راه اندازی مجدد سیستم قرعه کشی، اشتباه وزارت صمت بود

0

عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: از تصمیمات اشتباه وزارت صمت در یک ماه گذشته، تغییر نظر لحظه‌ای درباره قرعه‌کشی خودرو بود.

آقای امیرحسن کاکایی گفت: وزارت صمت ابتدا اعلام کرد، قرعه‌کشی باید برای تمام محصولات و تمام خودروسازان خصوصی باشد، اما متوجه شد که نیاز نیست بخش خصوصی در فرآیند قرعه‌کشی شرکت داده شوند. این تغییر نظرات، به صنعت خودرو آسیب وارد می‌کند.

او گفت: به جای ۳۰ کارخانه خودروسازی و افتتاح کارخانه‌های جدید در شهرستان‌ها، برای داشتن خروجی‌ بهتر در این صنعت، باید روی یک کارخانه تمرکز کرد و می‌توانستیم مانند کره جنوبی، یک کارخانه داشتیم.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، معیار‌های مدیریتی و سیاست گذاری در کشور، بیش از اقتصادی بودن، سیاسی هستند و همین عامل باعث شده  تا صنعت خودرو به حال کنونی دچار شود.

آقای امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، ۲۲ خرداد اعلام کرد که تا پایان شهریور، تقریبا ۵۰ خودرو یا مدل‌های فروش خودرو، از دایره قرعه‌کشی خارج می‌شود.

به گفته او ، عرضه خودرو در بورس به علت تلاش وزارت صمت جهت عرضه متمرکز خودرو در سامانه یکپارچه رخ داده و ستاد تنظیم بازار هم، اختیار تصمیم‌گیری در این حوزه را به وزارت صمت داده است.

هفته پیش آقای سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عدم هماهنگی با بورس موجب شده، دو بخشنامه متفاوت از وزارت صمت و یک دستورالعمل و شیوه نامه از سوی بورس کالا صادر شود و ناچار شدیم برای تدوین بخشنامه واحد، عرضه خودرو در بورس را به طور موقت، متوقف کنیم.

آن طور که او می‌گوید، عرضه خودرو در بورس گره‌گشاست و ظرف چند روز و چند هفته آینده، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد، از یک بستر واحد برای عرضه خودرو استفاده خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.