باتری مناسب هیوندای توسان چیست ؟

0

باتری هیوندای توسان ، ۱۲ ولت است و در آمپراژهای ۶۰ آمپر و ۶۶ آمپر و ۷۴ آمپر قابل استفاده می باشد. اما باتری اصلی آن ۶۰ آمپر می باشد.

بهترین آمپراژ باتری برای خودروی هیوندای توسان

آمپر باتری یکی از فاکتورهایی است که باید برای خرید باتری به آن توجه داشته باشید. باید با توجه به آمپراژ باتری فابریک خودرو و میزان استفاده از ماشین و تجهیزات برقی آن ، به انتخاب آمپر مناسب اقدام نمایید.

در صورتی که از تجهیزات برقی مانند سیستم صوتی و سرمایشی و … زیاد استفاده می کنید ، باید آمپر باتری را کمی بالاتر انتخاب کنید. معمولاً باتری ۶۰ آمپر برای هیوندا مورد استفاده قرار می گیرد. باتری ۷۴ آمپر برای هیوندا مناسب می باشد.

باتری هیوندای توسان ایرانی یا خارجی ؟

باتری های ایرانی تولیدی صباباتری و سپاهان باتری و برنا باتری دارای کیفیت بالایی هستند و باتری های مناسب برای خودروی هیوندا می باشند. با بهره گیری از فناوری روز دنیا و استفاده از تجهیزات با کیفیت ، باتری های ایرانی در بالاترین کیفیت طراحی و تولید می شوند. تمامی باتری های تولیدی این برندها ، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

باتری های چینی و ترکیه ای در مقایسه با باتری های ایرانی ، کیفیت پایینی دارند. لذا اگر قصد انتخاب باتری های خارجی را دارید ، باتری های کره ای را انتخاب کنید. باتری ماشین دلکور نمونه ای از باتری های کره ای با کیفیت می باشد.

طول عمر باتری های هیوندا

ابعاد هیوندای توسان امنیت هیوندای توسان روغن موتور مناسب هیوندای توسان قیمت هیوندای توسان مزایا و معایب هیوندای توسان مشخصات فنی هیوندای توسان دانلود دفترچه راهنمای هیوندا توسان آموزش برق خودرو آموزش باتری سازی فروشگاه باتری در تهران

باتری هیوندای توسان مانند سایر ماشین ها در کاپوت جلو ، طرف راننده نصب می شود. این باتری ها با توجه به برند باتری ، نوع باتری ، میزان استفاده از ماشین و شرایط نگهداری از آن طول عمر متفاوتی دارند. باتری های اتمی از باتری های اسیدی طول عمر بالاتری دارند. هر چه میزان استفاده از ماشین و تجهیزات برقی بیشتر باشد ، عمر باتری کوتاهتر می شود. نحوه درست نگهداری از باتری به افزایش طول عمر باتری کمک می کند. به طور متوسط باتری های فابریک خودروی هیوندای توسان ، طول عمری بین ۲ الی ۳ سال دارند.

گارانتی باتری هیوندای توسان

تمامی باتری های ایرانی برندهای مطرح ، دارای گارانتی می باشند. مدت زمان گارانتی با توجه به برند باتری متفاوت می باشد. برای استفاده از خدمات گارانتی باتری ، باید به نمایندگی های مربوط به برند باتری مراجعه نمایید. هنگام خرید باتری به گارانتی آن توجه نمایید و از خرید باتری های بی کیفیت که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند ، خودداری کنید. بهترین باتری ماشین ، حتماً دارای گارانتی می باشد. حتی باتری های خارجی باید گارانتی داشته باشند. داشتن گارانتی ، تضمین اصل بودن و با کیفیت بودن باتری می باشد.

آموزش باتری سازی تعویض باطری پراید باطری مناسب پژو ۲۰۷ باتری مناسب پژو 405 باتری مناسب پراید آموزش سیم کشی خودرو تقویت برق خودرو دانستنی های برق خودرو

از کجا متوجه شویم باتری خودروی هیوندای ما خراب شده است ؟

با توجه به علائم زیر متوجه خرابی باتری هیوندای توسان می شویم.

از تاریخ خرید باتری ، مدت دو سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر گذشته و تاریخ انقضاء باتری به اتمام رسیده است.

ماشین به سختی استارت می خورد و یا روشن نمی شود.

رنگ نشانگر باتری تغییر پیدا کرده است.

در هوای سرد ، ماشین روشن نمی شود.

برق پشت آمپر صفحه کیلومتر ، ظاهر نمی شود.

تجهیزات برقی ماشین به یکباره خاموش می شوند.

البته علائمی که گفته شد ، به جزء خرابی باتری دلایل دیگری می تواند داشته باشد و خرابی باتری یکی از دلایل این مشکلات است. بنابراین با مشاهده علائم فوق ، به تست باتری خود اقدام نمایید و در صورت سالم بودن موارد دیگر را چک کنید.

باتری اتمی یا باتری اسیدی برای خودروی هیوندای توسان ؟

هر دوی این باتری ها روی خودروی هیوندا قابل نصب می باشند و هیچگونه محدودیتی برای انتخاب باتری هیوندای توسان در این زمینه ، وجود ندارد. با توجه به اینکه باتری های اتمی نیاز به نگهداری ندارند و طول عمر و قیمت بالاتری دارند ، تصمیم گیری کنید که کدام باتری را برای این خودرو انتخاب کنید.

در صورت کار کردن باتری و گذشت چندین سال از خرید باتری ، نیاز به تعویض باتری است ؟

باتری یک ماده شیمیایی می باشد که به تدریج کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد. شاید باتری فرسوده شما به ظاهر کار می کند ، ولی به دلیل کاهش قدرت جریان دهی آن به تجهیزات برقی ماشین آسیب می زند. بنابراین در صورتی که زمان زیادی از خرید آن گذشته است ، باید برای تعویض آن اقدام نمود.

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2359 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 228 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 10 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1585 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4410 طول – 1820 عرض – 1655 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2639 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.