پشم شیشه در درهای خودرو، صدای واردشده به‌کابین را کاهش می دهد؟

0

آیا می‌توان با استفاده از موادی مانند پشم شیشه در درهای خودرو، صدای واردشده به‌کابین را کاهش داد؟
در زمان طراحی و تولید خودرو، مهندسان، تلورانس و خطاهای موجود را که سبب ضعف خودرو می‌شود بررسی و آن را رفع می‌کنند. بنابراین زمانی که خودرو راهی بازار می‌شود، از نظر آب‌بندی و عایق‌بندی مشکلی ندارد.

عایق بندی خودرو عایق بندی درب خودرو عایق صداگیر خودرو عایق های درب موتور عایق های سقف عایق صوتی موتور خودرو آموزش صداگیری خودرو صداگیری خودرو چیست آموزش مکانیک خودرو

خیر؛ در زمان طراحی و تولید خودرو، مهندسان، تلورانس و خطاهای موجود را که سبب ضعف خودرو می‌شود بررسی و آن را رفع می‌کنند. بنابراین زمانی که خودرو راهی بازار می‌شود، از نظر آب‌بندی و عایق‌بندی مشکلی ندارد. در این میان برخی خودروها اگر مشکلاتی داشته باشند مالکان آن‌ها می‌توانند با توجه به‌استانداردهای خودروساز عایق‌بندی و آب‌بندی انجام دهند. سر و صدای نفوذی به‌داخل کابین خودروها به‌عدم آب‌بندی خودرو مربوط می‌شود و درپاسخ به‌سوال شما باید گفت این امر چندان کارآمد نیست؛ زیرا تنها پر کردن سطح خالی بدنه خودرو نمی‌تواند عایق‌بندی و آب‌بندی را انجام دهد. همچنین سطح داخلی درها که یک سطح خالی است، سروصدا را به‌راحتی به‌داخل کابین راه داده و منجر به‌افزایش سروصدای کابین و کاهش رفاه سرنشینان می‌شود.
هنگامی که خودرویی ساخته می‌شود یا در دسته خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد یا در دسته خودروهای لوکس و لاکچری. به‌همین دلیل در زمینه استفاده از متریال با یکدیگر متفاوت هستند. اما اگر منظور شما کاهش صدا در خودروهای اقتصادی داخلی باشد، باید گفت این امر نتیجه نخواهد داد. زیرا باید به‌قطر بدنه و جنس آن نیز توجه داشت. از سوی دیگر خودروهای لاکچری زمانی که طراحی می‌شوند، درهای آن‌ها قطر بیشتری نسبت به‌خودروهای اقتصادی دارند و به‌عبارت صحیح‌تر باید گفت موادی که در درهای خودرو استفاده می‌شود نسبت به‌خودروهای اقتصادی تفاوت‌های بسیار در ساخت و بخش مکانیکال دارد. بنابراین در خودروهای اقتصادی سر و صدا و نویز بیشتری در کابین شنیده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.