خراب شدن سیستم استارت چه نشانه هایی دارد ؟

0

صدای تق تق استارت علامت چیست ؟

تعمیر سوئیچ خودرو خرابی مغزی سوئیچ پراید قفل شدن سوئیچ باز کردن سوئیچ قبل از استارت آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو سایت تخصصی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودر

حتما شما نیز تق تق کردن استارت ماشین خود را تجربه کرده اید؛ ایجاد صدای تق تق استارت ، دلایل بسیار زیادی می تواند داشته باشد. شنیدن این صدا، حس ناخوشایندی را در راننده و سرنشینان ایجاد می کند؛ در نتیجه یافتن علت این صدا و رفع مشکل ایجاد شده در اولویت قرار می گیرد.

خراب شدن سیستم استارت چه نشانه هایی دارد ؟

اتوماتیک استارت پراید اتوماتیک استارت چیست تعویض اتوماتیک استارت علائم خرابی اتوماتیک استارت وظیفه اتوماتیک استارت اتومات استارت سمند کجاست تعویض اتوماتیک استارت پژو 206 آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

پس از چرخاندن سوئیچ ، برق پشت آمپر ظاهر می شود. اما پس از استارت زدن هیچگونه عکس العمل و صدایی از موتور احساس نمی شود.

بعد از روشن شدن موتور ، سیستم استارت برای چندین دقیقه با دنده فلایول دچار مشکل است.

پس از استارت زدن ، برق پشت آمپر ظاهر شده و صدای تیک تیکی از موتور شنیده شده ، اما خبری از روشن شدن ماشین نیست.

پس از استارت زدن های مکرر و نداشتن هیچ واکنشی از سوی موتور ، سرانجام ماشین روشن می شود.

گاهی ماشین استارت خورده و گاهی هم استارت نمی خورد.

  • صدای تق تق استارت در برخی از این علائم شنیده می شود. دلایل زیادی برای ظاهر شدن این علائم وجود دارند که یکی از آنها ، خرابی باتری است. با انتخاب یک باتری مناسب برای خودروی خود ، مانند باتری ماشین سوزوکی از خرابی سیستم استارت به علت خرابی باتری جلوگیری کنید.

رله استارت 206 رله استارت پراید کجاست رله استارت چیست نحوه بستن رله استارت استارت نخوردن پراید تعمیر استارت پراید تعمیرکار

نشانه های خرابی رله استارت

رله استارت موجب انتقال برق از باتری به آهنربای استارت می گردد. رله در روشن شدن ماشین نقش دارد. خرابی این قطعه ، چندین نشانه دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

روشن نشدن ماشین پس از استارت و خرابی رله استارت

در صورتی که ماشین روشن نشود می توان پی به خرابی رله استارت برد. البته روشن نشدن خودرو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آنها خرابی رله استارت است. خرابی رله استارت را می توان مربوط به مدار الکتریکی استارت دانست. در صورتی که هنوز مدار به صورت کلی از کار نیفتاده باشد ، صدای تق تق استارت شنیده می شود.

پس از روشن شدن موتور ، ماشین هنوز در حال استارت زدن است

پس از روشن شدن ماشین و رها کردن سوئیچ ، مدار استارت بایستی قطع شود. در صورتی که مدار قطع نشود ، به معنای آن است که استارت بعد از روشن شدن ماشین هنوز در مدار متصل به موتور ، مانده است. در این شرایط ، حتماً رله دچار مشکل است و خراب شده است.

شرکت کروز مدیرعامل شرکت کروز محصولات شرکت کروز شرکت های دانش بنیان ایران قیمت استارت پراید قیمت دینام پراید ساخت قطعات خودرو شرکت های قطعه ساز ادرس شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران استخدام شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران امیرحسین جلالی کیست معرفی شرکت های ایرانی

خرابی های مکرر استارت خودرو

در صورتی که ماشین با استارت زدن های مکرر ، روشن نمی شود و این مشکل به دفعات زیادی برای خودرو اتفاق می افتد ، می توان به خرابی رله استارت پی برد. البته باز هم تأکید می کنیم که ممکن است هر کدام از این علائم ، به جز خرابی رله استارت دلایل دیگری داشته باشند.

صدای تق تق استارت از نشانه های خرابی رله استارت

گاهی باتری توانایی تأمین انرژی لازم را نداشته و موجب ایجاد همچین صدایی هنگام استارت زدن می شود.

علاوه بر خرابی باتری ، خرابی رله ی استارت می تواند سبب ایجاد این صدا هنگام استارت زدن شود. البته رله از قطعات مقاومی است ، ولی ممکن است به هر دلیلی خراب شود.

برای افزایش آگاهی های خود درباره رله دوبل می توانید به صفحه  علائم خرابی رله دوبل خودرو مراجعه فرمایید.

دلایل صدای تق تق استارت چیست ؟

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم! با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه… فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

این مشکل می تواند چندین دلیل داشته باشد که یکی از آنها را خرابی رله معرفی کرده و به طور مفصل توضیح دادیم. حال سایر دلایل بروز این مشکل و ایجاد این صدا را بررسی می کنیم.

تمام شدن زغال استارت خودرو

تعمیر استارت خودرو اجرت تعمیر استارت پراید علائم خرابی اتوماتیک استارت خرابی استارت چیست علت تق تق کردن استارت علت رد کردن استارت دنده استارت پراید آموزش تعویض ذغال استارت

اگر زغال استارت تمام شود ، سیستم استارت دچار مشکل می شود. در چنین شرایطی باید استارت را باز کرده و یک زغال تازه در آن قرار دهید. برای این کار به لحیم کاری نیاز دارید. البته پس از باز کردن استارت ، زغال را چک کنید که شاید تمام نشده باشد و دلیل دیگری سبب ایجاد صدای غیرعادی استارت شده باشد.

استفاده از سوخت با اکتان پایین ، دلیل صدای تق تق استارت

سوختی با اکتان پایین می تواند صدای غیرعادی در بخش استارت ایجاد کند. برای رفع این مشکل باید از سوختی با اکتان بالا برای خودروی خود استفاده کنید. تقویت کننده های اکتان هم می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

استفاده از شمع های نامناسب

شمع هایی که فیک و بی کیفیت می باشند ، سیستم استارت را دچار مشکل کرده و صدای غیرعادی ایجاد می کنند. زیرا شمع نمی تواند عملیات احتراق را به خوبی صورت دهد. شکاف شمع ها نیز بایستی بررسی گردند تا به خوبی تنظیم شده باشند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.