معرفی کامل هیوندای آیونیک 6

0

باید اعتراف کنیم که هیوندای آیونیک 5 یکی از محبوب ترین کراس اوورهای الکتریکی در دنیاست که مسافت قابل پیمایش مناسبی در حالت شارژ کامل و همچنین قابلیت شارژ بسیار خوب و طراحی زیبا و خاصی دارد. هیوندای قصد دارد که موفقیتی که با آیونیک 5 در دنیای کراس اوورها را تجربه کرده با خودروی آیونیک 6 در دنیای سدان های برقی تجربه کند. چند هفته پیش تصاویر رسمی منتشر شده از هیوندای آیونیک 6 را منتشر کرده بود و حال مشخصات فنی و جزییات کامل مربوط به این سدان برقی کره ای منتشر شده است.

هیوندای سرانجام به مخفی کاری های خودر در خصوص سدان آیونیک 6 پایان داد و تکنولوژی پیشرفته ای که در زیر پوست این خودرو پنهان شده را منتشر کرد که البته تا حد زیادی مشابه با هیوندای آیونیک 5 است. هیوندای آیونیک 6 طراحی زیبایی دارد و دلیلش این بوده که روی همان پلتفرم E-GMP هیوندای توسعه یافته که با کراس اوور آیونیک 5 مشترک است. این یک پلتفرم قابلیت تغییر اندازه عقب محرک یا تمام چرخ محرک با کف کابین صاف و ویژه خودروهای الکتریکیست. قرار است که هیوندای آیونیک 6 در سه ماه سوم سال 2022 به بازار جهانی عرضه شود.

مشخصات فنی هیوندای آیونیک 6 سدان 2023

هیوندای آیونیک 6 دارای دو پک باتری مختلف یکی 53 و دیگری 77.4 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. هیوندای آیونیک 6 در نسخه پایه دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک و یک موتور برقی بوده و در نسخه فول دارای دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. هیوندای توان تولیدی نسخه تک موتوره را اعلام نکرده و اعلام کرده نسخه دو موتوره قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور است. به احتمال زیاد نسخه عقب محرک هیوندای آیونیک 6 دارای یک موتور برقی 225 اسب بخاری است.

مهم ترین ویژگی خودروهای برقی مسافت قابل پیمایش آنها در حالت شارژ کامل است. نسخه تک موتور با پک باتری 77.4 کیلووات ساعتی با یکبار شارژ می تواند 610 کیلومتر مسافت را طی کند که البته در تست های واقعی ممکن است مقداری کمتر باشد.

هیوندای اظهار کرده که نسخه پایه آیونیک 6 یکی از کم مصرف ترین سدان های برقی در دنیاست. هیوندای اظهار کرده که نسخه تک موتوره مجهز به پک باتری کوچکتر در صورت دارابودن رینگ های 18 اینجی کمتر از 14 کیلووات انرژی در هر 100 کیلومتر مسافت مصرف می کند. هیوندای آیونیک 6 دارای ساختار الکتریکی 400 و 800 ولتی مشابه با آیونیک 5 و کیا EV6 و همچنین جنسیس GV60 است. هیوندای آیونیک 6 امکان اتصال به شارژر سریع 350 کیلوواتی بوده و می تواند طی 18 دقیقه ظرفیت شارژ باتری ها را از 10 به 80 درصد برساند.

هیوندای آیونیک 6 می تواند نقش پاوربانک را هم ایفا کند. همانند بسیاری از خودروهای برقی یک خروجی در بخش عقب صندلی های ردیف دوم بوده که می توانید به وسیله آن لپ تاپ خود یا سایر وسایل الکترونیکی را شارژ کنید. همچنین یک آداپتور اکسسوری برای این خودرو تعبیه شده که می توان وسایل الکترونیکی مختلفی مانند یخچال را هم به آن متصل کرد یا اینکه انرژی الکتریکی محیط کمپ را نیز تامین کند.

نسخه دو موتوره هیوندای آیونیک 6 با پک باتری بزرگتر قادر است طی 5.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه تک موتوره هم مقداری تنبل تر بوده و قادر است طی 7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

داخل کابین هیوندای آیونیک 6

کابین هیوندای آیونیک 6 بسیار مدرن و لوکس به نظر می رسد. یک نمایشگر لمسی 12 اینچی در میان داشبورد بوده و یک نمایشگر دیجیتالی با همین ابعاد هم در پشت فرمان قرار دارد. سیستم رهیاب متکی به ترافیک آنلاین و لحظه ای و میزان شارژ باتری بوده و با این معیارها بهترین مسیر را پیشنهاد می دهد. درون کابین این خودرو 4 پورت USB تایپ C و یک پورت USB تایپ A قرار داشته و به صورت استاندارد سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو برای این خودرو تعبیه شده است.

یکی از ویژگی های کابین هیوندای آیونیک 6 نورپردازی کابین در 64 رنگ بوده که شش مد داینامیک تغییر نورپردازی داخل کابین نیز برای این خودرو تعبیه شده است. صندلی های ردیف جلوی هیوندای آیونیک 6 می تواند به صورت آپشنال از نوع ریلکسیشن کامفورت باشند و به راننده و سرنشین این امکان را می دهند که زمانی که خودرو پارک باشد در راحتی کامل روی آن استراحت کنند. هیوندای سعی کرده صندلی ها را باریکتر طراحی کند که به جادارتر شدن فضای داخل کابین این خودرو کمک و راحتی بیشتر سرنشینان کمک کرده است.

هیوندای آیونیک 6 لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین کمکی راننده دارد. این تجهیزات شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و تثبیت خطوط حرکت، رادار نقطه کور و پیشگیری از برخورد در نقاط کور، دوربین دید 360 با قابلیت نمایش نقاط کور و کمکی چرخش و تغییر مسیر هستند. هیوندای همچنین سیستم HAD II را برای آیونیک 6 نصب کرده که دارای کروز کنترل تطبیقی و سنسورهای متنوعی بوده که خودرو را در مرکز خط نگه داشته و فاصله را با خودروهای پیش رو تنظیم می کند. یکی از ویژگی های کلیدی این سیستم کمکی راننده بررسی موقعیت سایر خودروها در خطوط مختلف بوده و تا اگر خودروی دیگری به صورت ناگهانی تغییر مسیر داد هیوندای آیونیک 6 بتواند اقدامات لازم را برای پیشگیری از برخورد انجام دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.