شاسی بلند جدید سانگ یانگ تورس با طراحی خشن و متفاوت معرفی شد

0

سانگ یانگ تورس معرفی شد. این شاسی بلند کاملا جدید کره‌ای از طراحی خشن و متفاوتی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.
سانگ یانگ به صورت رسمی از شاسی بلند جدید خود با نام تورس در کره جنوبی پرده برداشت. تورس از لحاظ ابعاد در میان کوراندو و رکستون قرار می‌گیرد و نسبت به آنها از ظاهری خشن‌تر و متفاوت‌تر بهره می‌برد. همچنین این خودروساز کره‌ای در طراحی شاسی بلند جدید خود از آفرودهای پرطرفدار نیز الهام گرفته است.

مشخصات سانگ یانگ تورس

طراحان سانگ یانگ بخش جلویی تورس را با الهام از محصولات جیپ طراحی کردند و برای آن جلوپنجره‌ای با شش خط عمودی در نظر گرفتند که دو طرف آن چراغ‌های LED باریکی نیز به چشم می‌خورد. از سایر ویژگی‌های طراحی نمای جلو می‌توان به صفحه محافظ آلومینیومی، ورودی‌های هوای بزرگ تزئینی و خطوط پویا روی کاپوت اشاره کرد.

تورس در نمای کناری به گلگیرهای برجسته مجهز شده است. البته این خودرو به شکل استاندارد از رینگ‌های آلیاژی 17 و 18 اینچی بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند برای آن رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی را نیز سفارش دهند. از سایر ویژگی‌های این بخش نیز می‌توان به پله رکاب‌های سفارشی و یک محفظه اشیای سفارشی همانند لندروور دیفندر روی ستون C اشاره کرد.

در نمای عقب شاهد یک برجستگی همانند کاور چرخ زاپاس روی در صندوق هستیم که به طراحی خودروهای شاسی آفرود قدیمی شباهت دارد. طراحان چراغ‌های LED عقب را نیز با الهام از فورد اکسپلورر طراحی کردند. ضمن این که روی سپر عقب نیز همانند جلو یک صفحه محافظ نصب شده است. سانگ یانگ تورس از کابینی مدرن بهره می‌برد. هنگام ورود به کابین این خودرو، نمایشگر 12.8 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی در وسط داشبورد و یک صفحه آمپر دیجیتالی باریک به چشم می‌خورد.

همچنین طراحان همانند محصولات لندروور برای کنترل سیستم تهویه یک نمایشگر ۸ اینچی را در پایین نمایشگر سیستم اطلاعاتی نصب کردند. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به غربیلک فرمان چهارپره، تودوزی چرمی صندلی‌ها و بالای داشبورد و تودری‌ها، تریم فلزی در بخش‌هایی مانند داشبورد و کنسول مرکزی اشاره کرد.

سانگ یانگ برای تورس بر اساس نوع تیپ، امکاناتی چون سیستم‌های کمک راننده، ۷ کیسه هوای ایمنی، تهویه صندلی‌های جلو، ۴ پورت یو اس بی، ۶ بلندگو و نورپردازی داخلی را در نظر گرفته است. سانگ یانگ تورس از ۷۰۳ لیتر فضای صندوق بهره می‌برد که البته مالکان این شاسی بلند با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توانند این فضا را به ۱۶۶۲ لیتر افزایش دهند. امکان سفارش لوازم جانبی مختلفی نظیر کول باکس و جعبه ابزار نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

هرچند در حال حاضر مشخصات فنی کاملی از این خودرو منتشر نشده و سانگ یانگ فقط نوع پیشرانه آن را T-GDI اعلام کرده است، اما رسانه‌های کره‌ای اعلام کردند تورس به همان پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو که در سانگ یانگ کوراندو استفاده شده مجهز خواهد شد.

این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همچنین مشتریان می‌توانند برای برخورداری از توانایی‌های فنی بیشتر برای این خودرو سامانه چهار چرخ محرک را نیز سفارش دهند.

سانگ یانگ تورس بر اساس نوع تیپ با قیمت حدود ۲۰ هزار و ۹۰۰ دلار تا ۲۳ هزار و ۶۰۰ دلار در بازار کره جنوبی به فروش می‌رسد. البته سانگ یانگ ساخت نسخه برقی تورس را نیز در دستور کار خود قرار داده و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه آن در بازار اروپا خواهیم بود.
منبعcarscoops

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.