گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

0

تفاوت قیمت گیربکس اتوماتیک با دنده ای

گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

قطعات داخل گیربکس خودرو آموزش تعمیر گیربکس پراید تعمیر گیربکس سمند آموزش مکانیک خودرو معرفی قطعات خودرو مشکلات گیربکس دستی چرخ دنده چیست زوزه کشیدن گیربکس پیکان علت زوزه کشیدن دیفرانسیل رفع صدای زوزه گیربکس

قیمت گیربکس اتوماتیک

در این قسمت قصد داریم. به یکی دیگر از سوالات کلیشه ای و بسیار رایجی که در فضای وب وجود دارد پاسخ دهیم.

پاسخ به این سوال که آیا خودروی دنده ای بخریم یا اتوماتیک یکی از پر بحث ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

قطعا همه ما رانندگی در شرایط خاص و راحت را دوست داریم. اما چه تفاوت هایی میان رانندگی با گیربکس اتوماتیک و دنده ای وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال لطفا با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید در چند سال پیش گیربکس اتوماتیک فقط بر روی خودروهای محدودی در سطح جهان راه اندازی شده بود. اما امروزه این تکنولوژی بر روی اکثر خودروهای داخلی و خارجی وجود دارد. که به این واسطه می توان همه گیر بودن این فناوری را مطلع شد.

مجله مکانیک دانش خودرویی آموزش تعویض روغن گیربکس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات بهترین روغن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 206 حجم روغن گیربکس اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آزرا قیمت روغن گیربکس نشانه های خرابی روغن گیربکس

اما سوالی که این جا برای اکثر افراد وجود دارد این است که گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟ رانندگی با کدام گیربکس می تواند بهتر، ایمن تر و جذاب تر باشد؟

امروزه خودروهای گیربکس اتوماتیک به نوعی در واقع همان خودروهای دو کلاچه ای هستند. که بسیار سریع تر و ایمن تر از افراد عمل تعویض دنده را به خوبی انجام می دهد. که این موضوع نیز در نهایت می تواند موجب کاهش مصرف سوخت شود.

با ایت تفاسیر شما سعی می کنید کدام نوع از خودرو را انتخاب کنید؟ اگر هنوز هم گیج و سرگردان هستید لطفا با ما در ادامه همراه باشید.

در حالت کلی می توان گفت که خودروهایی که گیربکس آن ها اتوماتیک است. عملا برای افرادی ساخته و پرداخته شده بودند که به رانندگی توجه زیادی نداشتند.

در آن زمان ها اگر شما قصد داشتید تجربه بسیار لذت بخشی از رانندگی را داشته باشید. باید از خودروهای گیربکس دستی استفاده می کردید.

اما شرایط امروزه بسیارمتفاوت شده است! تعویض‌های فوق‌سریعی که برخی گیربکس‌های اتوماتیک دارند خیلی سریع‌تر از نمونه‌های دستی هستند.

فاصله‌ی بین تعویض دنده‌ها در حین شتاب گیری سریع تنها در حد چند دهم و صدم ثانیه است. البته که در رانندگی روزمره تفاوت‌هایی وجود دارد.

زوزه گیربکس سمند ef7 مشکلات گیربکس سمند Ef7 تعمیر گیربکس سمند روغن ریزی گیربکس سمند گیربکس سمند سورن چیست مشخصات گیربکس سمند قیمت گیربکس اتوماتیک سمند ef7 افزایش شتاب سمند EF7 تعمیرات تخصصی سمند EF7 مجله مکانیک

گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

توجه داشته باشید که هنگامی که شما در جاده های پر از پیچ و خم سعی می کنید رانندگی داشته باشید. متاسفانه دنده های دستی عملا زحمت بسیار زیادی را برای شما خواهند داشت. چراکه به صورت مکرر باید دنده را عوض کنید. و از آن استفاده کنید تا بتوانید فشار ناشی از حرکت های اضافه را بر روی خودروی خود تا به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

شما باید همزمان هم ترمز کنید. و هم کلاچ و دنده را تغییر دهید. که این موضوع باعث خستگی و افزایش مصرف سوخت در خودروی شما خواهد شد.

اما در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک شرایط به گونه دیگری خواهد بود. چراکه شما تمامی این موارد را می توانید تنها با یک فشار دادن پدال تنظیم کنید!

این موضوع تنها دلیلی است که رانندگان گیربکس اتوماتیک را از رانندگان گیربکس دستی مجزا می سازد.

البته گیربکس های اتوماتیک در ترافیک ها بهتر از گیربکس های دستی عمل کرده. و امکان خسته شدن شما را در اثر گرفتن بیش از حد کلاچ و ترمز را بسیار کاهش می دهند.

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک آدرس تعمیرگاه های تهران تعمیر توربین گیربکس اتومات نحوه عملکرد گیربکس اتومات آموزش مکانیک خودرو اجزای داخل توربین گیربکس اتومات توربین چیست

ارزش و قیمت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای

این که قیمت و ارزش گیربکس های اتوماتیک از دستی بیشتر باشد امری کاملا طبیعی و قابل باور است. چراکه به دلیل پیچیده بودن این سیستم و عملا خودکار بودن آن باید بهای بیشتری را بپردازید.

البته میزان این بها در تمامی خودروها ثابت نبوده و بر اثر نوع کارکرد و همچنین نوع برند خودرو می تواند متغیر باشد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک ماکسیما تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206 علت تقه زدن موتور ماشین علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک مزایای سرویس گیربکس اتومات تعمیر و نگهداری خودرو مشکلات گیربکس اتومات خطای گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک خنک کردن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک روغن مناسب گیربکس اتومات

مصرف سوخت گیربکس اتوماتیک نسبت به دنده ای

شاید بتوان گفت در زمان های گذشته استفاده از سیستم گیربکس اتوماتیک به دلیل عدم استفاده درست. و همچنین تجهیزات لازم برای آن باعث افزایش مصرف سوخت در خودروها می شد. اما امروزه با استفاده از تکنولوژی های درست و منحصر به فردی که در اکثر خودروهای اتوماتیک وجود دارد. این مشکل به خوبی رفع شده. و استفاده از گیربکس اتوماتیک می تواند باعث کاهش مصرف سوخت شود.

البته باید اشاره کنیم که مصرف ادعایی کارخانه همیشه درست نیست. اما حداقل به شما اجازه می‌دهد تا ایده‌ای از نوع انتخابتان را به دست بیاورید.

وقتی‌که به یک مدل معمولی ب‌ام‌ و ۳۲۰ نگاه می‌کنیم، مدل مجهز به گیربکس دستی مصرف سوخت ۵٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. درحالی‌که این عدد در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک ۵٫۴ است.

میزان آلایندگی هر دو مدل نیز مشابه است. برخی گیربکس‌های اتوماتیک راندمان بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های دستی دارند.

برای مثال پورشه ادعا می‌کند که گیربکس PDK موجود در ۹۱۱ کررا نه تنها در خط مستقیم سریع‌تر عمل می‌کند. بلکه مصرف سوخت کمتری نیز دارد.

گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟ هرچند به علت پرداخت بهای بیشتر در ابتدای خرید، شاید این مصرف و راندمان بهتر گیربکس اتوماتیک در درازمدت به چشم نیاید. مثلاً شما باید بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر با خودروی خود رانندگی کنید. تا اضافه پرداخت ۲۲۰۰ پوندی جبران شود!

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیربکس اتومات کیا سراتو اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206 اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا اجرت تعمیر گیربکس اتومات هیوندا اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک قیمت قطعات گیربکس اتومات 207 قیمت لوازم گیربکس اتومات قیمت گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیرکس اتومات سانتافه اجرت تعمیر گیرکس اتومات سورنتو بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس مکانیکی خوب تهران

قضاوت نهایی در خصوص گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟

در نهایت کلی اگر بخواهیم با استفاده از صحبت های فوق یک جمع بندی کاملی را داشته باشیم. باید خدمتتان عرض کنیم که استفاده از گیربکس های دستی به دلیل ارزان بودن می تواند برای اکثر افراد مناسب و منحصر به فرد باشد. از سوی دیگر چنانچه قصد دارید رانندگی هیجانی تری را تجربه کنید. این راه حل برای شما آسان تر خواهد بود.

یک مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که. گیربکس اتوماتیک متاسفانه هزینه بیشتری را در مقایسه با گیربکس دستی دارد. به همین دلیل چنانچه توانایی پرداخت هزینه را دارید. می توانید گیربکس اتوماتیک را بر روی خودروی خود نصب کنید.

جمع بندی:
در این مقاله از ترنس پاور به بررسی مفاهیم بسیار مناسبی در خصوص گیربکس دنده ای یا اتوماتیک؟ پرداختیم. در نهایت استفاده از این سیستم امری کاملا طبیعی و سلیقه ای می باشد. و متناسب با بودجه هر کس تعیین خواهد شد. اگر رانندگی برای شما خسته کننده است حتما سعی کنید از گیربکس اتوماتیک در یک خودروی لوکس استفاده کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.