گیربکس ب ام و 528 چگونه کار می کند؟

0

گیربکس bmw 528 استوک و در حد نو

گیربکس bmw 528

یک گیربکس دستی در صورت نیاز به شما امکان تصمیم گیری بیشتری را برای کنترل در دسترس شما قرار می دهد. اما یک گیربکس اتوماتیک خود طبق شرایط و جو کنترل را به دست می گیرد. در ماشین های لوکسی مثل بی ام و امکان استفاده از دو قابلیت وجود دارد. گیربکس bmw 528 از این قاعده مستثنی نیست، در طراحی bmw 528 تکنولوژی بالایی به کار رفته است.

bmw تقریبا ۲۰ سال پیش بود که اولین نسل steptronic را معرفی کرد و تیم طراحی و مهندسی در مونیخ از آن به بعد در حال پیشرفت هستند. جدید ترین نسل از انتقال steptronic بسیار قابل انعطاف است و سریع تغییر می کند. این سری بسته به حالت درایو انتخاب می شوند و سبک رانندگی شما را انتخاب می کنند. گیربکس های جدید طیف فوق العاده ای از گزینه های عملکردی را به شما ارائه می دهند.

گیربکس bmw 528 چگونه کار می کند؟

آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس بی ام و آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات آموزش عیب یابی گیربکس اتومات دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک روشن شدن چراغ گیربکس بی ام و هزینه تعمیر بی ام و بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران قیمت بی ام و ۵۲۸i BMW 528I مشکل توربو ب‌ ام‌ و ۵۲۸ تعمیرات بی ام و ۵۲۸ معایب و مزایای بی ام و i528 هزینه تعمیر ب‌ ام‌ و 528 مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو

کارهای اساسی که گیربکس bmw 528 انجام می دهد انتقال قدرت است. انتقال گیرکس شامل یک حالت درایو کاملا اتوماتیک و یک حالت درایو دستی است. که امکان تغییرات را به رانندگان می دهد، این امکان تغییر اتوماتیک به دستی است.

برای اینکه از حالت اتوماتیک به دستی انتقال دهید می توانید به سادگی انتخاب کننده درایو را به جلو یا عقب به چرخ دنده مورد نظر خود بچسبانید و یا از چرخ دنده های چرخدار روی فرمان استفاده کنید. حالا کنترل کاملی بر وسایل دنده ای دارید. انتقال steptronic به اندازه ای هوشمند است که به شما اجازه نمی دهد به چرخ دنده های نا امن بروید.

توجه داشته باشید بسته به مدل خودرو BMW ممکن است گزینه های دیگری نیز برای شما وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد بین حالت های درایو comfort، sport و Eco pro را انتخاب کنید که در حالتsport نقاط تغییر حالت بیشتر هستند.

گیربکس bmw 528 بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن نسبت به ماشین هایی با دنده دستی، نیاز دقت و حساسیت بیشتری دارند. پس با دانستن این موضوع باید موارد زیر را در نظر گرفت.

خطاهای گیربکس را همیشه جدی بگیرید و در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکسی که خراب شده، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات می شود که در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می کند.

روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.

ماشین های اتوماتیک سیستم برق پیچیده‌ تری نسبت به سایر ماشین ها دارند، توصیه می شود از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.

مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها توصیه نمی‌ شود.

آشنایی با گیربکس bmw 528

قیمت بی ام و i528 مشخصات بی ام و i528 معرفی خودرو معایب و مزایای بی ام و i528 قیمت بی ام و i528 2016 قیمت بی ام و دست دوم قیمت خودرو دست دوم خارجی بهترین سایت خرید و فروش BMW 528I

bmw 528 را می توان یک خودروی سواری لوکس دانست در واقع طراحان این ماشین خصلت‌ های لوکس این محصول را بسیار بیشتر از خصلت‌ های اسپورت آن به کار برده اند. این ماشین با توجه به قوانین مربوط به واردات خودرو توانست در کشور ما ایران هم خودی نشان دهد.

bmw 528 به عنوان یکی از محبوبترین سدان های لوکس و اسپرت بازار جهان و ایران شناخته می شود. با عرضه نسخه ۵۲۸ می توانیم بگوییم که تا حد زیادی لقب اسپرت دوباره در بازار ایران به سری ۵ داده شد. ۵۲۸ از سال ۲۰۱۲ به موتور N20B20 مجهز شد که می توانست بر اساس استانداردها و سفارش های مختلف، قدرت ۲۴۱ تا ۲۵۵ اسب بخار را با گشتاور حدودی ۳۵۰ نیوتون متر تولید کند.

با توجه به تصویب قانون منع واردات خودروهایی که موتور آنها از گنجایشی بیش از ۲٫۵ لیتر برخوردار است. بسیاری از محصولات لوکس بازار جهانی شانس حضور در بازار خودروی ایران را از دست دادند. به عنوان مثال دست دوست‌ داران خودروهایی نظیر بنز کلاس ای از این محصولات دور ماند. از همین رو مدل جدید سری ۵ بی ام و توانست از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و جایگاه خود را در بازار خودروی ایران تثبیت نماید.

قیمت بی ام و i528 مشخصات بی ام و i528 معرفی خودرو معایب و مزایای بی ام و i528 قیمت بی ام و i528 2016 قیمت بی ام و دست دوم قیمت خودرو دست دوم خارجی بهترین سایت خرید و فروش BMW 528I

مشخصات فنی گیربکس bmw 528

موتور بنزین سوز به کار رفته در ماشین بی ام و خاصیت توربوشارژ را دارد. این موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ از گنجایشی برابر با ۱۹۹۷ سی‌ سی برخوردار است. حداکثر توان خروجی این موتور رقمی برابر با ۲۴۵ اسب بخار یا ۵۰۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز حول و حوش ۳۵۰ نیوتن‌ متر با احتساب ۴۸۰۰ دور در دقیقه است. توان این ماشین در حالت عادی توسط یک جعبه دنده‌ ی ۸ سرعته‌ی خودکار استپ ترونیک به چرخ‌ های عقب آن منتقل می شود.

وجود خاصیت توربو شارژ موجب شده است تا ماشین bmw528 بتواند در مدت زمانی حدود ۶٫۳ ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

حداکثر سرعت قابل دست‌ یابی توسط این خودرو نیز حدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. به این ترتیب با یک خودروی سواری طرف هستیم که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌ برد.

علاوه بر توان مناسب فنی، میزان مصرف سوخت خودروی بی ام و ۵۲۸ نیز بهینه به نظر می‌ رسد. چون که در حالت سیکل ترکیبی میزان مصرف سوخت این خودرو به طور متوسط حدود ۶٫۵ لیتر به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است. باید بدانید که در طراحی خودروی بی ام و ۵۲۸ به عنوان یک خودروی سری ۵ از شاسی تغییر یافته و تا حدی کوتاه شده‌ ی سری ۷ استفاده شده است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.