پرایدی که هرگز به ایران نیامد + عکس

0

تولید پراید در ایران متوقف شد اما خاطره پراید با 27 سال تولید در کشورمان از ذهن مردم به این سادگی ها پاک نخواهد شد. نیو پراید خودرویی است که البته در ایران عرضه نشد.
کیا موتورز به طور رسمی نسلی از پراید را که در ایران تولید شد در سال 2000 میلادی از خط تولید خودش خارج کرد. با این حال این شرکت که بخشی از شهرتش در خارج از کره جنوبی را در آن سال ها مدیون تولید خودرو ارزان پراید و صادرات آن به بسیاری از کشورهای در حال توسعه بود، نمی خواست نام تجاری پراید را از دست بدهد. به همین دلیل خودرویی را روانه بازار کرد که نیو پراید یا پراید جدید نام گرفت. هر چند در برچسب آن فقط همان کلمه پراید درج می شد.

خودرو نیوپراید واقعای بود؟

پراید جدید یا همان نیوپراید، در حقیقت هیچوقت وجود خارجی نداشت، بلکه کیا ریو بود که در برخی بازارها به نام پراید و در تداوم این خودرو به فروش رسید. در برخی کشورها که پراید توانسته بود بازار خوبی داشته باشد در اویل هزاره سوم میلادی کیا ریو با نام پراید هم عرضه شد تا نگرانی از پس زدن بازار برطرف شود.

برخی از نمونه های کیا ریو قدیمی هنوز هم در کشورهای مختلف در حال تردد هستند. در تصویر زیر عکسی از خودرو پراید را در کشور جمهوری آذربایجان مشاهده می کنید. پرایدی که هرگز به ایران نیامد.

نسل قدیم کیا ریو که با نام نیوپراید هم عرضه شد:

قیمت پراید انواع پراید 206 کارکرده یا پراید صفر مجله خودرو مجله ماشین دنیای خودرو مشخصات پراید بهترین مدل پراید مقایسه تیپ های پراید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.