جیلی FX11 XINGYAO شاسی بلند هیبریدی لوکس چینی

0

تصاویر رسمی شاسی بلند لوکس جیلی FX11 XINGYAO به صورت آنلاین منتشر شده و به نوعی این خودرو پیش از رونمایی لو رفته است. جیلی FX11 XINGYAO را باید جانشین جیلی Boyue یا جیلی اطلس دانست. اما سیاست انتخاب نام برای محصولات جیلی به تازگی تغییر کرده و جیلی تصمیم گرفته برای این شاسی بلند جدید خود از نام FX11 XINGYAO استفاده کند.

جیلی FX11 XINGYAO یک شاسی بلند سایز متوسط در سگمنت ابعادی C بوده و یک محصول استراتژیک برای جیلی محسوب می شود. این خودرو جانشین جیلی Boyue یا همان جیلی اطلس شده که برای مدت بسیار طولانی پرفروش ترین محصول جیلی در بازار چین بوده است. اما فروش جیلی Boyue از آگوست سال 2021 روند نزولی داشت و در ماه می سال 2022 تنها 10707 دستگاه از این شاسی بلند محبوب فروخته شد که 41 درصد افت فروش نسبت به سال گذشته را تجربه کرده بود. دلیل اصلی افت فروش جیلی Boyue قدیمی شدن این خودرو در بازاری رقابتی بوده است. جیلی Boyue از سال 2016 به بازار چین عرضه شد و از آن سال تا به امروز چندین بار بروزرسانی شده بود. ولی زمان عرضه نسل جدید برای این خودرو فرارسیده بود و به نظر می رسد که جیلی FX11 XINGYAO جانشین مناسبی برای این شاسی بلند چینی باشد.

روی بدنه این خودر لوگوهای متعددی نصب شده است. در سمت چپ درب صندوق عبارت جیلی اتو به زبان چینی نصب شده و در سمت راست آن عبارت Xingyao نصب شده که به مدل FX11 XINGYAO اشاره دارد. این کلمه به معنای درخشش ستاره است. اما معنای FX11 XINGYAO نامشخص بوده و بیشتر به کد شباهت دارد. جیلی FX11 XINGYAO روی پلتفرم CMA توسعه یافته که به صورت مشترک توسط جیلی و ولوو طراحی شده است. تمام محصولات جیلی که روی این پلتفرم توسعه یافته اند دارای نام Xing و Star در نامشان هستند. به عنوان مثال جیلی Xingyue، Xingyue L و Xingrui از جمله محصولات سری Star جیلی هستند. جیلی FX11 XINGYAO هم از این قاعده نام گذاری جدا نبوده. البته Xingyao نام محلی این خودرو در بازار چین بوده و هنوز نام این خودرو در بازارهای بین المللی مشخص نیست.

ظاهر جیلی FX11 XINGYAO

جیلی FX11 XINGYAO در نمای جلو دارای جلوپنجره بزرگ و چراغ های اصلی باریک و پرنوری بوده که شاید مقداری جزیی به محصولات جدید کادیلاک شباهت داشته باشند. چراغ های اصلی به طرز دقیقی با جلوپنجره به صورت یکپارچه طراحی شده اند و به سختی قابل مشاهده هستند. جیلی Xingyao در نمای عقب دارای چراغ هایی خاص و بسیار زیباست. به طور کلی جیلی FX11 XINGYAO دارای طراحی آینده نگرانه و جذاب بوده و توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

مشخصات فنی جیلی FX11 XINGYAO

به گفته رسانه های چینی، خودروی جیلی FX11 XINGYAO روی نسخه بروزرسانی شده پلتفرم CMA توسعه یافته که CMA 1.5 نام دارد. دقیقا نمی دانیم چه تغییری روی این پلتفرم نسبت به نسخه قبلی اعمال شده است. جیلی Xingyao همچنین دارای پلتفرم محاسباتی GEEA 2.0 بوده که دارای سیستم رانندگی نیمه خودران سطح دو است. در خصوص پیشرانه، جیلی FX11 XINGYAO دارای پیشرانه هیبریدی Hi-F است. این موتور هیبریدی متشکل از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی چهار سیلندر و یک موتور برقی قدرتمند است. بیشینه توان تولیدی این موتور هیبریدی می تواند تا 317 اسب بخار هم برسد و در حالت ترکیبی می تواند تا 1000 کیلومتر مسافت را طی کند.
منبع carnewschina

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.