طرز تهیه کباب کوبیده حرفه ای و رستورانی خوشمزه در منزل

0

طرز تهیه کباب کوبیده

کباب کوبیده یکی از غذاهای بسیار معروف و سنتی ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی هم شناخته می شود. تاریخچه کباب کوبیده به دوران قاجار بر می گردد و به همین دلیل این غذا یکی از غذاهای قدیمی ایرانی محسوب می شود. کباب کوبیده دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان ایرانیان است و به همین دلیل در خیلی از مجالس شادی و عزا از آن برای پذیرایی استفاده می شود. به دلیل همین محبوبیت کباب کوبیده با دستورهای متنوعی مانند کباب کوبیده تابه ای، کباب کوبیده با گوشت مرغ، کباب کوبیده با سویا و .. تهیه می شود که می تواند تمام سلایق و ذائقه ها را در بر گیرد،

آموزش پخت کباب کوبیده طرز تهیه کباب کوبیده نکات آشپزی جدید مجله آشپزی فوت و فن آشپزی ترفندهای آشپزی آموزش آشپزی جدید کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و فوری به روش رستورانی

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهری و متریال شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مخلوط ۸۰۰ گرم
پیاز آب گرفته ۲۰۰ گرم
دنبه تازه گوسفندی ۱۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر (اختیاری) ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه دلخواه
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم

دستور پخت کباب کوبیده

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده رستورانی ابتدا ۴۰۰ گرم گوشت راسته گوسفندی را به همراه ۴۰۰ گرم گوشت قلوه گاه گوساله و دنبه گوسفندی داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو مرتبه چرخ می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب و جادار قرار می دهیم. در ادامه در ظرفی جداگانه پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم، سپس آب پیاز را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز آب گرفته را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا به اصلاح چلوکبابی ها شیرین شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به گوشت اضافه می کنیم.

طرز تهیه سورمه کباب طرز تهیه سورمه کباب طرز تهیه انواع کباب طرز تهیه انواع کباب غذایی خوشمزه با بادمجان غذایی خوشمزه با بادمجان آموزش غذای محلی آموزش غذای محلی غذای سنتی ایرانی غذای سنتی ایرانی مجله آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی کتاب آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه و مجلسی رستورانی

جوجه کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دستورها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود

مرحله چهارم

در این مرحله مواد کباب را باید به خوبی ورز دهیم تا گوشت منسجم شود به طور که حالت چسبناکی پیدا کند که وقتی مایه کباب را از داخل کاسه بلند می کنید تکه تکه نشود و همه گوشت به صورت یکدست بلند شود.

مرحله پنجم

ورز دادن را ادامه می دهیم تا مایه کباب یکدست و کاملا منسجم شود، سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۲ ساعت به مایه کباب در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

برای سیخ کردن کباب ها ابتدا سیخ های پهن مخصوص کباب کوبیده را با آب پیاز خیس می کنیم سپس به اندازه یک پرتقال کوچک از گوشت بر می داریم و سیخ را بین گوشت قرار می دهیم و آنرا روی سیخ پهن می کنیم.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

کباب کوبیده در فر یکی از روش های پخت کباب کوبیده است که برای کسانی که شرایط منقل و زغال را ندارند مناسب می باشد

مرحله هفتم

پس از سیخ کردن کباب با انگشت روی گوشت نقش می اندازیم، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود کباب مغز پخت شود، به زیبایی ظاهری کباب نیز کمک می کند. اگر کار سیخ کردن کباب برایتان مشکل است می توانید از کباب زن دستی هم استفاده کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله منقل ذغال را با ذغالی یکدست و کاملا روشن آماده می کنیم، سپس سیخ ها را به آرامی روی منقل می چینیم. پس از آنکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکنواخت بپزند.

مرحله نهم

پس از اینکه پختن کباب ها به پایان رسید، کره را روی بخار آب ذوب می کنیم و به همراه زعفران با یک برس تمیز روی کباب ها می مالیم. این کار علاوه بر اینکه کباب ها را زیباتر می کند، بعث خوشمزه تر شدن کباب کوبیده می شود.

طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای خوشمزه و حرفه ای به روش تبریزی

کباب کوبیده تابه ای یکی از روش های پخت ساده و خانگی کباب معروف و پرطرفدار کوبیده است.

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ و گوشت طرز تهیه غذای خوشمزه با مرغ طرز تهیه انواع کباب مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی آموزش غذای مجلسی

نکات طرز تهیه کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ

با توجه به اینکه برای همه اقشار جامعه مقدور نیست برای تهیه کباب کوبیده از گوشت گوسفندی استفاده کنند، ما یک آموزش کامل برای تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ آماده کرده ایم، برای مشاهده این آموزش در ادامه به مطلب زیر مراجعه نمایید.
کباب کوبیده با سنگدان مرغ یکی از روش های پخت کباب کوبیده است که با قیمت بسیار مناسب تری تهیه می شود

تاریخچه کباب کوبیده

کباب کوبیده از غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که در دروه قاجار به فهرست غذاهای ایرانی اضافه شده است. طبق نظر جعفر شهری یکی از تاریخ نویسان معتبر و همچنین اعتماد السلطنه که یکی از رجال معروف دربار قاجار است پای چلوکباب در دوره ناصرالدین شاه به ایران باز شده است. جالب است بدانید این کباب از قفقاز وارد ایران شده است و دستور قدیمی آن با دستور فعلی متفاوت است. یکی از کسانی که در تغییرات کباب قفقازی به کباب کوبیده تاثیر گذار بوده است شخص ناصرالدین شاه قاجار بوده است. کوبیده از غذاهای مورد علاقه شاه قارجار بود و به همین دلیل آشپزان دربار نگاه ویژه ای به این غذا داشتند و با تغییراتی که در دستور تهیه آن ایجاد کردند، کباب کوبیده امروزی متولد شد.

آموزش پخت کباب کوبیده طرز تهیه کباب کوبیده نکات آشپزی جدید مجله آشپزی فوت و فن آشپزی ترفندهای آشپزی آموزش آشپزی جدید کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی

نکات بی نظیر و کاملا کاربردی در طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

  • کباب کوبیده خانگی حتما نیاز به رعایت چند نوع نکته مختلف برای تهیه دارد که می توانید در ادامه آن ها را مشاهده کنید.
    کوبیده رو چجوری خوشمزه تر درست کنیم؟
  • اگه شما هم مثل تقریبا همه ایرانی ها، دوست دارین خودتون کباب کوبیده درست کنید و دورهمی یا مهمونی هاتون رو خوشمزه تر پیش ببرید، پس دونستن فوت کوزه گری کباب کوبیده براتون ضروریه. نکاتی که ممکنه با هرچی قبلا خوندید و شنیدید فرق داشته باشه.
  • وقتی بخوای این کباب معروف و بی نهایت خوشمزه ایرانی رو درست کنی لازمه که همین نکاتی که ازش صحبت شد رو بلدی باشی و همچنین با یک سری ادویه جات خوب و حالت های مختلف پخت این نوع کباب نیاز آشنا باشی ، حالا اگه میخوای مهارت خودتو امتحان کنی میتونی با همراهی ما تو بخشی از چی بپزم آشپزخانه نمناک به 10 تا از این نکات بی نظیر دست پیدا کنی :
  • کوبیده خانگی
  • به هیچ وجه در تهیه مواد اولیه کباب کوبیده از پودر زردچوبه و جوش شیرین استفاده نکنید.
    هرگز مواد اضافی دیگری در مواد کباب کوبیده اضافه نکنید زیرا طعم اصیل کباب از بین می رود.
    به هیچ عنوان در مواد اولیه از چربی های اضافی مانند دنبه استفاده نکنید زیرا این چربی ها باعث شل شدن و افتادن گوشت از روی سیخ می شوند.
    عدم ورز دادن یکی از عواملی است که باعث ریختن مواد کباب کوبیده از روی سیخ می شود
    هیچ وقت هنگام سرو ، برنج را روی کباب کوبیده نریزید،زیرا سبب جذب روغن کباب در برنج شده و کباب کوبیده خشک می گردد.
    نوع گوشت و میزان آن در کباب کوبیده در کیفیت و طعم آن به مقدار زیادی تأثیرگذار است.
    بعد از اینکه سیخ ها آماده شد برای مدتی آن ها را در یخچال بگذارید تا در هنگام کباب کردن از ریخته شدن گوشت بر روی آتش خودداری شود.
    به هیچ عنوان فراموش نکنید که آب پیاز باید گرفته شود و فقط باید پیاز رنده شده مورد استفاده قرار گیرد.
    خیلی ها از زردچوبه استفاده می کنند اما ما توصیه می کنیم از زردچوبه در تهیه کباب کوبیده استفاده نکنید زیرا از اساس ادویه های کباب کوبیده نمک و زعفران و فلفل بوده است.
    نکته آخر برای شما بحث سرو کباب کوبیده روباز میکنه که توصیه میشه حتما در کنار این غذای فوق‌العاده خوشمزه دوغ محلی را فراموش نکنید و همچنین سماق را نیز به این کباب اضافه کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.