کابل باتری چیست و چگونه باید تعوض شود ؟

0

تعویض کابل باتری ماشین

تعویض کابل باتری ماشین به دلیل معیوب بودن کابل ها انجام می شود. این مشکل با روشن نشدن ماشین هنگام استارت زدن مشخص می شود.

دلایل ضعیف شدن برق خودرو علت خالی کردن باتری دلایل سوختن فیوز ماشین آموزش باطری سازی آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو چرا دینام شارژ نمی کند تعمیر و نگهداری خودرو برق و الکترونیک خودرو دلایل برق دزدی خودرو

چه زمانی کابل باتری ماشین باید عوض شود ؟

در صورتی که خودروی شما با استارت زدن روشن نمی شود ، ممکن است باتری یا کابل های باتری خراب شده باشند. برای بررسی این موضوع باید باتری و کابل های باتری را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدامیک از آنها خراب است.

اول به بررسی باتری بپردازید. در صورتی که باتری شارژ از دست داده باشد ، با باتری به باتری کمی شارژ شده و روشن می شود. در صورتی که باتری خراب باشد ، با باتری به باتری کردن روشن نمی شود. با انتخاب یک باتری با کیفیت برای خودروی خود مانند باتری ماشین سوزوکی ، دلکور و … از دردسرهای خرابی مکرر باتری خلاص شوید.

اگر از سلامت باتری و سایر قطعاتی که مرتبط به استارت زدن خودرو می باشند مطمئن هستید ، احتمال خرابی کابل های باتری وجود دارد و باید به چک کردن کابل ها اقدام نمایید. در صورت خرابی کابل ها ، اقدام به تعویض کابل باتری ماشین کنید.

آموزش باتری سازی افزایش عمر باتری ماشین طول عمر باتری اسیدی طول عمر باتری اتمی تعمیر و نگهداری خودرو آموزش برق خودرو کاهش استهلاک خودرو

معیوب بودن باتری چگونه تشخیص داده می شود؟

با چرخاندن سوئیچ ، موتور خودرو روشن نمی شود.

هیچکدام از تجهیزات برقی ماشین کار نمی کنند.

استارت زدن ماشین به سختی صورت گرفته و استارت ضعیفی زده می شود.

ماشین در حین حرکت به طور ناگهانی خاموش می شود.

تولید کنندگان قطعات خودر

کابل باتری چه نقشی در ماشین دارد ؟

کابل باتری نقش اساسی داشته و در صورت معیوب بودن ، باید به تعویض آن اقدام نمود. این کابل ، موجب برقراری اتصال میان سیستم الکتریکی ماشین و باتری ماشین می شود. چنانچه این اتصال صورت نگیرد ، روشن کردن ماشین مقدور نخواهد بود.

خرابی کابل می تواند سبب کاهش جریان برق وارده به بخش استارت یا عدم وارد شدن جریان برق به بخش استارت شود. تعویض کابل باتری ماشین ، هزینه زیادی ندارد و کار بسیار آسان و کم هزینه ای می باشد. اگر مهارت کمی در زمینه کارهای فنی داشته باشید ، می توانید به راحتی خودتان این کار را انجام دهید. البته برای این کار نیاز به داشتن ابزارآلات دارید.

این نکته را مجدداً یادآور می شویم که قبل از عوض کردن کابل ها از خرابی آنها مطمئن شوید. ممکن است دلایل استارت نخوردن ماشین خرابی باتری ، خرابی سیستم استارت و خوابیدن باتری و … باشد. اگر نمی توانید تشخیص دهید که کابل ها خراب است یا خیر ، حتماً به تعمیرگاه یا باطری سازی مراجعه کنید. در ادامه به بررسی چگونگی عوض کردن کابل ها می پردازیم.

 کابل باتری چیست  جوش آوردن خودرو  آموزش باتری سازی  علت شارژ نشدن باطری ماشین  آموزش برق خودرو  آموزش برق و انژکتور خودرو  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش مکانیک و برق خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش تعمیر خودرو  افزایش طول عمر باتری  تعویض باتری پژو 206  تعویض باتری پراید

مراحل تعویض کابل باتری ماشین

از دستکش و عینک برای محافظت از دست و چشمان خود در برابر خطرات احتمالی ، استفاده کنید.

ماشین خود را خاموش کرده و برای اطمینان بیشتر سوئیچ را از روی آن بردارید. در هنگام عوض کردن کابل ها با سیستم برق به طور مستقیم در ارتباط هستید. بنابراین باید کاملاً احتیاط کنید.

باتری در زیر کاپوت ، در سمت راست یا سمت چپ قرار گرفته است. قطب های مثبت و منفی باتری را جستجو کنید.  همانگونه که اطلاع دارید ، کابل مثبت به بخش استارت و کابل منفی به بدنه خودرو متصل می باشد.

 کابل باتری چیست  جوش آوردن خودرو  آموزش باتری سازی  علت شارژ نشدن باطری ماشین  آموزش برق خودرو  آموزش برق و انژکتور خودرو  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش مکانیک و برق خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش تعمیر خودرو  افزایش طول عمر باتری  تعویض باتری پژو 206  تعویض باتری پراید

مرحله جداسازی کابل های قدیمی ( تعویض کابل باتری ماشین )

در این مرحله ، باید کابل های قبلی را در بیاورید. کابل های باتری را از یکدیگر به آرامی و با احتیاط جدا کنید. مراقب باشید که به سایر سیم ها آسیب نزنید.

برای جداسازی کابل ها ، ابتدا کابل منفی که به بدنه وصل است را جدا نمایید. با جدا کردن کابل منفی ، جریان برق خودرو به طور کامل قطع می شود. سپس به جدا کردن کابل مثبت اقدام کنید.

در برخی از خودروها برای عوض کردن کابل باید باتری را از ماشین در آورده ، اما در برخی از ماشین ها نیازی به درآوردن باتری نمی باشد. هنگام جدا کردن کابل ها ، محل اتصال هر کدام از کابل ها را به خاطر بسپارید.

آموزش باتری سازی تعویض باطری پراید باطری مناسب پژو ۲۰۷ باتری مناسب پژو 405 باتری مناسب پراید آموزش سیم کشی خودرو تقویت برق خودرو دانستنی های برق خودرو

مرحله نصب کابل های جدید

طول کابل های جدید باید به اندازه کابل های قدیمی باشد و کوتاهتر از آن نباشد. کابل مثبت جدید را به بخش استارت و کابل منفی را در جای کابل قبلی ببندید. در صورتی که باتری را در آورده اید ، آن را سر جای خود بگذارید. کابل های مثبت و منفی جدید را مانند کابل های قدیمی به باتری وصل کنید. پیچ های مربوط را به خوبی محکم کنید. مراحل تعویض کابل باتری ماشین به اتمام رسید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.