دستگیری سرکرده 17 ساله باند فروش سؤالات کنکور

0

پسر 17 ساله که به بهانه فروش سؤالات کنکور از هر متقاضی 40 میلیون تومان گرفته بود هنگام فرار در یکی از پایانه‌های شرق استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

سردار «کیومرث عزیزی» فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این‌باره گفت: با توجه به برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ و رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان و شهرستان پاکدشت، فردی که سؤالات کنکور سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی می‌فروخت، شناسایی شد.

با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این فرد، شماره کارتی را برای فروش سؤالات به خریداران ارائه می‌کرد که طی استعلامات انجام شده صاحب کارت شناسایی و دستگیر شد.

با بررسی صورتحساب متهم و فیلم دوربین‌های معابر و واحد‌های صنفی که متهمان برای پولشویی به آن مراجعه کرده بودند، همدست دیگر متهم و سردسته باند پولشویی و کلاهبرداری که نوجوانی ۱۷ساله بود شناسایی شد و در حالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی استان تهران قصد فرار داشت دستگیر و به‌دنبال آن سایر اعضای باند که ۳ نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان افزود: اعضای این باند با شیوه و شگرد متقلبانه ابتدا اعتماد مالباختگان را جلب و سپس اقدام به دریافت 40 میلیون تومان از هر متقاضی می‌کردند.
متهمان دستگیر شده از شیوه‌ای جدید برای پولشویی و پاک کردن ردپای خود استفاده کرده‌اند به این ترتیب که با درج آگهی کاریابی و استخدام نسبت به جذب افراد کم اطلاع در این حوزه اقدام کرده و به آنها می‌گفتند برای کسب درآمد و استخدام باید حساب ارز دیجیتال برای خود باز کرده و با واریز مستقیم مبالغی که از شهروندان کلاهبرداری کرده به حساب افراد جویای کار، به آنها اعلام می‌شد که در ازای دریافت درصدی از وجه واریزی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و انتقال آن به ولت (کیف پول دیجیتالی) متهمان اصلی نمایند که با این شیوه رد و اثری برای شناسایی از خود باقی نگذارند که تا این لحظه ۳۰ نفر از شاکی‌ها شناسایی شده و تلاش برای شناسایی بقیه شاکی‌ها ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.