عیب یابی و تعمر خودرو(علل اصلی ریپ زدن موتور TU5)

0

مکانیک وعیب یابی خودرو:
تشخیص بین صدای بلبرینگ کلاج و بلبرینگ گیربکس

اجزای سیستم انتقال قدرت انواع سیستم انتقال قدرت سیستم انتقال قدرت چیست آموزش تعمیر کلاچ آموزش تعویض صفحه کلاچ پراید اجزای سیستم کلاچ پراید دلایل سفت بودن کلاچ دلایل تمام شدن صفحه کلاچ علائم خرابی بلبرینگ کلاچ وظیفه دیسک کلاچ آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

کلاج گیری کنید

⬅️اگر صدا قطع شد, بلبرینگ شفت ورودی گیربکس ایراد دارد,

⬅️اگر صدا قطع نشد و بیشتر شد, بلبرینگ کلاج معیوب است,

چند نکته در مورد سنسور موقعیت میل سوپاپ

این سنسور در خودرو های پارس ELX و سمند سریر و زانتیا و پژو 206 تیپ 5 و6 و پراید مدل S2000 استفاده شده است.

این سنسور سرویس خاصی ندارد.
سنسور کمکی سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور می باشد.

در بعضی مواقع فیلر نبودن صحیح سوپاپ ها باعث ایجاد آدوانس یا ریتارد جرقه در سیستم انژکتوری می شود.

آوانس جرقه بر اساس موارد زیر تعیین می گردد

دور موتور
بار موتور
دمای موتور

⁉️ 3 علت لرزش موتور خودرو در اول صبح

تعمیرات تخصصی مرسدس بنز باز کردن ایربگ مرسدس بنز تعمیرگاه مرسدس بنز در تهران آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر بنز باز کردن ایربگ ماشین تعمیر خودرو اجزای ایربگ علت روشن شدن چراغ ایربگ

1⃣ خرابی پمپ بنزین یا شمع ها

2⃣ خرابی فشنگی آب یا استپر موتور

3⃣ خرابی سنسور فشار منیفولد یا سوزن انژکتور

ریپ موتور tu5 شمع واشر سرسیلندر

علل اصلی ریپ زدن موتور TU5

آشنایی با موتور tu5 تعمیرات تخصصی موتور tu5 قیمت موتور TU5 مشخصات موتور tu5 مشکلات موتور TU5 معایب و مزایای موتور TU5 آموزش تعمیر موتور EF7 مشخصات موتور EF7 موتور EF7 ساخت کجاست موتور EF7 دنا معایب موتور ef7 بنزینی

خراب شدن و سوختن شمع ها و یا استفاده از شمع های غیر اورجینال

خرابی کوئل و نیم سوز شدن کوئل

گرفتگی دریچه گاز و جرم گرفتن آن

انژکتور ها عمل پاشش سوخت را به خوبی انجام نمیدهند.

نیم سوز شدن واشر سرسیلندر

مشکل یکسره شدن فن خودرو، علت خاموش نشدن فن چیست ؟

1- ترموستات
2- واتر پمپ
3- رله فن
4- فشنگی آب
5- سیمکشی فن
6- ای سی یو ECU
7- یونیت فن
8- اتصال بدنه

تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

نگهدارنده را کمی شل میکنیم تا دلکو بچرخد درحالت روشن موتور , دلکو را کمی به یک سمت میچرخانیم تا موتور باصطلاح راحت تر کارکنه و یه کم دورش بره بالا —- این حالت رو بهش ادوانس میگن و تواین حالت موتور ریپ میزنه حالت برعکسش ریتارد هست

و موتور دراین حالت انگار ریپ میزنه ادوانسو که پیداکردیم سپس دلکورا بسمت ریتارد میگردانیم تا موتور دورش کمتربشه و ریپ نزنه – همینقدر که ریپ نزنه کافیه و دراین حالت خروجی اگزوز صاف میشود و خبری از تپ تپ نیست و دلکو درهمینجا تنظیم است.

سپس مقداری گازبه موتور بدهید تا ازنداشتن ریپ و لرزش در دوربالاتر مطمئن شوید – اگر ریپ داشت یه کم دیگه بسمت ریتارد بچرخونید و پیچشو سفت کنید.

در خودروهای 206 در صورت از كار افتادن كولر نیاز به پیکره بندی ميباشد تا کلاچ کولر دوباره راه اندازي شود
بعضي از تعميركاران اقدام به دانلود BSI میکنند که اين كار اشتباه میباشد.

راه حل:
1⃣ به ایسیو مورد نظر کانکت شوید
2⃣ قسمت پیکره بندی را انتخاب کنید
3⃣ وارد گزینه تهویه مطبوع شوید
4⃣ گزینه خطی یا فشار خطی را فعال کنید
5⃣ از این قسمت خارج شوید
6⃣ وارد BSI شوید
7⃣ وارد پیکربندی شوید
8⃣ در این قسمت وارد گزینه تهویه مطبوع شوید
9⃣ گزینه نوع کولر دستی یا اتوماتیک را بر حسب خودرو انتخاب کنید و از BSI خارج شوید.
در صورتی که این مراحل به درستی انجام شده باشد مشکل برطرف خواهد شد.

سیستم ضد سرقت در خودروهایی با ECU زیمنس

آموزش بستن استپر موتور پراید آموزش بستن استپر موتور پژو 206 استپر موتور چیست استپر موتور سمند تعمیر استپر موتور علائم خرابی استپر موتور علت خرابی استپر موتور علائم خرابی استپر موتور پراید مجله خودرو کارستان آموزش تعمیر خودرو
طراحی این سیستم در محصولات ایران خودرو تاکنون به دو حالت صورت گرفته است:

سیستم Rline با تگ سوئیچ شماره ۷۹۳۵ که در آن انتقال اطلاعات توسط یک رشته سیم صورت می پذیرد.

سیستم CIM با تگ سوئیچ شماره ۷۹۳۶ که در آن انتقال اطلاعات به دلیل امنیت بیشتر توسط دو رشته سیم بافته شده صورت می پذیرد. این سیستم به صورت CIM1 و CIM2 طراحی گردیده است.

مشخصات کامل این سیستم ها برروی ICU واقع در پشت آمپر و یا در زیر قاب فرمان درج شده است.

قابل توضیح است که در CIM1 در صورت تعویض ECU ، تگ سوئیچ نیز باید تعویض گردد ولی در سیستم Rline و CIM2 نیازی به تعویض تگ نمی باشد.

سنسور ضربه

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم! با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه… فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!
ضربه زنی در اثر احتراق پیش رس یا خود سوزی مخلوط هوا و سوخت در داخل موتور ایجاد میشود ودر صورت تداوم میتواند منجر به صدمه به قطعات موتورگردد.
از جمله صدمات آن میتوان به ترک خوردن و ذوب شدن پیستون خم شدن شاتون وصدمه به شمع ها اشاره کرد.سنسور ضربه بروز آنرا حس کرده وبه Ecu گزارش میکند و Ecu در جهت جلوگیری از آن مقداری آوانس جرقه را کم کرده ونسبت هوا به سوخت را کمی غنی تر میکند.
با از بین رفتن ضربه زنی مجددا آوانس جرقه توسط Ecu افزایش میابد. این کاهش وافزایش مرتبا ادامه میابد تا جایی که موتور همیشه در شرایط آستانه ضربه زنی که حداکثر بازدهی وجود دارد کار کند.

این سنسور بادریافت اطلاعات ضربهای حاصل از احتراق سوخت ومیزان ضربه هر سیلندر و فرستادن این اطلاعات به ecu کمک میکند که اوانس و ریتارد جرقه به گونه ای تنظیم شود تا کمترین ضربه به سر پیستون وارد شود و موتور به نرمی کار کند.

با توجه به عملکرد سنسور ضربه و سنسور اکسیژن که به صورت موازی با یکدیگر در ارتباط میباشند اگر خراب شود احتمال تشخیص خرابی به وسیله کارکرد موتور به ویژه در زمان استفاده از بنزین با اکتان بالا. اگر تفاوت محسوسی در زمانی که موتور با بنزین معمولی کار میکند و زمانی که از بنزین با اکتان بالا استفاده میکنید مشاهده کردید میتوانید پی به خرابی این سنسور ببرید.

نکته : خرابی این سنسور باعث لرزش موتور و باعث روشن شدن چراغ چک میشود

⁉️ توصیه‌هایی ساده در مورد نگهداری خودرو

دلایل گاز خوردن ال 90 دلایل گاز خوردن الکی رفع ایراد گاز خوردن 206 دلایل گاز خوردن پراید علت گاز خوردن پراید زیمنس علت گاز خوردن پیکان علت گاز خوردن خودرو تو دنده 2 علت گاز خوردن ماشین گاز خوردن پژو 405 گاز خوردن خودرو اول صبح گاز خوردن خود به خود پژو پارس گاز خوردن دنا گاز خوردن زانتیا گاز خوردن سمند ef7 علت گاز خوردن پراید ساژم آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو

1_ هر 20 هزار کیلومتر شمع خودرو تعویض گردد.
2_ صافی بنزین و لنت ترمز هر 15 هزار کیلومتر تعویض شود.
3_ از تمیز کردن فیلتر هوا جداً خودداری کنید، زیرا ذرات موجود در آن سرطان زا می‌باشد.
4_ ماهی یک بار کولر خودرو را به مدت چند دقیقه، جهت مخلوط شدن گاز با روغن مخصوص آن و جلوگیری از فاسد شدن آن روشن نمایید.
5_ با روشن شدن چراغ stop خودرو را متوقف نموده و با نمایندگی تماس بگیرید.
6_ در اول صبح بعد از روشن نمودن خودرو نیازی به گرم کردن خودرو در حالت توقف نیست و در کمتر از یک دقیقه خودرو را حرکت دهید و مسافت یک کیلومتر را با دنده ۱ و ۲ برانید.
کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.