علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟

0

کارستان ؛قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
در این مقاله قصد بررسی علت ایجاد صدای سوپاپ به هنگام فشردن پدال گاز خودرو را داریم تا رانندگان گرامی از علت این پدیده آگاهی داشته باشند.

رفع روغن سوزی بدون باز کردن موتور رفع روغن سوزی موتور رنگ دود روغن سوزی چطوریه علائم روغن سوزی علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی خودرو چیست علت روغن سوزی ماشین علت روغن سوزی سمند مکمل رفع روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی 405 هزینه تعمیر روغن سوزی 206 هزینه تعمیر روغن سوزی پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

سفت بودن یا لقی سوپاپ ها

در تمام خودروهای چهار زمانه باز و بسته شدن دقیق سوپاپ ها اهمیت بسیاری دارد و تاثیر مفیدی بر روی بازده و کارکرد موتور بر جای می گذارد. دیرتر باز و بسته شدن سوپاپ ها به زیاد و کم بودن خلاصی سوپاپ بستگی دارد. اگر خلاصی سوپاپ زیاد باشد و یا به عبارتی سوپاپ دچار لقی باشد، هم کارکرد موتور را مختل می کند و هم سبب ایجاد سر و صدای اضافی از سوپاپ ها می شود. برعکس اگر میزان خلاصی سوپاپ ها کم باشد و به عبارتی سوپاپ ها سفت باشد، بخشی از فشار تولید شده در محفظه احتراق به بیرون منتقل می شود که هم سبب داغ شدن موتور به خصوص در سربالایی ها می شود و هم سبب ایجاد سروصدای اضافی از سوپاپ ها می شود.

مجله مکانیک مجله خودرو کارستان مجله خودرو سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش مکانیک خودرو

کم بودن میزان روغن موتور

وظیفه روغن موتور، روغن کاری قطعات داخل موتور و نیز انتقال حرارت تولید شده درون محفظه و قطعات موتور به بدنه و مایع خنک کننده است. اگر در موقع رانندگی و گاز دادن، میزان روغن موتور کم باشد و نیز کیفیت آن پایین باشد، روانکاری سوپاپ ها دچار مشکل شده و صدایی شبیه تیک تاک ساعت ایجاد می شود. در این مواقع افزایش میزان روغن موتور و یا تعویض آن با روغن موتور با کیفیت و تازه سبب بهبود روانکاری سوپاپ ها و قطع شدن صدای اضافی از آن می شود.

آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام آموزش تعویض تسمه تایم ام وی ام آموزش تعویض سه شاخ پلوس ام وی ام 315 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی ام وی ام تعمیرگاه ام وی ام در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در تهران تعویض صفحه کلاچ ام وی ام 315 تقویت موتور ام وی ام 315 قیمت سوپاپ ام وی ام قیمت لوازم یدکی ام وی ام 315 قیمت واتر پمپ ام وی ام 315 مشخصات ام وی ام 315 معایب ام وی ام 315

سخن پایانی

دو علت ذکر شده مهم ترین علل ایجاد صدای اضافی از سوپاپ ها به هنگام فشردن پدال گاز در رانندگی است. سوپاپ ها وظیفه کنترل ورود و خروج سوخت، هوا و دود را در درون پیشرانه خودرو بر عهده دارند. اگر به هنگام رانندگی صدای اضافی از این قطعات شنیده شود، باید نسبت به رفع عیب آن اقدام کرد تا از وارد آمدن نقص فنی به دیگر قطعات موتور خودرو و به بار آمدن هزینه های بسیار جلوگیری به عمل آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.