روش های افزایش طول عمر باتری ماشین چیست ؟

3

افزایش طول عمر باطری ماشین

افزایش طول عمر باطری ماشین با روشهایی که میتوانید با انجام آن از خراب شدن زود هنگام باطری ماشینتان جلوگیری کنید و طول عمر مفید باطری را افزایس دهید.

تعویض باتری پراید تعویض باتری پژو 206 تعویض باتری دنا تعویض باتری ساینا قیمت باتری بهترین باتری برای پراید آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش باتری سازی

روش های افزایش طول عمر باطری ماشین

هر ماه سر باطریهای ماشین را کنترل اگر سولفاته روی آنها مشاهده کردید به وسیله محلول آب و و جوش شیرین و یا حتی آب داغ معمولی و یک برس سیمی آنها را تمیز کنید تا سولفاته ها از بین بروند توجه داشته که اگر سر باطریها سولفاته شود و شما آن را تمیز نکنید امکان دارد سولفاته جلوی انتقال برق از باطری را گرفته و شما فکر کنید که باطری خراب شده است در صورتی که با یک تمیز کردن ساده سر باطریها باطری مجددا به حالت اول بر میگردد.

 افزایش طول عمر باطری ماشین با کنترل مرتب دینام

هر چند وقت یکبار ماشینتان را نزد یک بر قکار خودرو برده تا دینام را چک کند شارژ دینام باید همیشه بین 13/5تا 14/5 ولت باشد.

بهترین شارژ دینام بین 13/5 تا 14/5 میباشد.

اگر دینام بیش از این مقدار شارژ کند و شارژ به نزدیک 15 ولت برسد باطری بلافاصله و در مدت زمان اندکی به علت حرارت زیاد و داغ شدن از بین میرود .

اگر کمتر از این مقدار شارژ کند باطری تخلیه میشود و ماشین دیگر روشن نمیشود.بر ای جلوگیری از این کار باید علایم پشت آمپر را همیشه چک کنید و
اگر عکس باطری روشن شد یعنی دینام شارژ نمیکند و بای فورا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

آموزش نکات فنی خودرو دلایل خالی شدن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو خطرات هول دادن خودرو آموزش باتری به باتری کردن خودرو دانستنی های فنی خودرو شرایط نگهداری از باطری

افزایش طول عمر باطری ماشین با استفاده از عایق باطری

در واقع علت اصلی خراب شدن باطری ماشین حرارت زیاد د داغ شدن باطری است . باطری در نزدیکی موتور قرار دارد و در معرض گرمای شدید موتور است.
پس با هستفاده از عایقهای باطری میتوانید از رسیدن گرمای مستقیم به باطری جلوگیری کنید.
این عایقها که بر ای باطری طراحی شده اند از جنس پشم شیشه میباشند و در مقابل جلوگیری از انتقال گرما از موتور به باطری واقعا موثرند.
برخی برای جلوگیری از رسیدن گرمای موتور به باطری . باطری را به قسمت صندوق عقب انتقال میدهند که البته این کار به علت سیم کشی زیاد و افت ولتاژ باطری اصلا توصیه نمیشود همان عایق باطری کفایت میکند.

تولید کنندگان قطعات خودر

افزایش طول عمر باطری ماشین با استفاده از آب مقطر استاندارد

اگر باطری شما اسیدی است باید هر هفته. اسید آن را کنترل کنید و در صورت کم شدن سطح اسید باطری فقط به آن آب مقطر استاندارد اضافه کنید نه چیز دیگری .
توجه داشته باشید که اسید باطری در فصل گرما به علت گرم شدن بیشتر باطری و تبخیر شدن اسید باید بیشتر کنترل شود . اگر باطری بدون اسید در سطح مناسب کار کند صفحاتش خیلی زود از بین میرود.

افزایش طول عمر باطری ماشین با چک کردن سیستم برق خودرو

اگر ماشین شما پس از چند ساعت خوابیدن استارت نمیزند یکی از دلایل آن میتواند ب ق دزدی ماشین باشد . خود برق دزدی باعث خراب شدن زود هنگام باطری میشود چون باطری را خالی میکند و پس از روشن شدن خودرو باید مجددا شارژ شود. این شارژ و دشارژ شدن مرتب باعث کم شدن طول عمر باطری میشود.
پس در صورت مشاهده خالی شدن باطری جهت تست برق دزدی خودرو به یک تعمیر کار مراجعه کنید.

افزایش طول عمر باطری ماشین با استفاده صحیح از کولر خودرو

یکی از. دیگر عواملی که باعث کم شدن طول عمر باطری میشود استفاده بیش از حد از کولر خودرو است.کولر یک ماشین نوعی طراحی شده که به وسیله قدرت موتور کار میکند وقتی کولر را روشن میکنید دینام افت ولتاژ پیدا میکند اگر مدت کولر گرفتن از چند ساعت عبور کند باعث افت کم کم باطری میشود.

برای جلوگیری از این مسئله پس از حدود یک ساعت کولر گرفتن کولر را خاموش کنید تا شارژ دینام و باطری به حالت اولیه بر گردد (حدود 5 دقیقه) و پس از آن کولر را مجددا روشن کنید.

افزایش طول عمر باطری ماشین با استفاده از باطری مناسب برای هر خودرو

باید تو جه داشت که هر خودرویی یک باطری استاندارد دارد برای همان خودرو و مصرف کننده های برقی موجود بر روی آن.
ولی اگر شما قصد دارید از مصرف کننده های برقی اضافه مانند سیستم صوتی یا لامپهای پر نور زنون استفاده کنید دیگر آمپر باطری قبلی شاید نتواند پاسخگوی این مقدار مصرف برق شود. در نتیجه شما همزمان با نصب مصر کننده های اضافه باید آمپر باطری را به صورت اصولی افزایش دهید.تا باعث کاهش عمر باطری نشود. مثلا اگر باطری ماشینتان 55 آمپر است از باطری 60 یا 62 آمپر استفاده کنید . اگر باطری 66 آمپر است از باطری 74 آمپر استفاده کنید.این کار باعث فشار کمتر و در نهایت طول عمر بیشتر بر ای باطری میباشد.

از جمله نکات دیگری که در مورد افزایش طول عمر باطری ماشین باید ذکر کنیم این موارد هستند:

هرگز ماشینی که باطری آن خالی شده با هل دادن روشن نکنید و از روش باطری کمکی استفاده کنید.

اگر قصد روشن کردن ماشین به مدت بیش از دو هفته را ندارید سر باطری منفی را از باطری جدا کنید.

هرگز در هنگامی که ماشین خاموش است سیستم صوتی را بیش از 5 دقیقه روشن نکنید.

اسید باطری کار کرده را هرگز کاملا خالی نکنید تا اسید نو بریزید این کار هیچ کمکی به باطری نمیکند و فقط باعث زودتر خراب شدن آن میشود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. نوری می گوید

    سلام و خیر مقدم
    خیلی خوب بود استفاده می کردیم

  2. پیام عبداله زاده بردر می گوید

    شبها ده دقیقه قبل از پارک و خاموش کردن خودرو ظبط ماشینو خاموش کنید و چراغها رو کم کنید. اینجوری عنر باطری ماشینتون زیاد میشه.

    1. مهدی می گوید

      سپاس از شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.