آموزش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا

0

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا یکی از دغدغه های مشترکین خودرو می باشد. لذا بهتر با این گیربکس بیشتر آشنا شویم. گیربکس 4سرعته نصب شده بر روی خودروی ساینا اتوماتیک از نوع CVT است.

مزایا و معایب جعبه دنده های CVT

گیربکس های CVT در خودروهای موجود در بازار ایران بر روی بسیاری از محصولات برند های چینی مانند لیفانX50 ،لیفان X60 MVM X33 جیلی ام گرند سواری،تیگو 5،اریزو5 و…بر روی محصولات گروه نیسان مانند نیسان تیانا،مورانو، قشقایی و…نصب شده و به طور کلی در همه ی گیربکس های CVT از دو نوع روغن سی وی تی با فرمول های NS2 و NS3 استفاده می شود.

بهترین روغن برای گیربکس اتوماتیک ساینا استفاده از روغن های CVT با فرمول NS2 می باشد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای سوناتا زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آزرا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک دانستنی های فنی خودرو آموزش مکانیک به زبان ساده آموزش تعویض روغن گیربکس

روش های تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساینا

تعویض روغن گیربکس ساینا را به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه ساکشن مخصوص گیربکس اتوماتیک می توان انجام داد.

و در نوع اول تنها نیمی از روغن موجود در گیربکس تخلیه می شود. و تنها نوع دوم از شیوه تعویض روغن را پیشنهاد می کنیم. و آن استفاده از دستگاه اتوماتیک است. که در این حالت روغن به طور کامل تخلیه شده. و موجب کاهش مصرف سوخت بالا رفتن شتاب خودرو و نرمی در تعویض دنده ها می شود.

حجم روغن گیربکس اتوماتیک ساینا

گنجایش کامل روغن گیربکس اتوماتیک ساینا 4.3 لیتر می باشد. که جهت تعویض روغن با دستگاه به 5لیتر روغن نیاز دارید.

طبق استاندارد ارائه شده توسط شرکت سازنده کیلومتر تعویض روغن در بهترین حالت در کیلومتر 40.000 باید انجام بگیرد. و بهتر است در کیلومتر 60.000 نیز تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک جهت رسیدن به بازدهی حداکثری انجام شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.