وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد

0

مکانیک وعیب یابی خودرو:
وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد, و در صورت عدم انجام, چه آسیبی و به کجای موتور, وارد میشود

وقتی ماشین جوش میاره ،چون رینگهاخیلی داغ هستن اگرخاموش کنید رینگها و پیستون دریک قسمت از سیلندر ثابت قرارمیگیرن ونمیتونن حرارتشون رو به جداره سیلندر انتقال بدهند,

درنتیجه رینگها به شیار داخل پیستون چسبیده ودراصطلاح میگن موتور جام (قفل )کرده.

پس اول قبل از خاموش کردن موتور و رادیاتور را با آب خنک کنید و زمانیکه آمپر آب به سمت وسط برگشت, سپس موتور را خاموش کنید,

نکته

در صورتیکه آب در دسترس نداشتین و به دلیل حرارت زیاد که منجر به آتش سوزی موتور میشود, آنرا خاموش کنید و حتما بطور میانگین در هر یک دقیقه, ی نیش استارت جهت حرکت پیستون ها بزنید و مراقب باشید موتور روشن نشود, تا دمای موتور پایین بیاید.

هیچگاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید. زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس می شود.

انواع روغن های مورد استفاده در اتومبیل

تعمیرات تخصصی مرسدس بنز هزینه تعویض روغن مرسدس بنز تعویض روغن مرسدس بنز C آموزش تعویض روغن قیمت روغن موتور تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آدرس تعویض روغنی های تهران قیمت فیلتر روغن مرسدس بنز تعویض فیلتر روغن مرسدس بنز

مينرال :
روغنی است که بر پايه نفت خام ساخته می شود و همان روغنی است که سالهاست در خودروها بکار برده می شود و همه ما با آن آشنايی داريم .

سنتتيک :
روغنی است که از ترکيبات شيميايی يا پوليمراسيون هيدروکربنها (Olefins ) توليد می شود و نه با تصفيه نفت خام ، اين نوع روغن ، اولين بار برای موتورهای جت بکار گرفته شد که بدليل مزايايی که اين نوع روغن نسبت به نوع مينرال داراست در ساليان اخير مصرف آن در خودروها نيز فزونی يافته است .

روغنهای سنتتيک انواع مختلف با مواد تشکيل دهنده متفاوتی دارند که اين امر آنها را از لحاظ کيفيت و نوع مصرف نيز با يکديگر متمايز می سازد ، از بين صدها نوع روغن سنتتيک با فرمولاسيون های مختلف که هر يک محاسن و معايبی را نيز دارا هستند ، نوعی که بر پايه Polyalphaolefins يا به اختصار ( PAO ) ساخته می شود و مقادير کمی هم Ester در خود دارد ، دارای کارآيی و مقبوليت بيشتری است .

صندلی‌ های چرم خودرو را چگونه تمیز کنیم؟

آموزش تعمیر صندلی برقی ایمنی صندلی تعمیر صندلی ال 90 تنظیم ارتفاع صندلی پراید تعمیر صندلی ماشین تعویض صندلی پراید تعمیر و نگهداری خودرو

صندلی‌های چرم خودرو را می‌توان توسط موارد زیر تمیز کرد:
1. جارو برقی
2. تمیز کننده چرم
3. پارچه‌های نرم و لطیف
4. اسپری مو 5. آب 6. سرکه

آموزش تعویض سیم کلاچ پراید ، تیبا ، ریو

 

ابزار مورد نیاز

آچار ۱۲ – انبردست – دوسو – چراغ قوه – سیم کلاچ نو
برای تعویض سیم کلاچ اول مهره سر سیم کلاچ از سمت گیربکس را باز کنید و سیم کلاج از جاش در بیاورید.

بعد از قسمت داخل اتاق زیر فرمان خم شده و #خار فنری نگه دارنده سیم کلاچ آزاد کنید و سر سیم کلاچ از روی قلاب بیرون بکشید و سیم دربیاورید و سیم نو را جا بزنید.

آموزش تعویض سیم کلاچ پراید آموزش تعویض سیم کلاچ تندر 90 آموزش تعویض سیم کلاچ تیبا آموزش تعویض سیم کلاچ ریو آموزش تعویض سیم کلاچ سمند آموزش ریگلاژ سیم کلاچ اجرت تعویض سیم کلاچ اجرت تعویض سیم کلاچ پژو 405 پاره شدن سیم کلاچ تعویض سیم کلاچ آردی تعویض سیم کلاچ پژو 206 تعویض سیم کلاچ پژو پارس تعویض سیم کلاچ پژو 206 تیب 2 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو تعویض سیم کلاچ دنا

سیم کلاچ از زیر قوطی کنیستر رد کنید و جا بزنید
برای جا زدن خار لنت گودی به سمت بالا می افتد و برای ریگلاژ کردن هر چقدر مهره سر سیم را شل کنید کلاچ پایین تر می گیرد و هر چقدر سفت کنید کلاچ بالا ول می‌کند.

کاتالیست خودرو چیست؟

کاتالیست یا کاتالیزور قطعه‌ای متشکل از فلزات گران و بدنه اسفنجی شکل در داخل خود است.

این قطعه، گازهای سمی ناشی از احتراق سوخت همچون مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن، هیدروکربن و اکسید ازت را در یک فرآیند شیمیایی، فیلتر می‌کند تا گاز نهایی خروجی از اگزوز، پاک و بی‌خطر شود.

انواع کاتالیزور برداشتن کاتالیزور اگزوز دلایل خرابی کاتالیزور اگزوز زمان تعویض کاتالیزور علائم خرابی کاتالیست قیمت کاتالیست اگزوز کاتالیزور چیست محل نصب کاتالیست آموزش تعمیر خودرو
البته نمی‌توان گفت که کاتالیست خودرو، 100 درصد آلایندگی‌ها را به خود جذب می‌کند؛ اما بخش زیادی از آن را در حدود 90 درصد، فیلتر می‌کند. به عبارتی وجود این قطعه کوچک، تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد که این روزها، شهرهای بزرگ و شلوغ ایران را به خود درگیر کرده است.
کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.