۱۱ اشتباهی که باعث کاهش عمر خودرو می‌شود

4

مجله خودرو کارستان ؛ در میان رانندگان اشتباهات رایجی وجود دارد که منجر به کاهش عمر خودرو می‌شود. ما در این مطلب به ۱۱ مورد از این اشتباهات اشاره خواهیم کرد.

رانندگان یک‌سری عادت‌های اشتباهی دارند که انجام آن‌ها در طولانی مدت می‌تواند باعث کاهش عمر خودرو شود؛ اما ترک آن‌ها عمر خودرو را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. ما در این مقاله به ۱۱ مورد از اشتباهات رایج میان رانندگان اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین اشتباهات منجر به کاهش عمر خودرو

۱- فشردن پدال ترمز اتومبیل در زمان عبور از روی دست‌اندازها

اطلاعیه فنی ایران خودرو اطلاعیه فنی خودرو تعمیرات تخصصی دنا علت ورود آب به کف ماشین نشت آب باران به داخل ماشین جمع شدن آب در کف سمند جمع شدن آب زیر پای راننده پراید آب رفتن داخل ماشین

 

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در اکثر رانندگان به چشم می‌خورد فشردن پدال ترمز در زمان عبور از دست‌انداز است. این اقدام موجب ورود فشار حداکثری به اکسل، سیستم ترمز و سیستم فنربندی می‌شود. برای عبور صحیح از دست‌انداز باید پیش از رسیدن به دست‌انداز سرعت خود را پایین بیاورید تا در هنگام رد شدن از روی آن از نگه داشتن پدال ترمز بی‌نیاز شوید.

۲- کشیدن ترمز دستی بدون فشردن کلید آن

 

اگر شما ترمز دستی اتومبیل را بدون آن که کلید آن را فشار دهید بکشید، این کار منجر به ورود فشار حداکثری به سیم ترمز می‌شود و همچنین باعث خراب شدن چرخ دنده‌های آن می‌شود.

۳- عدم تعویض به موقع روغن گیربکس

تعمیرگاه کیا سراتو قیمت کیا سراتو دفترچه راهنمای کیا سراتو روغن موتور مناسب کیا سراتو آموزش تعویض روغن موتور آدرس تعویض روغنی های تهران تعویض روغن کیا اپتیما تعویض روغن کیا اسپورتیج روغن موتور مناسب کیا سورنتو روغن موتور مناسب کیا ریو آموزش تعمیر و سرویس خودرو

 

روغن گیربکس یا همان روغن واسکازین خودرو همانند سایر روغن‌های خودرو باید به موقع تعویض شود.برای فهمیدن زمان مناسب تعویض آن باید به گیربکس اتومبیل، نوع روغن و شرایط کارکرد آن توجه کرد. در صورتی که روغن گیربکس سر وقت تعویض شود گیربکس سلامت می‌ماند و کارکرد آن بهتر می‌شود.

۴- تعویض فیلتر روغن به صورت یک‌بار در میان

تعویض روغن BMW X6 حجم روغن BMW X6 روغن مناسب BMW X6 هزینه تعویض روغن بی ام و تعویض روغن موتور بی ام و X6 آدرس تعویض روغنی های تهران بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران روغن موتور مناسب بی ام و آموزش تعویض روغن موتور قیمت بی ام و 2014 قیمت بی ام و ایکس 6

بعضی از دارندگان خودرو فیلتر روغن را به صورت یک مرتبه در میان تعویض می‌کنند و حتی بدتر از آن فیلترهای روغن غیر استاندارد خریداری می‌کنند. این دسته از افراد باید آگاه باشند که تعویض یک‌بار در میان فیلتر باعث می‌شود که فیلتر فرآیند تصفیه را به درستی انجام ندهد و چنانچه این فرآیند به روش صحیح انجام نشود، آسیب‌های غیر قابل جبرانی به موتور وارد خواهد شد.

۵-  گرم کردن اتومبیل به صورت درجا و به مدت طولانی

گرم کردن ماشین به صورت درجا و برای مدت طولانی باعث می‌شود که منبع اگزوز بیش از اندازه گرم شود و این گرما به موتور خودرو انتقال پیدا کند. در روزهای سرد مانند فصل زمستان لازم است که خودرو یک دقیقه درجا کارکند و بعد از طی کردن چند کیلومتر با حداقل سرعت، خودرو گرم خواهد شد.

۶- پایین آوردن شیشه اتومبیل به جای کولر گرفتن در اتوبان

گزارشی که در مجله Auto Crose انگلستان منتشر شده بیان‌گر این موضوع است که مصرف سوخت خودرویی که کولر آن در اتوبان روشن است و روی درجه یک قرار دارد از اتومبیلی که شیشه راننده آن به اندازه ۴۰ درصد باز است کمتر است. بنابراین در هنگام رانندگی در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها بهتر است که کولر خودرو را روشن کنید و شیشه‌ها را پایین نیاورید.

۷- خلاص نکردن دنده هنگام توقف پشت چراغ قرمز یا ترافیک

 

اگر راننده بدون خلاص کردن دنده در پشت چراغ قرمز یا در ترافیک توقف کند، گیربکس و دوشاخه کلاچ تحت فشار حداکثری قرار می‌گیرند.

۸- فشردن کلاچ و پدال ترمز به صورت همزمان برای متوقف کردن خودرو

یکی از عادت‌های اشتباهی که باعث کاهش عمر خودرو می‌شود گرفتن کلاچ و ترمز به منظور متوقف کردن خودرو است. این عمل منجر به افزایش متراژ ترمز می‌شود، زیرا هنگامی که کلاچ درگیر می‌شود، از ترمز موتور هم استفاده می‌شود و هنگامی که ترمز و کلاچ به طور همزمان فشرده می‌شود، خودرو دیرتر متوقف می‌شود. به همین خاطر بهتر است که ترمز را فشار داده و پیش از این که خودرو دچار لرزش شود کلاچ را فشار دهید.

۹- در لاین سرعت با سرعت پایین حرکت کردن و بالعکس

بسیاری از افراد در لاین سرعت با سرعت پایین حرکت می‌کنند و تعداد دیگری از افراد در لاین‌های کناری با سرعت بالا حرکت می‌کنند؛ هر دوی این کارها منجر به ایجاد حوادث خطرناک و کشنده می‌شود.

۱۰- استفاده از آب لوله‌کشی برای رادیاتور

آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو تعمیرکار آموزش تعویض ضدیخ ماشین دانستنی های مهم خودرو

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که میان رانندگان وجود دارد و باعث کاهش عمر خودرو می‌شود ریختن آب لوله‌کشی در رادیاتور است. در واقع چنین کاری باعث می‌شود که در واتر پمپ، موتور و رادیاتور رسوبات زیادی ایجاد شود و حتی می‌تواند باعث شود که واشر سر سیلندر بسوزد. به همین خاطر و برای جلوگیری از سوختن واشر سر سیلندر بهتر است که ابتدا آب را بجوشانید و پس از سرد شدن آن را دوباره بجوشانید تا آب سالم‌تری را به رادیاتور انتقال دهید. توجه داشته باشید که آب‌های باقی مانده در ته ظرفی که آب را در آن می‌جوشانید به داخل رادیاتور ریخته نشود.

۱۱- استفاده از آب لوله کشی در منبع شیشه‌شور خودرو

ریختن آب لوله کشی در منع شیشه‌شور باعث می‌شود که رسوبات زیادی در نازل، شلنگ‌ها و پمپ آب خودرو به وجود بیاید. برای جلوگیری از ایجاد رسوبات زیاد در پمپ آب خودرو هم می‌توانید از روش جوشاندن آب استفاده کنید و هم می‌توانید به خرید مایع‌های موجود در بازار بپردازید.

منبع :persiankhodro

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. سعید می گوید

    بستگی داره خودرو کجایی باشه ..اگر وطنی باشه که کلا از اساس همه چی اشتباهه ..اصلا تولید و خرید و پول دادن بابتش اشتباهه ..این 11 مورد اشاره شده هم در مورد ماشینای خارجی صدق نمیکنه..

    1. مصطفی می گوید

      اقا چرا الکی حرف میزنی خودرو وطنی

  2. ستار می گوید

    حالا ک میگی یکبار در میوند فیلتر روغن عوض نکن،روش درستش هم بگو،حرف زدن بی دلیل. و منطق ک درست. نیس

  3. یه ایرانی می گوید

    گزینه 9 مسخره بود
    باعث کاهش عمر خودرو نمیشه، بلکه فقط مردم ازاریه، شایدم تصادف
    گزینه 6 هم فقط مصرف سوخت بالا میره و ربطی به عمر خودرو نداره
    حداقل خودتون یبار مطلبو بخونین
    ماشین ندارین، حداقل از 4تا راننده بپرسین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.