علت لگد زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

1

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک

علت افزایش مصرف سوخت کاهش مصرف سوخت پژو 206 مصرف سوخت 206 اتوماتیک مصرف سوخت خودرو اتوماتیک جدول مصرف سوخت خودروها کاهش مصرف سوخت دنا آموزش نکات فنی خودرو مقالات آموزشی خودرو قیمت جک J4 مشخصات جک J4 معایب و مزایای گیربکس اتوماتیک

از بین رفتن باند یا کلاچ گیربکس، که در اثر استفاده نادرست از خودرو و یا استهلاک آن اتفاق می افتد.

ظاهر شدن آلارم چشمک زن S&* (اسنو و اسپرت). و قرار گرفتن خودرو در دنده اضطراری(دنده3). و عدم تعویض دنده. روشن شدن این آلارم نشانه ای از وجود خطا در گیربکس اتوماتیک می باشد.

ساده ترین دلیل برای روشن شدن این آلارم، مشخصه ای برای زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است. که ECU بر مبنای پارامترهای ارسالی از سنسور میزان آلودگی روغن در گیربکس میزان ساعت کارکرد روغن را تشخیص داده.

و با به انتها رسیدن این عدد چراغ های چشمک زن را جهت اطلاع راننده روشن می کند. که این عیب توسط دستگاه دیاگ قابل تشخیص است. و حتما باید بعد از تعویض روغن عدد آلودگی روغن را با دستگاه دیاگ کم کرد.

-اگر چراغ های (S&*) در صبح ها و در زمانی که موتور هنوز گرم نشده روشن شود. و با خاموش و روشن کردن ایراد موقتا رفع شود. این نشانی از ضعیف شدن شیربرقی هاست. که برای رفع این ایراد نیاز به پیاده سازی گیربکس از روی موتور نمی باشد. و در مدت زمانی حدود دو ساعت با باز کردن کارتل گیربکس قابل تعمیر است.

اگر چراغ های (S&*) باگرم شدن خودرو و با تعویض دنده از 3به4 روشن شود. باز هم دلیلی بر ضعیف شدن شیربرقی ها و نیاز به تعویض شیربرقی هاست. که همانند ایراد بالا نیازی به پیاده سازی گیربکس نمی باشد.

-اگر آلارم مذکور با قرار گرفتن در سربالایی های شدید روشن شود. دلیل آن یا پائین بودن سطح روغن گیربکس است. و یا قرار روغن از داخل گیربکس که در حالت دوم با پیاده سازی گیربکس مشکل قابل رفع است. و زمان تعمیر گیربکس با توجه به ترافیک کاری بین یک تا دو روز است.

آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک علت بیرون زدن دنده ماشین علت پریدن دنده علت پریدن دنده دو پراید علت پریدن دنده پژو 405 علت بیرون زدن دنده عقب پراید علت قفل شدن دنده ماشین

عدم تغییر وضعیت دنده با جابجایی دسته دنده اتوماتیک

در این حالت راننده لیور را در وضعیت D قرار می دهد. اما نمایشگر دنده و گیربکس فرمان را اجرا نمی کنند. معمولا علت این موضوع خراب شدن سلکتور یا سوئیچ چند منظوره (Selector) گیربکس است. که معمولا در اثر تماس با آب اتفاق می افتد. (موتورشویی کارواش، هواگیری سیستم خنک کننده، تعویض آب رادیاتور و …).

– همچنین ممکن است یک یا چند پین از سوکت سلکتور در اثر کثیفی قطع شده باشند.

گیربکس با افزایش سرعت دنده را عوض نمی کند. و در دنده ۱ باقی می ماند.

عملکرد گیربکس اتوماتیک بشدت به دما حساس است. معمولا با بالاتر رفتن دمای روغن گیربکس از حد مجاز (۱۱۸ درجه سانتیگراد) این اتفاق می افتد. که دلیل آن می توانند یکی از موارد زیر باشد:

۱- رانندگی در ترافیک سنگین و سر بالایی تند. که با خاموش کردن و خنک شدن موتور این موضوع رفع می شود.

۲- هر گونه نقص در سیستم خنک کننده موتور، یا کم شدن سطح مایع خنک کننده در مخزن رادیاتور، که باید هر چه سریعتر رفع شود. در غیر اینصورت آسیبهای شدیدی به موتور و گیربکس وارد می شود.

سلکتور گیربکس اتوماتیک آموزش تنظیم سلکتور گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک عیب یابی کامل گیربکس های اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 قیمت سلکتور گیربکس اتوماتیک مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 سلکتور گیربکس اتوماتیک مگان علائم خرابی سلکتور گیربکس اتوماتیک

تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک

3- ممکن است در اثر کیپ شدن صافی گیربکس (فیلتر گیربکس) گردش روغن در گیربکس مختل شده باشد. و در نتیجه حرارت آن بالا برود، این مورد در کیلومترهای بیشتر از ۱۰۰ هزار اتفاق می افتد. و البته بستگی به تعویض بموقع روغن و نوع رانندگی دارد.

– اما اگر در موارد غیر از این حالتها چنین اتفاقی بیافتد، موضوع از طریق دیاگ و توسط کارشناس باید بررسی شود.

دو نوع خنک کننده (رادیاتور) برای گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ وجود دارد. نوع معمولی (مدلهای ۸۵ و قبل از آن)، و نوع پهن یا ضخیم (مدلهای بعد از ۸۶)، گرم شدن گیربکس اتوماتیک AL4 ، برای مدلهای ۸۶ به بعد کمتر اتفاق می افتد. زیرا خنک کننده پهن، کارایی بهتری در کاهش دمای گیربکس دارد.

وجود ضربه های شدید در زمان شروع به حرکت

این ایراد با گرم شدن خودرو و قرار گرفتن در ترافیک های شدید و ایست های پی در پی  بیشتر نمود پیدا می کند. و حالتی شبیه به تصادف از عقب را برای راننده تداعی می کند.

عدم شتاب اولیه به نحوی که خودرو از یک رمپ یا سرعت گیر به سختی بالا می رود

وجود این ایراد در گیربکس های اتوماتیک دلایل متفاوتی نظیر خرابی کیت صفحات،پیستون ها و یا حتی تورک کنورتور را می تواند داشته باشد. که با تست جاده توسط متخصصین قابل تشخیص بوده و رفع آن نیز منجر به دمونتاژ کامل گیربکس می شود. و زمان انتظار آن نیز بین 2 تا 3 روز با توجه به ترافیک کاری می باشد. و هزینه ای حدود 1.000.000 تومان تا 3.500.000 تومان را باید برای آن در نظر گرفت.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت انجام تعمیر یا سرویس های دوره ای خودرو دنده اتوماتیک خود، را به گروه حرفه ای ترنس پاور بسپارید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حمید می گوید

    علتش خارش کونشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.