وانت آریسان ۲ آماده عرضه به بازار + قیمت و مشخصات

1

در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز تحقیقات ایران خودرو، نمونه تولید نهایی وانت آریسان ۲ در معرض نمایش قرار گرفت.

قیمت وانت آریسان ۲ مشخصات وانت آریسان ۲ محصولات جدید ایران خودرو تازه های خودرو در ایران بهترین وانت برای کار بهترین وانت ایران بهترین وانت پیکاپ آریسان بهتره یا وانت پیکان معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین دنیای خودرو

آریسان ۱، محصولی ناموفق و بدنام در بازار

مدت زیادی است که به دلیل عدم تولید آریسان از سوی ایران خودرو نمونه‌های صفر کیلومتر این وانت در بازار موجود نیست. اولین ورژن آریسان از همان ابتدای عرضه به بازار با ایراداتی زیادی مواجه بود. از کیفیت و کشش پایین این خودرو در هنگام حمل بار گرفته تا شکستن کمر اتاق به دلیل وزن زیاد بار!

این خودرو که در جزییات فنی مشابه پژو روآ می‌باشد بارها از سوی ایران خودرو مورد بازنگری کیفی قرار گرفت و در آخرین گام عرضه نیز مأموریت تولید آن به ایران خودرو دیزل سپرده شد.

پس از ۶ سال تولید پر فراز و نشیب این وانت، سرانجام به دلیل پاس نکردن استاندارد آلایندگی یورو ۵ آریسان از خط تولید کنار رفت.

آریسان ۲، به دنبال جبران گذشته

دو سال است که وانت آریسان تولید نمی‌شود. در این مدت وانت سایپا ۱۵۱، نیسان آبی و وانت کارا تمام سهم بازار آریسان را برای خود تصاحب کردند. ایران خودرو نیز برای جبران این شکست تصمیم گرفته تا با تغییراتی چشمگیر مجدداً آریسان را این بار با نام آریسان ۲ در سایت خراسان تولید و روانه بازار کند.

قیمت وانت آریسان ۲ مشخصات وانت آریسان ۲ محصولات جدید ایران خودرو تازه های خودرو در ایران بهترین وانت برای کار بهترین وانت ایران بهترین وانت پیکاپ آریسان بهتره یا وانت پیکان معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین دنیای خودرو

آریسان ۲ که نسخه بهبود یافته نسل پیشین خود محسوب می‌شود، ازلحاظ مشخصات فنی تفاوت بسیاری با آریسان قبلی دارد. این وانت به‌جای موتور ۱.۷ لیتری OHVG II از موتور ۱.۸ لیتری XU7+ برای تأمین نیروی خود استفاده می‌کند. این موتور قادر است تا حدود ۱۰۳ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به نسل قبلی ۱۷ اسب بخار و ۱۷ نیوتون متر خروجی بهتری دارد. برخلاف نسل قبلی نیروی پیشرانه به‌جای انتقال به محور عقب، از طریق چرخ‌های جلو، خودرو را به حرکت در می‌آورد. به عبارت ساده‌تر آریسان ۲ یک وانت دیفرانسیل جلو می‌باشد.

ظرفیت بار مجاز وانت جدید ایران خودرو حدود ۶۰۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت تاب‌آوری آن به یک تن می‌رسد. ظرفیت مخزن سی‌ان‌جی آریسان ۷۵ لیتر و ظرفیت باک بنزین آن ۴۰ لیتری می‌باشد. این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است.

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به انتقال باک بنزین و زاپاس به زیر کابین به‌منظور ارتقای ایمنی اشاره کرد. در نسل دوم آریسان از شاسی یکپارچه جدید استفاده شده تا استحکام شاسی خودرو بهبود پیدا کند.

قیمت وانت آریسان ۲ مشخصات وانت آریسان ۲ محصولات جدید ایران خودرو تازه های خودرو در ایران بهترین وانت برای کار بهترین وانت ایران بهترین وانت پیکاپ آریسان بهتره یا وانت پیکان معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین دنیای خودرو

برای آسایش بیشتر سرنشینان، کانال گیربکس از آریسان دو حذف شده و به خاطر استفاده از گیربکس BE ضمن افزایش فضای کابین، صدای کمتری هم به داخل اتاق وارد می‌شود.

علاوه بر موارد فوق در بحث تجهیزات نیز مواردی همچون سنسور دنده عقب و مه شکن جلو به آریسان اضافه شده است.

رقبا و قیمت احتمالی آریسان ۲

با ارتقاءهای صورت گرفته برای این وانت می‌توان انتظار داشت تا برخلاف نسل پیشین این بار آریسان بتواند برنده تمام و کمال رقابت خود با سایر وانت‌های ارزان‌قیمت بازار شود. پیش‌بینی می‌شود آریسان ۲ با قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمدرضا می گوید

    میخوام همین جا اعلام کنم آریسان 2 با مزایا و معایب زیر رو به رو است :

    معایب:

    1.با حذف دفرانسیل عقب و انتقال نیرو محرکه به جلو ضربه ای محلکی به پیکر این ماشین خورد
    چون هنگام حمل بار بیشترین وزن روی پشت بار هست و این امر سبب فشار آمادن به موتور و به خصوص جلوبندی میشود و در صورت بار بالای 500 کیلو در هنگام حرکت جلوی ماشین کمی بالاتر میاید و در سربالایی و سراشیبی فشار زیادی به رام و دسته موتور ها می آید و به مرور سبب شکستن رام و پاره شدن تسمه تایم میشود ((مثل پراید و ال نود))

    2.موتورxu7 موتوری سرعتی می باشد و گیربکس آن سرعتی برعکس موتور و گیربکس روا (پیکان) که قدرتی می باشد و موتور xu7 مناسب برای خودروی سواری است نه باری که در برابر حرارت و گرمای زیاد سبب سوختن واشر میشود و این خودرو تحمل مسافت طولانی ندارد اون هم با بار !!!!
    نکته:ایران خودرو برای حل این مشکل رادیاتور ماشین 206 tu5 (رادیات+قمقمه آب) جایگذین کردن که این امر هیچی تاثیری ندارد و باز امکان سوختن واشر سرسیلند xu7 است.

    3.بالا بودن هزینه سرویس تعویض روغن
    موتور xu7+ با موتور xu7 کمی متفاوت هست و گفته ها حاکی از آن است که روغن این موتور 20 0 می باشد و هزینه این روغن با اجرت 2 میلیون تومان ناقابل میشود!!!
    مگر میشود یک خودروی وانت هزینه تعویض روغن بدون (فیلتر روغن فیلتر هوا فیلتز داخل کابین ) بشود 2 میلیون تومان !!!
    مگر یک راننده وانت چقدر درامد دارد که هزینه همگفتی بابت روغن این خودروی وانت بپردازد !!!

    4.حجم موتور آریسان 1 1700 بود و حجم موتور آریسان 2 1800 ،بعد ظرفیت باک بنزین آریسان 1 60 لیتر بعد ظرفیت باک بنزین آریسان 2 40 لیتر !!!! آن هم به خاطر یک زاپاس ظرفیت باک بنزین رو کم کردن !!!

    مزایای
    اولین در مورد جلوبندی این ماشین هست که تمام زیربندی ماشین پلتفرم پژو هست و نسبت به روا مقام تر و محکم تر هست .سیستم جلوبندی روا یا پیکان برای لاستیک 175 رینگ 13 می باشد که البته روی اردی رینگ 14 و روی روا رینگ 15 نصب کردن که البته فشاری زیادی به جلوبندی و کمک و لاستیک می امد که سبب لاستیک سایی میشد

    2.افزایش شتاب
    موتور xu7 + به دلیل حجم موتور بالاتر و قدرت محرکه جلو شتاب و گشتاور بیشتری نسبت به موتور 1700 روا دارا می باشد
    3.مه شکن جلو
    4.نصب سنسور دنده عقب
    5.انتقال زاپاس از پشت صندلی ماشین به زیر ماشین
    6.داشتن جای فندکی

    نتیجه :اگر برای سواری و بار های نسبتا سبک دنبال یک پیکاپ سرعتی هستین آریسان 2 انتخاب خوبیست

    اما برای جابه جایی اسباب و لوازم طی مسافت طولانی و شهرستان هستین آریسان 1 مناسب میباشد به دلیل قدرت محرکه این خودرو عقب است (دفرانسیل عقب) و موتور ی که به راحتی جوش نمیاورد و واشر نمی زند و هزینه نگهداریش ( به شرط سالم بودن خودرو ) پایین تر از آریسان 2 میباشد

    ممنونم که مطلب من را مطالعه کردید.
    این تجربه بنده حقیر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.