۷ درصد تولید موتورسیکلت در کشور، برقی است

0

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: در تولید موتورسیکلت برقی موفقیتی حاصل نشده و این کالا تنها ۷ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

آقای بهمن ضیاء مقدم گفت: تعداد محدودی شرکت، بدون پیشرفت، موتورسیکلت برقی تولید می‌کنند و اصرار به ادامه این کار دارند، اما قیمت بالای باتری، هزینه تولید این نوع از موتور سیکلت را افزایش می‌دهد.

او گفت: در کشور محدودیت‌هایی مانند نبود ایستگاه‌های شارژ برای وسایل نقلیه برقی وجود دارد. موتورسیکلت‌های برقی قدرت پیمایش طولانی ندارند و مجبور هستند ۴ تا ۵ ساعت وقت برای شارژ صرف کنند.

به گفته این فعال صنعت موتورسیکلت، باتری موتورسیکلت برقی که هزینه آن نصف بهای این نوع از وسیله نقلیه است، هر ۲ یا ۳ سال یکبار، باید تعویض شود که به همین دلیل، موتورسیکلت برقی فقط مورد استقبال اقشار خاصی قرار می‌گیرد.

تولید موتورسیکلت‌های برقی از از سال ۹۹ در کشور آغاز شده و آقای سید شهریار زینی، مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی و طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفته، قرار است یک شرکت دانش بنیان ایستگاه شارژ موتورهای برقی را طراحی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.