مکانیزم سنسور ضربه یا Knock چیست ؟

2

سنسور ضربه یا Knock

سنسور ضربه در سمت چپ بلوک سیلندر قرار گرفته است و سیگنالی را برای ایسیو فراهم می کند و ضربه های منتقل شده حین عملکرد موتور را نشان می دهد. سنسور یاد شده شامل کریستالی است که مداوم مرتعش می شود و زمانی که موتور کار می کند، به ایسیو ولتاژ می فرستد.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم! با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه… فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

با افزایش شدت ارتعاش، ولتاژ سنسور ضربه نیز بیشتر می شود. بر اساس این ولتاژ، ایسیو ضربه حاصل در موتور را درک می کند. در صورتی که ضربه ایجاد شود، ایسیو زمان جرقه را با مقداری که از قبل تعیین شده است، روی یک یا چند سیلندر ریتارد می کند.

پس از ده تا پانزده ثانیه، زمان جرقه به اندازه پیش از ضربه به اندازه پیش از ضربه بر می گردد. اگر مخلوط هوا- سوخت در محفظه احتراق بطور خود بخود بسوزد (قبل یا بعد از جرقه شمع) و یا به مخلوط هوا- سوخت در بیشتر از یک نقطه جرقه زده شود، ضربه به وجود می آید.

این عمل باعث ایجاد فرآیند احتراق بی نهایت سریع همراه با شعله هایی در نوک جرقه می شود که در جهات مختلف حرکت می کنند. در نتیجه فشار گاز درون محفظه احتراق به سرعت افزایش می یابد و صدای ضربه (فلز با فلز) شنیده می شود. اگر در سیلندر خاصی ضربه ایجاد شود، ارتعاش ویژه ای در بلوک سیلندر پدید می آید.

تنش های مکانیکی تولید شده باعث افزایش ولتاژ سنسور ضربه می شود. سپس ایسیو با استفاده از این افزایش ولتاژ و همچنین اطلاعاتی که از سنسور میل سوپاپ و دور موتور دریافت کرده است، سیلندری را که در آن ضربه ایجاد شده، مشخص می کند.

سنسور ضربه، برخی از صداهای عادی موتور را نیز دریافت می کند اما ایسیو صداهای یاد شده را با استفاده از نرم افزاری فیلتر و جداسازی کرده و به این ترتیب ارتعاشات ناشی از ضربه را مشخص می کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. منصوری می گوید

    وااای چه ترجمه افتضاحی
    بجای نویز نوشته صداهای موتور

  2. رحمان.گلبداقی می گوید

    زمانی سنسور ضربه کار خود صحیع انجام میدهد که خودرو سالم باشد وباعث کارکرد بهتر می شود وجلو گیری از لرزش وارتشاعات موتور ونرم کار کردن موتور وغیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.