استراتژی خرید لوازم یدکی تویوتا

0

مراقبت حداکثری از خودرو برای بسیاری از مردم امری بسیار مهم است. بسیاری از تعهدات روزانه ما بدون داشتن خودرو نمی‌تواند به درستی انجام شود. به طور طبیعی، ما در مورد فرآیندی صحبت می‌کنیم که تمایل به گرانی دارد. البته، قیمت به شدت به مدلی بستگی دارد که در اختیار دارید. در مورد تعمیر و نگهداری خودرو هم همین طور است. با این حال، اکثر مردم به طور خاص علاقه‌مند به یافتن قطعات یدکی برای خودرو خود هستند. اکنون می‌خواهیم چند نکته را در اختیار شما قرار دهیم که به شما کمک می‌کند هنگام نگاه کردن به قطعات یدکی تویوتا، تصمیم بهتری بگیرید.

همان طور که بهترین‌‌ها را برای بدنتان می‌خواهید بهترین‌ها را هم برای خودرو خود بخواهید. برای همین است که همیشه باید از قطعات اصلی تویوتا برای خودرو تویوتای خود استفاده کنید. قطعات اصلی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تویوتای شما سال‌ها کار کند. آنها تحت آزمایش کیفیت دقیق و بهبود مستمر محصول قرار می‌گیرند. هر کدام از قطعات، یک رانندگی بدون دردسر را برای شما تضمین می‌کند و با آن، آرامشی گرانبها را تجربه می‌کنید. فریب قطعات جایگزین ارزان‌تر و تقلیدی موجود در بازار را نخورید. خودروی شما فقط سزاوار قطعات اصلی تویوتا است.

لوازم یدکی تویوتا

چند  راه برای تشخیص یک قطعه یدکی تقلبی

هر موقع می‌خواهید قطعات یدکی خودروتان را مدیریت کنید خرید قطعات یدکی با قیمت رقابتی می‌تواند برایتان یک چالش باشد. وسوسه کاهش هزینه‌ها با خرید قطعات ارزان، همیشه وجود دارد، اما نتیجه می‌تواند شما را مالک قطعات بی‌کیفیت کند. غالباً تشخیص این نوع قطعات از قطعات اصلی مشکل است، اما راه‌هایی احتمالی برای تشخیص قطعات تقلبی وجود دارد که به چند تا از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

* وجود غلط املایی بر روی بسته‌بندی

تشخیص این یکی، خیلی راحت است.

* عبارت نامأنوس یا وجود اشکال گرامری یا زبانی

اکثر قطعات یدکی توسط نهادهای خارجی غیربومی ساخته می‌شوند که بسیاری از سازندگان آنها با زبان اصلی کاملاً آشنا نیستند. به  ویژه، در هر کتابچه راهنمای دستورالعمل یا اسناد فنی که ارائه می‌کنند، زبان را زیر نظر داشته باشید.

* برچسب های “ساخت شده در”

مراقب برچسب‌هایی باشید که کشوری غیر از کشوری که معمولاً قطعات در آن ساخته می‌شوند را فهرست می‌کنند.

* عدم تقارن در اجزای قطعه

قطعات تقلبی با عجله ساخته می‌شوند و اغلب خیلی خوب نیستند. به دنبال جاهایی از قطعه باشید که باید متقارن باشند اما نیستند.

* رنگ‌ها و طرح‌هایی که شبیه اصل نیستند

شرکت‌های تولیدکننده قطعات یدکی معمولاً از الگوهای رنگی متفاوتی برای یدکی استفاده می‌کنند،

و سازندگان قطعات تقلبی نیز این کار را انجام می‌دهند.

به دنبال رنگ‌هایی باشید که بیش از حد دور از رنگ اصلی یا کپی کسل کننده‌ای از رنگ اصلی هستند.

* به تاریخ نگاه کنید

اگر فرم نوشتن تاریخ متفاوت از فرم معمول باشد به قطعه شک کنید.

* بسته بندی غیر معمول

اگر تأمین کننده قطعات مورد علاقه شما، شما را از تغییر در بسته بندی مطلع نکرده باشد، احتمالاً نباید تغییری در بسته بندی اتفاق افتاده باشد. چون سازنده معمولاً قطعه را در پلاستیک می‌فرستد، قطعه‌ای که در جعبه مقوایی قرار گرفته باشد را نپذیرید.

* تفاوت قیمت نامتعارف

پیدا کردن تخفیف مطلبی جداگانه است، اما اگر ببینید قطعات با تخفیف بیش از حد (مثلا 90٪) ارائه می‌شوند، احتمال تقلبی بودن آنها بسیار زیاد است.

* با سازنده تماس بگیرید

در صورت شک با شرکت سازنده تماس بگیرید و در مورد قطعه سؤال کنید. با ارسال تصاویر یا صحبت در مورد نگرانی‌هایتان از طریق تلفن، بخش مراقبت از مشتری می‌تواند به شما کمک کند.

 

چند نکته برای خرید اینترنتی لوازم یدکی تویوتا

 

* تحقیق بسیار مهم است

قبل از این که آماده خرید هر لوازم یدکی تویوتا باشید، باید شروع به تحقیق کنید تا بهترین راه حل‌ها را برای کیس خود بیابید. خوشبختانه سایت های زیادی وجود دارد که می توانید این اطلاعات را با آنها بررسی کنید.

قطعات تویوتا

از آن جایی که شما به همه این اطلاعات می‌توانید دسترسی پیدا کنید هیچ دلیلی وجود ندارد تصمیم عجولانه‌ای بگیرید. چند روز روی این تحقیق بگذارید و خواهید دید که فواید آن به راحتی به دست خواهد آمد. نه تنها می‌توانید قطعات مناسب تری پیدا کنید، بلکه می‌توانید آنها را با قیمتی مناسب نیز پیدا کنید. برای آسان‌تر کردن تحقیق، ابتدا مطمئن شوید که تعداد سایت‌ها را محدود کرده‌اید.

 

* بدانید چه چیزی نیاز دارید

به طور طبیعی، قبل از این که بدانید دقیقاً به چه قطعه‌ای نیاز دارید، نمی‌توانید کاری انجام دهید. در صورتی که به بیش از یک قطعه نیاز دارید، باید به دنبال راهی باشید که هر دو قطعه را با قیمت کمتری در اختیار شما قرار دهد.

مهمتر از همه، شما باید قطعه‌ای را پیدا کنید که با سایر اجزای خودرو هم هماهنگ باشد. یک عامل دیگر هم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ما باید در مورد هزینه‌های اضافی بالقوه نگران باشیم. مطمئنا، همه مایلند از این موارد اجتناب کنند. مطمئن شوید که قطعه‌ای را پیدا کرده‌اید که به هیچ نوع هزینه اضافی نیاز ندارد.

 

* روش حمل و نقل

اگر برای تهیه قطعه یدکی عجله دارید باید چند روش حمل و نقل را برای انتخاب در نظر گیرید. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، با همه آنها در زمان مناسب قطعه یدکی را دریافت نمی‌کنید. شاید حتی نیاز به پرداخت پول اضافی داشته باشید تا زودتر به دست شما برسد، اما به این تنها به صورت یک ضرورت باید نگاه کنید. اکثر تولید کنندگان و نمایندگی‌ها در مورد زمان تخمینی که می‌توانید بسته خود را دریافت کنید کاملاً شفاف هستند. شما می توانید این نوع اطلاعات را در وب سایت آنها مشاهده کنید. اگر نمی‌توانید این اطلاعات را در وب سایت مورد نظر خود پیدا کنید، باید از خرید از آن فروشنده خودداری کنید.

وازم یدکی تویوتا اصلی

* شماره قطعات OEM

به عنوان آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین موضوع، باید در مورد اهمیت شماره قطعه OEM صحبت کنیم. ما در مورد نشانگری صحبت می‌کنیم که می‌تواند به شما نشان دهد که آیا شما یدکی مناسب برای خودروی خود را دارید یا خیر. به دست آوردن اطلاعات مربوط به این شماره‌ها زمانبر نیست. به عنوان مثال، می توانید با یک ایستگاه خدمات معتبر تماس بگیرید و در مورد آن سؤال کنید. همچنین، تعداد زیادی از تولید کنندگان، کاتالوگ‌های خود را دارند که در آنها شما می‌توانید با این نوع اطلاعات روبرو شوید. اگر خوش شانس باشید که یکی از این کاتالوگ‌ها را به دست آورید، تشخیص این که آیا فیلتر روغن  شما مناسب است یا خیر، بسیار راحت‌تر خواهد بود. همان طور که می‌بینید، ما در مورد یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توانیم به شما ارائه دهیم صحبت می‌کنیم.  قبل از خرید حتماً شماره قطعات OEM را بررسی کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.