علت گاز نخوردن ماشین من چیست؟

0

کارستان ،حتماً می‌دانید و تجربه دارید که سرعت ماشین تحت هر شرایطی برای راننده اهمیت دارد. به طوری که حتی نمی‌توان سرعت ماشین را در مسیرهای سربالایی نادیده گرفت. اگر راننده حرفه‌ای باشید؛ پیش از آغاز حرکت در جاده، بخش‌های فنی و مهم خودروی خود را بررسی می‌کنید تا مانعی برای افزایش سرعت و شتاب خودرو وجود نداشته باشد. در صورتی هم که راننده مبتدی باشید، در حین رانندگی متوجه خواهید شد که سرعت خودروی شما کمتر از حالت نرمال و استاندارد است. با این حال، جای نگرانی نیست؛ زیرا با خواندن ادامه مقاله متوجه علت گاز نخوردن ماشین خواهید بود که عیب یابی ماشین را برای شما آسان می‌کند.

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک ایرادات گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207 معایب گیربکس اتوماتیک پژو 206 معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207 روشن شدن چراغ snow و sport خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

دلیل گاز نخوردن ماشین

افراد زیادی هستند که بعد از کاهش سرعت و یا شتاب خودرو فکر می‌کنند که کار از کار گذشته است و نمی‌توان سرعت خودرو را به حالت عادی خود بازگرداند. در صورتی که اینگونه نیست. با عیب یابی ماشین در ابتدای مسیر حرکت می‌توان سرعت ماشین را افزایش داد و حالت ریپ زدن آن را بهبود داد. در لیست زیر، به بررسی علت گاز نخوردن ماشین براساس مدل‌های مختلف پرداخته‌ایم تا بتوانید فرآیند عیب یابی را به طور تخصصی پیش ببرید.

• علت گاز نخوردن ماشین پژو ۴۰۵

استپر موتور به عنوان یک عملگر در ماشین پژو ۴۰۵ عمل می‌کند. اگر استپر موتور به حالت غیر فعال یا نوسانی دربیاید، احتمال بروز حادثه‌ غیر مترقبه برای راننده و سرنشینان وجود دارد. در بهترین حالت ممکن است که خودرو متوقف شود.

دومین عاملی که ممکن است باعث گاز نخوردن ماشین پژو ۴۰۵ شود، اشکال در کارکرد دریچه گاز آن است. اگر دریچه گاز نتواند تغییر زاویه دهد، مقدار جریان هوای آزاد شده هم کمتر خواهد بود که در پی آن، گشتاور خروجی موتور کاهش پیدا می‌کند.

سومین حالتی که باعث درجا کار کردن خودرو می‌شود و احساس می‌کنید که ماشین گاز نمی‌خورد، حالت نوسانی دور موتور است. در حالت طبیعی، دور موتور به تدریج افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که دور موتور حالت کاهشی داشته باشد، می‌توان حدس زد که ماشین در دقایقی بعد می‌ایستد. کافی است که به RPM خودروی خود نگاه کنید و از میزان چرخش کامل میل لنگ موتور اطلاع پیدا کنید. می‌پرسید RPM چیست؟ اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم باید بگوییم RPM  که مخفف Revolutions Per Minute می‌باشد، نشان دهنده‌ی تعداد دور و چرخش موتور اتومبیل در یک دقیقه است. ‌

قیمت برلیانس h230 قیمت برلیانس h320 قیمت برلیانس اچ230 قیمت برلیانس اچ 220 مشخصات برلیانس H220 گیربکس برلیانس اچ 320 قیمت گیربکس برلیانس ارزانترین خودرو اتوماتیک ایران مقایسه خودروهای اتومات بهترین خودروهای اتوماتیک بهترین خودرو چینی در ایران مقایسه خودرو چینی روغن گیربکس پژو 207 اتومات گربکس تندر 90 اتومات مقایسه تندر ۹۰ پلاس با برلیانس H330 مقایسه تندر 90 با پژو پارس

• دلایل گاز نخوردن ماشین ۲۰۶

نخستین دلیلی که می‌توان برای گاز نخوردن و یا کُپ کردن ماشین ۲۰۶ عنوان کرد، وجود اشکال در سنسورهای خودرو است. برای مثال، طول عمر مفید سنسور اکسیژن در ماشین ۲۰۶، بسیار کوتاه است و مدام باید آن را بررسی کرد تا تغییراتی در سرعت ماشین رخ ندهد. یکی از دلایل تعویض سنسور اکسیژن، عدم سازگاری سوخت داخل کشورمان با ساختار این قطعه است. دومین دلیل هم می‌تواند تک سوراخ بودن سوزن انژکتور مدل پژو ۲۰۶ ساژم باشد که باعث آشفتگی پاشش سنسور اکسیژن خواهد شد.

• علت گاز نخوردن ماشین پیکان

از علت‌های رایج گاز نخوردن ماشین پیکان می‌توان به وجود مشکل در سنسور میل سوپاپ اشاره کرد. تغییر عملکرد این قطعه باعث تغییر آوانس جرقه‌ای می‌شود که در پی آن، تعداد دور و دمای موتور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این شرایط می‌توان حدس زد که چه حادثه‌ای ممکن است بعد از تغییر دور ماشین اتفاق بیفتد. در موارد خطرناک و وحشتناک، احتمال ایست ناگهانی خودرو وجود دارد. در موارد کم‌خطر هم ماشین گاز نمی‌خورد و یا موتور به صورت درجا کار می‌کند.

• بررسی دلیل گاز نخوردن ماشین سمند ef7

از علت‌های رایج گاز نخوردن ماشین پیکان می‌توان به وجود مشکل در سنسور میل سوپاپ اشاره کرد. تغییر عملکرد این قطعه باعث تغییر آوانس جرقه‌ای می‌شود که در پی آن، تعداد دور و دمای موتور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این شرایط می‌توان حدس زد که چه حادثه‌ای ممکن است بعد از تغییر دور ماشین اتفاق بیفتد. در موارد خطرناک و وحشتناک، احتمال ایست ناگهانی خودرو وجود دارد. در موارد کم‌خطر هم ماشین گاز نمی‌خورد و یا موتور به صورت درجا کار می‌کند.

مزایا و معایب سمند ef7 پایه گاز سوز سمند ef7 پایه گاز سوز ایرادات سمند ef7 مشخصات سمند EF7 دوگانه سوز قیمت سمند EF7 گاز سوز انواع مدل های سمند مقایسه خودرو مجله خودرو بهترین خودرو ایرانی مشاوره خرید خودرو

• علت گاز نخوردن پراید ساژم

زمانی که سنسور مپ پراید ساژم خراب باشد، می‌توان لرزش موتور را احساس کرد. بعد از لرزش موتور ممکن است که قدرت موتور در کوتاه‌ترین زمان کاهش پیدا کند. کاهش ناگهانی سرعت موتور پراید ساژم به این دلیل است که ECU نمی‌تواند دریچه ورود هوا به موتور را باز نگه دارد و در پی آن، موتور هم از کار خواهد افتاد.

مراقبت از گیربکس اتوماتیک افزایش عمر گیربکس اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مهارت های نگهداری از خودرو دانستنی های فنی خودرو دلایل سوختن صفحه کلاچ سایت تعمیر خودرو

علت گاز نخوردن ماشین در سربالایی چیست؟

احتمال گاز نخوردن ماشین در سربالایی نسبت به مناطق هموار بیشتر است. حتی اگر مشکل جدی برای ادامه مسیر وجود نداشته باشد، کاهش قدرت موتور را در مسیرهای سربالایی احساس خواهید کرد. ضعیف بودن پمپ بنزین، معیوب شدن فیلتر هوا، تمام شدن روغن موتور و غیر تمیز بودن سطح انژکتور از مواردی هستند که باعث گاز نخوردن ماشین می‌شوند. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم باید گفت این موارد عبارتند از:

۱. ضعیف بودن پمپ بنزین

پمپ بنزین یا پمپ سوخت باعث انتقال بنزین از باک به سمت موتور خواهد شد. در حالت عادی و طبیعی، فشار سوخت رسانی پمپ بنزین بین ۴ الی ۶ بار است. در صورتی که ضعف جدی در کارکردن پمپ بنزین وجود داشته باشد، خودرو روشن نمی‌شود. در حقیقت، پمپ بنزین به دلیل عدم سوخت رسانی کافی به موتور باعث روشن نشدن خودرو می‌شود.

۲. معیوب شدن فیلتر هوا

هر خودرویی برای احتراق موتور به فیلتر هوا نیاز دارد. اگر ذرات آلاینده باعث پوشش کامل و یا نیمه کامل محفظه فیلتر هوا شوند، احتمال گاز نخوردن ماشین بسیار زیاد است؛ چون هوای تازه به قدر کافی به موتور خودرو نمی‌رسد.

۳. تمام شدن روغن موتور

زمانی که روغن موتور تمام شود، اصطکاک بین اجزای تشکیل دهنده موتور باعث می‌شود که عملکرد این بخش به کلی از بین برود. به طوری که دمای موتور افزایش پیدا می‌کند و در طی زمان، این قطعه فرسوده می‌شود. با فرسوده شدن موتور نمی‌توان کاری کرد که ماشین روشن بشود.

۴. تمیز نبودن سطح انژکتور

اگر سوخت‌رسانی به محفظه موتور انجام نشود، می‌توان انتظار داشت که ماشین در سربالایی گاز نمی‌خورد. تمیز نبودن سطح انژکتور باعث عدم سوخت رسانی به محفظه موتور خواهد شد که ابتدا ماشین ریپ می‌زند و سپس، متوقف می‌شود. بعد از توقف کردن ماشین، هر چقدر هم که پای‌ خود را بر روی پدال گاز بفشارید، ماشین روشن نمی‌شود.

۵. کارایی نامناسب استپر موتور

عدم پایداری کلی دور موتور در تمام طول مسیر می‌تواند به دلیل کارایی نامناسب استپر موتور باشد. اگر می‌خواهید که به قطعی بودن خرابی استپر موتور پی ببرید، لازم است از دستگاه دیاگ را به این قطعه از ماشین متصل کنید. در صورتی که کارایی نامناسب استپر موتور به دلیل کثیف بودن آن بود، با استفاده از اسپری مخصوص باید این قطعه را پاکسازی کنید. توجه داشته باشید که استپر موتور نباید جابجا شود؛ چون عملکرد خاص این قطعه با جابجایی و یا لغزش از بین خواهد رفت.

۶. وجود مشکل در کمپرس سیلندرها

زمانی که بازده موتور کمتر از حالت نرمال و استاندارد باشد، به احتمال زیاد در کمپرس سیلندرها مشکلی ایجاد شده است. در واقع اگر هر یک از سیلندرها این قابلیت را نداشته باشند که کمپرس مناسب را ایجاد کنند، از میزان کشش خودرو کاسته می‌شود. به صورتی که احتراق به طور کامل انجام نمی‌شود و ماشین گاز نمی‌خورد. در این شرایط باید کربن‌زدایی انجام شود.

محصولات کربن‌زدا ماشین باید از طریق شمع ریخته شود. ریختن محصولات کربن‌زدا در ماشین‌های خودرو دیزل از طریق گرمکن‌ها انجام خواهد شد. در صورتی که نسبت به کربن‌زدایی سیلندرها اقدام نکنید، به ناچار مجبور هستید تا خودرو را به یک مرکز تعمیرات بسپارید تا به طور اساسی تعمیر شود. برای مثال، در این شرایط به سوپاپ‌ها آسیب جدی وارد شده است که نیاز است تا آن‌ها تعویض شوند.

7. عملکرد پایین ECU یا کامپیوتر خودرو

امکان ندارد که ECU خودرو معیوب باشد و خودرو همچنان بتواند حرکت کند؛ چون واحد کنترل الکترونیکی موتور است که تنها می‌تواند اطلاعات را از حسگرهای متعدد دریافت کند و سپس، زمان جرقه‌زنی شمع‌ها و یا مقدار پاشش سوخت از طریق انژکتورها با این بخش مهم انجام می‌شود. در صورتی که به کامپیوتر ماشین آسیب رسیده باشد، عملکرد شمع‌ها و انژکتورها دچار اشکال خواهد شد که گاز نخوردن ماشین، یکی از نشانه‌های آن است.

از آنجاییکه ECU در خودرو نقش حیاتی دارد، به همین سادگی نمی‌توان آن را تعمیر کرد. لذا برای تعمیر این قطعه باید به مراکز تعمیر خودرو مراجعه کنید.

۸. معیوب بودن دیسک و صفحه کلاچ

زمانی که متوجه می‌شوید دور موتور بدون تغییر در سرعت آن افزایش یافته است، به طور حتم دیسک و صفحه معیوب شده است. در این شرایط تنها باید دیسک و صفحه کلاچ خودرو را تعویض نمود. پس در اولین فرصت، این دو قطعه را تعویض کنید.

۹. خراب بودن سنسورهای ماشین

سنسورهای خودرو می‌توانند نقش مهمی در گاز خوردن آن داشته باشند. سنسور گاز خودرو به همراه استپر موتور، نقش مهمی را ایفا می‌کند. حال اگر عملکرد سنسور گاز به صورت عادی نباشد، خودرو کُپ می‌کند و یا با صرف زمان بیشتری گاز می‌خورد. شما برای حل مشکل سنسور گاز لازم دارید تا دیاگ را به این قطعه متصل کنید. سپس با خواندن کد خطا می‌توانید متوجه عیب و ایراد سنسور گاز شوید. اگر کد خطا موقت باشد، به راحتی پاک می‌شود. در صورتی هم که کد خطا دائم باشد، امکان حذف آن میسر نیست. یک راه دیگر هم برای بررسی وضعیت کارکرد سنسور گاز ماشین وجود دارد. به وضعیت سنسور گاز نگاه کنید. اگر سنسور گاز بسته بود، بدین معنا است که مشکلی وجود ندارد. در صورتی هم که سنسور گاز مشکل داشته باشد، یعنی این قطعه خراب است.

خرابی در سنسور دور موتور می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای گاز نخوردن ماشین باشد؛ چون این قطعه مسئولیت ارائه گزارش لحظه‌ای به ECU را دارد. در صورتی که این قطعه معیوب شود، تنظیم دور موتور آرام امکانپذیر نخواهد بود که باعث لرزش و یا گاز نخوردن خودرو می‌شود.

سنسور فشار منیفولد هوا سومین سنسور مهم در خودرو به شمار می‌رود که ارتباط تنگاتنگی با ECU دارد. زمانی که ECU نتواند موقعیت دقیق دریچه‌ها را از مپ سنسور دریافت کند، ECU باعث باز شدن دریچه هوا می‌شود و در نتیجه قدرت موتور کاهش پیدا می‌کند. ریپ زدن و گاز نخوردن ماشین می‌تواند به دلیل این موضوع باشد.

سنسور فشار هیدرولیک، چهارمین سنسوری است که بعد از گاز نخوردن ماشین می‌توان به خراب بودن آن شک کرد. این سنسور هم با ECU خودرو در ارتباط است. اگر سنسور فشار هیدرولیکی دچار اشکال شود، واکنش ECU برخلاف حالت روشن شدن خودرو خواهد شد که ماشین گاز نمی‌خورد.

به منظور رفع علت تمامی سنسورهای مهم خودرو باید دیاگ را به هر کدام از آن‌ها متصل کنید و سپس، نوع کد خطا را تشخیص دهید.

گاز نخوردن ماشین کاربراتوری و انژکتوری چه دلیلی دارد؟

با وجود فراگیر شدن ماشین های انژکتوری همچنان خودروهای کاربراتوری مثل پراید که مجهز به سیستم سوخت رسانی قدیمی هستند، یافت می‌شود. علت رایج گاز نخوردن ماشین کاربراتوری به دلیل تغییر در میزان دور موتور ماشین است. اگر دور موتور ماشین به طور دائم افزایش و یا کاهش پیدا کند؛ با فشردن پدال گاز هم نمی‌توانید موتور را روشن نگهدارید؛ چون موتور ماشین بعد از رها کردن پدال، متوقف خواهد شد.

علت گاز نخوردن ماشین‌های انژکتوری می‌تواند به دلیل تمام شدن روغن و یا نامناسب بودن این مایع درحال گردش باشد که پیش‌تر درباره آن صحبت کرده‌ایم.

پایین آوردن مصرف سوخت دلایل بالا رفتن مصرف سوخت مصرف سوخت 206 اتوماتیک مصرف سوخت پژو پارس اتوماتیک راههای کاهش مصرف سوخت سمند مصرف سوخت خودروهای اتوماتیک مجله مکانیک بررسی مشکلات خودرو

علت گاز نخوردن ماشین اتومات

خوب است بدانید که مسئله گاز نخوردن ماشین در خودروهای تمام اتومات هم ممکن است دیده شود. اولین نکته‌ای که باید راجع به این موضوع بدانید، این است که احتمال گاز نخوردن ماشین به دلیل خرابی در سیم کشی فنی، بسیار کم است. پس بهتر است به دنبال دلیل دیگری باشید. داغ شدن روغن موتور خودرو می‌تواند یکی از علت‌های گاز نخوردن ماشین اتومات باشد. به منظور این که بتوانید به حرکت خود در مسیر ادامه بدهید، لازم است تا به ماشین فرصت بدهید تا از میزان دمای بالای آن کاسته شود.

عمر مفید مخزن گاز سی ان جی قیمت کپسول گاز انفجار کپسول گاز آموزش نکات ایمنی دانستنی های فنی خودرو قیمت پراید دوگانه سوز تاریخ انقضا کپسول گاز خودرو تست کپسول CNG

علت گاز نخوردن ماشین روی CNG

ماشین‌های دوگانه‌سوز هم با مشکلاتی نظیر گاز نخوردن مواجه هستند. دلیل اصلی گاز نخوردن ماشین روی CNG به میکسر آن مربوط می‌شود. به طوری که خودرو در حالت گاز سوز دارای شتاب و سرعت بالایی است. در صورتی که کاهش هوای ورودی منجر به استفاده از حالت بنزین سوز می‌شود. در این شرایط، شاهد گاز نخوردن ماشین هستید که باید به طور دستی، آن را تنظیم کنید.

علت گاز نخوردن ماشین در سرعت بالا

غیر از مواقعی که ممکن است ماشین شما مسیر سربالایی را طی کند، در سرعت‌های بالا هم امکان گاز نخوردن ماشین وجود دارد. یکی از شایع‌ترین دلایل گاز نخوردن ماشین به پمپ بنزین خودرو مربوط می‌شود. در ماشین‌های انژکتوری ممکن است که عملکرد پمپ‌های برقی دچار اشکال شده باشد. در صورتی که در خودروهای کاربراتوری این احتمال می‌رود که بخش‌هایی از موتور دچار اشکال شده‌اند. فیلتر سوخت، صفحه تکیه گاه پمپ، لوله برگشت و یا خروجی سوخت می‌توانند از بخش‌های آسیب دیده موتورهای کاربراتوری باشند.

چرا ماشین اول صبح گاز نمی‌خورد؟

گاز نخوردن ماشین در ساعت‌های ابتدایی روز می‌تواند خاطر شما مکدر کند. دقت داشته باشید که علت گاز نخوردن ماشین را نمی‌توان به شانس و عوامل غیر فنی نسبت داد. کمبود انرژی اولیه برای روشن شدن موتور باعث ریپ زدن موتور و یا گاز نخوردن آن می‌شود. اگر کمبود انرژی خودرو شدید باشد، احتمال گاز نخوردن ماشین بیشتر است.

دلایل گاز هرز خوردن ماشین کدام است؟

گاز هرز خوردن ماشین بدین معنا است که بدون فشار وارد کردن بر روی پدال گاز، خودرو روشن می‌شود. این مورد در خودروهایی همانند سمند، پژو و ال نود مشهود است. وجود اشکال در کارکرد استپر، مپ سنسور و پدال گاز می‌توانند دلایل قانع‌کننده‌ای برای گاز هرز خوردن ماشین باشند که موجب گاز خوردن بدون دخالت راننده می‌شوند.

علت گاز خوردن ماشین در حالت دنده

گاز خوردن خودرو در حالت دنده می‌تواند یکی از حالت‌های گاز هرز خوردن آن باشد. دلایل گاز خوردن ماشین در حالت دنده خلاص عبارتند از:

فرسودگی یا آسیب دیدگی شمع‌های خودرو
وجود نشتی در لوله‌های انتقال دهنده سوخت به موتور
اختلال در عملکرد استپر موتور
اختلال در عملکرد انژکتور
اختلال در سنسورهای خودرو (مپ سنسور، سنسور دور موتور، سنسور دریچه گاز)
ضعف در عملکرد سیم، پدال و دریچه گاز
معیوب بودن ECU
علت خفگی و گاز نخوردن ماشین

بحث گاز نخوردن ماشین تنها یک اتفاق ناگهانی نیست. پیش از گاز نخوردن ماشین ممکن است که موتور برای لحظاتی روشن شود و بعد از لرزش ممتدی که دارد، موتور خاموش شود. حتی در این حالت ممکن است که بوی بنزین در هوا پخش شود. گفتنی است که پخش بوی بنزین در اطراف اگزوز خودرو بیشتر خواهد بود.

علت خفگی ماشین می‌تواند شمع‌های موتور باشد که باعث مختل شدن حالت انفجار موتور می‌شود. دقت داشته باشید که پیشامد حالتی شبیه به خفگی در خودروهای کاربراتوری نسبت به مدل‌های انژکتوری بیشتر است.

دلایل ریپ زدن ماشین (حالت های مختلف ریپ زدن ماشین)

ریپ زدن به حالتی شبیه به لرزش خودرو گفته می‌شود. دلایل ریپ زدن ماشین را باید در چهار حالت بررسی کرد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

۱. ریپ زدن ماشین در تمام طول مسیر

زمانی که متوجه ریپ زدن ماشین در طول مسیر می‌شوید، فورا باید نسبت به رفع آن دلایل اقدام کنید؛ چون احتمال خاموش شدن ماشین در این شرایط بسیار زیاد است. چندین دلیل برای ریپ زدن ماشین در تمام طول مسیر وجود دارد.

معیوب بودن مدار جرقه باعث افت بازده احتراق در موتور می‌شود. در نتیجه، خودرو ریب می‌زند و یا خفه می‌شود. در نهایت، حالت انفجار به صورت ناکامل انجام خواهد شد.
کثیف بودن مسیر خروج دود در ماشین موجب می‌شود که دود بوجود آمده از احتراق نتواند از این مسیر خارج شود. در صوتی که بخش یا بخش‌هایی از مسیر خروج دود مسدود شده باشد، ریپ زدن ماشین اتفاق می‌افتد. در صورتی که تمامی بخش‌های مسیر خروج دود مسدود شده باشد، موتور خفه می‌کند.

۳. معیوب بودن شمع‌های خودرو موجب می‌شود که حالت انفجاری در محفظه موتور ایجاد نشود که در پی آن، موتور به حرکت در نخواهد آمد. تعویض و یا شستشوی شمع‌ها موجب بهبود عملکرد موتور خواهد شد که نشانه‌های ریپ زدن و یا گاز نخوردن ماشین را مشاهده نخواهید کرد.

۴. کمبود مقدار کافی بنزین و یا ترکیب آب و بنزین می‌تواند دلیل اصلی برای ریپ خوردن ماشین در تمامی طول مسیر باشد. در این شرایط نیاز است تا یک بار تمامی مخزن موتور را تخلیه کنید و سپس، بنزین خالص را به مخزن موتور وارد کنید.

۵. گرفتگی در لوله‌های انتقال دهنده بنزین به موتور می‌تواند منجر به ریپ زدن ماشین شود. پاکسازی لوله‌های انتقال دهنده بنزین باعث از بین رفتن حالت ریپ می‌شود.

۲. ریپ زدن ماشین در حین فعالیت

حالت روان نبودن موتور در ابتدای فعالیت ماشین میتواند باعث فرسوده شدن موتور شود. به همین خاطر، عیب یابی علت ریپ زدن ماشین در حال فعالیت می‌تواند مانع از فرسوده شدن موتور خودرو شود.

محفظه احتراق خودرو در طی فعالیت‌هایی که دارد، ممکن است جرم بگیرد و دیگر فعالیت طبیعی خود را نداشته باشد. به همین منظور لازم است تا محفظه احتراق را پاکسازی کنید.
در حالتی که موتور به صورت روان کار نمی‌کند، لازم است تا سیستم خنک‌کننده خودرو را بررسی کنید؛ چون با داغ شدن روغن موتور، احتمال ریپ زدن خودرو بسیار زیاد است.
شمع‌های خودرو وظیفه ایجاد نیرو برای حرکت آن را برعهده دارند. در صورتی که دمای شمع‌ها از حد معمول، افزایش پیدا کند؛ احتمال ریپ زدن خودرو وجود دارد. ابتدا وضعیت دهانه پلاتینی را بررسی کنید. در صورتی که با درست کردن وضعیت دهانه، باز هم دمای شمعها بالا بود؛ لازم است تا شمع‌ها را تعویض کنید.
اگر خودرو از نوع کاربراتوری باشد، بالا بودن آوانس دلکو می‌تواند باعث ریپ زدن خودرو شود.
کارکرد بیش از حد استاندارد آوانس اتوماتیک گریز از مرکز می‌تواند علت ضربه زدن خودرو در حین حرکت باشد.
۳. دلایل ریپ زدن ماشین در سرعت‌های بالا

در برخی از خودروها در حین افزایش سرعت می‌توان وضعیت ریپ زدن آن‌ها را مشاهده کرد. آنچه که باعث ریپ زدن خودرو در سرعت‌های بالا شده است، بالا بودن دمای پلاتین و یا جرم گرفتن آن می‌باشد. بعد از پلاتین می‌توان کثیف بودن وایرها را دلیلی برای ریپ زدن خودرو در سرعت‌های بالا دانست.

۴. علت ریپ زدن ماشین و خاموش شدن آن

شرایطی هم وجود دارد که ماشین ریپ می‌زند و سپس در دورهای آرام خاموش می‌شود. در این شرایط باید لوله‌های مکش را بررسی کرد. اگر نشتی در این لوله‌ها وجود داشته باشد، موتور در دور آرام خاموش میشود. تنظیم نبودن پیچ گاز و یا مسدود شدن سوراخ هوا هم باعث ریپ زدن ماشین و سپس، خاموش شدن آن می‌شود.

سخن آخر

خب، این هم از پایان یک مقاله نسبتاً طولانی! امیدواریم شما را خسته نکرده باشیم. همانطور که می‌دانید بررسی دلایل گاز نخوردن ماشین مانع از آسیب دیدن به سایر اجزای فنی ماشین می‌شود. لذا، هر زمان که با این مشکل روبرو شدید، فورا باید نسبت به رفع این دلایل اقدام کنید؛ چرا که با فرسوده شدن سایر قطعات خودرو ممکن است اتفاقات ناگواری، سلامت راننده و سرنشینان را تهدید کند. علاوه براین، فرسوده شدن قطعات فنی خودرو باعث افت قیمت آن خواهد شد که از لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه نخواهد بود. حالا نوبت شماست که اگر نکته ای، نظری و یا تجربه ای در این زمینه دارید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:رادار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.