هوای داخل اتومبیل می‌تواند باعث ابتلا به سرطان شود؟

0

اگر اتومبیل خود را در آفتاب با دمای بالای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پارک کنید، سطح ماده سمی «بنزن» بین ۲هزار تا ۴هزار میلی‌گرم یعنی ۴۰برابر سطح استاندارد می‌رسد؛ ماده بنزن علاوه بر ایجاد سرطان موجب مسموم‌کردن استخوان‌های شما و کم‌خونی و سقط جنین می‌شود.

مقایسه خودرو مجله خودرو مقایسه تیبا با پژو 405 slx مقایسه ساینا با پژو 405 معایب سایپا ساینا مشخصات ساینا قیمت ساینا مشخصات پژو 405 SLX قیمت پژو 405 SLX معایب و مزایای پژو 405 کدام خودرو ایرانی بهتر است پژو 405 بخرم یا ساینا مقایسه ایران خودرو با سایپا

خبرنگاران پویا؛ افرادی که در اتومبیل خود کولر دارند برای حفظ سلامتی در هنگام سوار شدن به ماشین و قبل از روشن کردن کولر ماشین باید پنجره‌ها را پایین بکشند تا هوای گرم داخل از ماشین خارج شود، حتماً می‌پرسید چرا؟!

تعجبی ندارد که این روزها مردم بیشتر از قبل به سرطان مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند؛ این سؤال پیش می‌آید چرا، اجازه دهید یکی از مواردی را که موجب سرطان می‌شود خدمت شما توضیح دهیم.

در بسیاری از روزها، نخستین و‌ آخرین جایی که مردم به آن قدم می‌گذارند یا‌ آن را ترک می‌کنند، اتومبیل‌ است؛ باید دقت داشت که به‌محض سوار شدن به ماشین، کولر ماشین را روشن نکنید و در ابتدا پنجره‌های ماشین را پایین کشیده و بعد از چند دقیقه کولر ماشین خود را روشن کنید.

 

با توجه به  تحقیقات به عمل آمده داشبورد خودرو، صندلی، جعبه کولر و در واقع همه اشیاء درون خودرو از پلاستیک ساخته شده که در محیط دربسته، ماده‌ای سمی به‌نام «بنزن» که موجب سرطان می‌شود از خود ساطع می‌کنند؛ شکی نیست که همگی این بو را در هنگام باز کردن درب ماشین، استشمام کرده‌ایم.

ماده بنزن علاوه بر ایجاد سرطان موجب مسموم کردن استخوان‌های شما هم می‌شود که باعث کم‌خونی و کاهش گلبول‌های سفید خون می‌شود؛ قرار گرفتن در معرض طولانی‌مدت این ماده موجب سرطان خون می‌شود و خطر ابتلا به برخی سرطان‌های دیگر را نیز افزایش می‌دهد همچنین بنزن می‌تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود.

سطح ماده بنزین قابل قبول در داخل خانه برابر با ۵۰ میلی‌گرم در هر ۹ ۰/۰ متر‌مربع است.

یک اتومبیل پارک‌شده در داخل خانه با پنجره‌های بسته شامل ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌گرم بنزن است که این مقدار ۸ برابر سطح استاندارد است؛ حال اگر خارج از منزل، خودروی خود را در آفتاب با دمای بالای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پارک کنید، سطح بنزن بین ۲ هزار تا ۴ هزار میلی‌گرم یعنی ۴۰ برابر سطح استاندارد می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.