بدون نگرانی ماشین خراب خود را مانند روز اول کنید

0

خودرو برای هر خانواده مثل خانه دوم آنهاست. خانه ای متحرک که راحتی جابجایی در شهر و یا سفر بین شهری را مثل راحتی ما در خانه فراهم میکند. مهم نیست خودروی شما چه مدلی داشته باشد، ایرانی باشد یا خارجی، سال تولید آن امسال است یا چند سال پیش، نگهداری از خودرو درست مثل نگهداری از خانه است. با توجه به مخارج خانوار و مخارج روزمره خودرو سرویس به موقع خودرو در هزینه های شما هم صرفه جویی می شود. در این مطلب نکات مربوط به نگهداری از خودرو را بیان می کنیم.

مجله مکانیک مجله خودرو کارستان مجله خودرو سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش مکانیک خودرو

چکاپ دوره ای روغن ماشین را فراموش نکنید

روغن خودرو یکی از لوازم مصرفی خودرو است، به این معنا که بعد از مدتی باید تجدید شود. اما چه زمانی برای این کار مناسب است؟ با توجه به نوع مصرف شما از خودرو این زمان مشخص می شود. به عنوان مثال این موارد برای تعیین این زمان مهم هستند:

آیا راننده شهری هستید یا بیشتر سفرهای شما بین شهری است؟

چند روز در هفته از خودرو استفاده می کنید؟ آیا استفاده مداوم دارید یا خودرو در فواصلی استراحت دارد؟

منطقه آب و هوایی شما چیست؟ آیا در شرایط گرم و خشک هستید یا خنک؟

اگر راننده شهری هستید و در روزهایی از هفته هم از خودرو استفاده نمی کنید و خودرو تایم های استراحت دارد، خودرو شما شرایط خوبی دارد. در این شرایط بین 8000 تا 12000 کیلومتر روغن خودرو را تعویض کنید.

اما در شرایطی که هوای منطقه شما گرم است، گرد و غبار بالایی دارد،میزان مصرف شما از خودرو بالاست یا با خودرو بار جابجا می کنید، هر ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار، روغن خودرو را تعویض کنید. باید مطمئن شوید که شرایط سخت رانندگی تاثیر بدی روی موتور شما نمی‌گذارد.

با توجه به اینکه این کار نیاز به مهارت دارد، معمولا این کار را با مراجعه به مراکز تعمیرات و سرویس خودرو انجام می دهیم. اما اگر در شرایط شیوع کرونا قصد از خانه بیرون رفتن را ندارید، بهتر است از خدمات در محل استفاده کنید، برای این کار می توانید از خدمات تعویض روغن خودرو آچارباز استفاده کنید.

افزایش قدرت موتور افزایش قدرت موتور پراید افزایش قدرت موتور سمند چگونه قدرت موتور را افزایش دهیم قدرت موتور پژو 405 قدرت موتور چیست قدرت موتور دنا چقدره دانستنی های جالب خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو مجله مکانیک آموزش تعویض فیلتر هوای پژوپارس تعویض فیلتر هوای پژو 405

تعویض سالانه‌ی فیلتر هوا

یکی دیگر از قطعات مصرفی خودرو فیلتر هواست. فیلتر هوای کولر از ورود گرد و خاک و آلودگی به موتور جلوگیری می کند. در حال حاضر فیلترهواهای جدید قبل تمیز کردن هستند و نیازی به تعویض آنها نیست. اما در مدل های قدیمی تر باید سالی یک بار این قطعه را حتما تعویض کنید. هواکش و فیلتر خودرو در بیشتر مدل ها با پیچ یا بست کلیپسی قابل باز کردن است. با باز کردن هواکش فیلتر قدیمی را خارج کنید و فیلتر جدید را جایگزین کنید.

برای هر شرایطی آماده باشید

در حال حاضر شرایط مختلفی در کشور برقرار است، مانند زلزله های تهران، وضعیت ویروس کرونا در تهران و… در نتیجه ممکن است نیاز به خودرو و آمادگی آن در شرایط مختلف بیشتر احساس شود. پس باید تمام موارد را در نظر بگیرید. نگهداری صحیح از خودرو شامل نگهداری از ترمز ها، شلنگ ها و تسمه ها نیز می شود. لنت خودرو نیز از قطعات مهم و مصرفی خودرو است. با هر بار استفاده و ترمز کردن با توجه به اینکه فشار زیادی روی لاستیک ها وارد می شود، لنت مصرف می شود و درنتیجه نیاز به تعویض پیدا می کند. برای تعویض لنت نیز نیاز به رفتن به تعمیرگاه ندارید، با ثبت تیکت در صفحه تعویض لنت ترمز می توانید از خدمات در محل استفاده کنید. بهتر است این اقدام در هر 30 هزار کیلومتر مسافت طی شده انجام شود.

دلایل ضعیف شدن برق خودرو علت خالی کردن باتری دلایل سوختن فیوز ماشین آموزش باطری سازی آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو چرا دینام شارژ نمی کند تعمیر و نگهداری خودرو برق و الکترونیک خودرو دلایل برق دزدی خودرو

قطب های باطری را سالانه تمیزکاری کنید

باطری خودرو دارای قطب هایی است که در گذر زمان دچار رسوب می شوند، هر قدر این رسوب ها بیشتر شوند می توانند در روند ارسال جریان برق اختلال ایجاد کنند. این جرم ها را خودتان هم می توانید تمیز کنید. برای این کار قطب منفی باطری را در ابتدا باز و آزاد کنید(برای این کار از پیچی که بالای آن تعبیه شده است استفاده کنید) و بعد از آن قطب مثبت را باز کنید. برای تمیز کردن و از بین بردن این رسوب ها یک قاشق غذاخوری یا معادل مقدار 13.8 گرم جوش شیرین را در یک فنجان آب یا 240 میلی لیتر آب مخلوط کنید و با یک برس کوچک یا مسواک رسوبات را با این محلول از بین ببرید. گاهی اوقات روشن نشدن خودرو و استارت نخوردن آن می تواند به دلیل همین رسوبات و اختلالی که در برق رسانی ایجاد می کند. برای بررسی دقیق این مشکل باید در فکر تعمیر خودرو خود باشید.

تعمیر و نگهداری h30 cross تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری برلیانس تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو زمان تعویض روغن موتور

این نکات را در نگهداری از خودرو خود در نظر داشته باشید:

  1. ماهیانه کولر خودرو را چند دقیقه روشن و سپس خاموش کنید. این کار باعث ترکیب گاز و روغن می شود و در نتیجه گاز به دلیل عدم استفاده فاسد نمی شود.
  2. قبل از خاموش کردن خودرو کولر و یا بخاری را خاموش کنید
  3. در صورتی که چراغ stop ماشین روشن شده است، خودرو را متوقف کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید.
  4. شمع خودرو را هر 20000 کیلومتر تعویض کنید.
  5. تسمه تایم خودرو را هر 60000 کیلومتر تعویض کنید.
  6. فیلترهوای معمولی را تمیز نکنید، ذرات موجود در آن به شدت خطرناک هستند. فیلتر را تعویض کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.