4 روش جالب جهت جلوگيري از بخار شيشه اتومبيل

4

بخار گرفتن شیشه های خودرو معمولا به علت اختلاف دمای داخلی و خارجی خودرو ایجاد میشود. زمانی که رطوبت داخلی خودرو بالا باشد و دمای بیرون نیز از حد معمول پایین تر باشد این بخارگرفتگی از داخل شیشه های خودرو ایجاد میشود. در شرایط برعکس یعنی بالا بودن رطوبت هوای بیرون و اختلاف دما زیاد از حد با بیرون  این بخارگرفتگی به صورت رطوبت روان از سطح خارجی شیشه ها دیده میشود. به صورت کلی بخارگرفتگی دید راننده را کاهش می دهد و گاهی استفاده از دکمه های گرم کن شیشه نیز بی فایده است.

آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش نکات فنی خودرو علت عرق کردن شیشه خودرو بخار کردن چراغ جلو ال90 علت بخار کردن شیشه پراید علت بخار کردن شیشه سمند علت بخار کردن شیشه خودرو

روش اول : وسایل مورد نیاز : جوراب نخی – خاک گربه – حلقه چسب

سر جوراب را دور حلقه چسب بپیچانید.
جوراب را از خاک گربه پر کنید.
حلقه را بردارید و سر جوراب را گره بزنید.

سپس جوراب را داخل ماشین قرار دهید.

* خاک گربه رطوبت داخل ماشین را به خود جذب می کند و مانع بخار کردن شیشه های ماشین می شود. با این کار شیشه ها تمیز و شفاف می مانند.
روش دوم :هنگامی که جعبه برخی پوشاک و وسایل الکترونیکی را باز میکنید  با بسته های کاغذی مواجه میشوید که داخل آن گلوله های عموما قهوه ای رنگ وجود دارد.جنس این دانه ها دی اکسید سیلیکون است که یک ماده معدنی بوده و  به آن سیلیکا نیز گفته میشود.
یکی از کارکرد های سیلیکا برای جلوگیری از ایجاد رطوبت است که با نماد (E551) بر روی برخی بسته بندی های مواد غذایی هم دیده میشود ، البته این بسته های ژل های سیلیکا هستند.

توصیه ما این است که این بسته ها را هیچگاه دور نیندازید و داخل یک قوطی خشک نگهداری کنید .

کافی است تعدادی از این بسته ها را روی داشبورد ماشین خود قرار دهید تا در روزهای برفی و بارانی رطوبت ایجاد شده در داخل ماشین را به خود جذب و از بخار گرفتن آن جلوگیری کند.
همچنین از سیلیکا میتوانید برای رطوبت زدایی از وسایل الکترونیکی خیس شده و نیز رطویت زدایی از نمک در نمکدان ها نیز میتوانید استفاده کنید.
روش سوم: کافیست بعد از بخار کردن شیشه ها، یک تکه ابر یا پنبه را به مایع ظرف شویی، شامپو و یافوم اصلاح آغشته کرده و بر روی شیشه ها از داخل ماشین بکشید (از بالا به پایین کنار هم) دیگر شیشه های شما بخار نخواهند کرد.
روش چهارم: یک سیب زمینی خام را ابتدا کامل بشویید و خاک های رویش را بردارید و سپس نصف کنید. بهتر است از سیب زمینی های قدیمی و پلاسیده استفاده کنید و سپس آن را دور بیاندازید. یک قطعه از سیب زمینی را از سمتی که برش داده اید و پوست ندارد، روی شیشه قرار دهید. این کار شیشه را تمیز می کند و لایه ای روی شیشه ایجاد می کند که نمی گذارد مه روی شیشه بنشیند. توجه داشته باشید که شیشه کاملا باید خشک شود.

نکات این روش:

1. این کار را معمولا صبح زود انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.

2. می توانید سیب زمینی استفاده شده را داخل مواد مورد استفاده برای کود بیاندازید.

3. این روش را می توانید روی شیشه عینک آفتابی و عینک اسکی نیز انجام دهید.

4. سیب زمینی ممکن است چسبنده باشد و سبب جذب گرد و خاک و حشرات شود.

5. اگر سیب زمینی را بیش از حد روی شیشه بمالید ممکن است سبب مختل شدن دید شما شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. ~brahem می گوید

    چقدر خوبه که این اطلاعات فنی خودرو بیشتر وبه حد کافی در اختیار متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی خصوصا پایه سه قرار بگیره تا هرفرد ناشی پشت رل قرار نگیره برای استفاده درست ازاتومبیل و داشتن اتومبیل سالم ومحیط زیست سالم وامنیت سرنشینان ات ومبیل گس بیاییم برای حفظ جان خودمان و همنوعانمان ومحیط زیست مان احترام بذاریم

  2. ~brahem می گوید

    خیلی خوبه که برای استفاده درست از اتومبیل سطح معلومات تقویت گردد از کارشناسان عزیز بسیار متشکرم

  3. ~brahem می گوید

    ممنونم اطلاعات بسیار مفیدی به اشتراک گذاشتید

  4. احمد می گوید

    ممنون بسیار جالب بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.