چگونه یک کابل باتری به باتری خوب بخریم ؟

0

کابل باتری به باتری ، از وسایل موردنیاز برای خودرو می باشد. داشتن این قطعه میتواند مانند معجزه ای در شرایط بحرانی عمل کند. جهت داشتن انتخاب و خریدی مناسب همراه ما باشید تا در ادامه مشخصات و ویژگی های این کابل را در کنار هم بررسی کنیم.

آموزش باتری به باتری کردن خودرو چگونه باتری به باتری کنیم مضرات باتری به باتری کردن نحوه باتری به باتری کردن پراید مشخصات کابل باطری به باطری انواع کابل خودرو قیمت لوازم جانبی خودرو آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های برق خودرو دانستنی های فنی خودرو

کابل اتصال باتری خودرو

مشکل خوابیدن باتری یکی از مشکلات رایجی است که اکثر خودروداران با آن مواجه می شوند. فرقی ندارد که خودروی شما چه باشد ، این مشکل برای تمام باتری های ماشین در صورت عدم نگهداری درست از باتری ، ایجاد می شود. اگر می خواهید این مشکل را تجربه نکنید ، باید یک باتری مناسب برای خودروی خود خریداری نموده و سپس از آن به خوبی نگهداری کنید تا با مشکل از دست دادن شارژ مواجه نشود.

برای خرید باتری پژو پارس ، پژو ۴۰۵ ، ۲۰۶ ، پراید ، سمند و سایر خودروها می توانید از سایت باتری مارکت اقدام نمایید. حال به موضوع اصلی یعنی انتخاب یک کابل باتری به باتری مناسب برای ماشین می پردازیم.

هنگامی که باتری ماشین خراب یا خالی شود ، به این قطعه نیاز پیدا می کنید. برای برق رسانی به سیستم استارت و ایجاد شرایط روشن شدن خودرو ، از یک باتری کمکی و یک کابل استفاده می کنیم. توسط این کابل ، ارتباط میان باتری ها برقرار شده و جریان برق مبادله می شود.

انواع سیم های باطری به باطری

مدل های مختلفی از این کابل ها در بازار وجود دارند. این کابل ها بر اساس شدت عبور جریان برق به چندین نوع دسته بندی می شوند. انواع سیم های باطری به باطری ۵۰۰- ۶۰۰ – ۸۰۰۰ – ۱۰۰۰ آمپر ، در بازار وجود دارند. در انتخاب این سیم ها یا کابل ها مواردی که دارای اهمیت می باشند ، جنس کابل و هسته آن و نوع گیره ها می باشند.

هسته سیم بایستی از جنس مس تمام خالص باشد. همچنین گیره ها باید از جنس مس تمام خالص باشند و از فلزهای دیگر ساخته نشده باشند.

ویژگی های کابل باتری به باتری

این کابل ها باید از مشخصات استانداردی برخوردار باشند که هنگام استفاده از آنها ، هیچگونه مشکلی بوجود نیاید. کابل های بی کیفیت می توانند در حین کار ذوب شده و سبب اتصالی شوند. مهمترین مشخصات این سیم ها موارد زیر می باشند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعاتی درباره دلایل زیاد  شدن شارژ باتری ماشین و مشکلات آن به صفحه زیاد شدن شارژ ماشین مراجعه نمایید.

آموزش باتری به باتری کردن خودرو چگونه باتری به باتری کنیم مضرات باتری به باتری کردن نحوه باتری به باتری کردن پراید مشخصات کابل باطری به باطری انواع کابل خودرو قیمت لوازم جانبی خودرو آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های برق خودرو دانستنی های فنی خودرو

سایز قطر سیم باتری

سایز قطر این سیم ، اهمیت زیادی دارد. زیرا هنگام استارت زدن ، میزان آمپر بالایی به این سیم ها ورود پیدا می کند. برای خرید این کابل ها به آمپری که روی آن حک شده است ، توجه کنید. به هر میزانی که قطر کابل باتری به باتری بیشتر باشد ، توانایی تحمل آمپراژ بالاتری را دارد. کابل شماره ی ۴ یا ۶ می تواند برای خودورهای عادی ایده آل باشد.

طول کابل باطری

مورد دیگری که در خرید این کابل ها باید درنظر داشته باشید ، طول آنها است. هر چه طول این کابل ها بیشتر باشد ، بهتر است. زیرا ممکن است شرایطی ایجاد شود که نتوان ماشین ها را در کنار یکدیگر پارک نمود. پس اگر طول کابل زیاد باشد ، با وجود فاصله زیاد ماشین ها از یکدیگر می توان این عملیات را به سادگی انجام داد.

جنس کابل باتری به باتری

همانگونه که اشاره شد ، کابل بایستی از جنس مس خالص با کیفیت باشد. مس در مقایسه با سایر فلزها رسانایی بیشتری دارد و جریان را به خوبی عبور می دهد. توجه کنید که کابل ها همگی در یک غلاف باشند و چسب یکدیگر باشند. این مسئله سبب می شود که کابل ها پیچ نخورند و فضای کمتری را بگیرند. همچنین باید به جنس گیره ها توجه کنید که از مس باشند.

شارژ باتری با پاور کامپیوتر نحوه شارژ باتری اتمی خودرو تست وضعیت شارژ باتری دستگاه شارژ باتری شارژ باتری علت خالی کردن باتری خالی شدن باتری پراید علت خالی شدن باتری سمند خالی شدن باطری ماشین شارژر باتری آموزش برق خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

وصل کردن کابل به گیره سوسماری سر باطری

در خرید سیم یا کابل ، به اتصال کابل به گیره سوسماری سر باطری توجه داشته باشید. کابل باید به کابلشو متصل باشد و پس از آن ، به گیره سوسماری پیچ شود. در بعضی از مدل های دیگر ، کابل به دندانه به طور مستقیم وصل می گردد. در کابل های با کیفیت پس از فشردن کابلشو به سیم های اتصال ، لحیم کاری انجام می شود. بدین ترتیب اتصال محکم تری ایجاد می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.