راهکارهایی برای نجات خودرو از گرمای آفتاب

0

خودرو پارک شده در آفتاب، به خصوص در روزهای گرم تابستان بیش از آنکه شبیه اتومبیل باشد، شبیه یک سونای داغ است؛ این گرما و البته تابش اشعه فرابنفش خورشید عمر داشبورد، صندلی و فرمان ماشین را کم می کند.

گرمای تابستان، اتومبیل‌ها را به طور خطرناکی داغ می‌کند. حتی اگر ماشین شما به کولر مجهز باشد، بعد از اینکه در یک روز گرم زیر آفتاب مانده، ممکن است طول بکشد تا خنک شود. بنابراین اگر به گاراژ یا پارکینگ مسقف دسترسی ندارید، یا اگر می‌خواهید راهی برای خنک نگه داشتن ماشین خود در حین پارک کردن پیدا کنید، بهتر است از برخی وسایل ضروری که جلوی افزایش بیش از حد دمای ماشین شما را می‌گیرند کمک بگیرید. انواع مختلفی از محصولات وجود دارد که می‌توانید برای خنک نگه داشتن خودرو در تابستان امسال بخرید:

شِید شیشه جلو:

این سایه‌بان وقتی هوای بیرون خودرو گرم است، فضای داخلی ماشین پارک شده را تا حدودی خنک نگه می‌دارد و همچنین از داخل ماشین شما در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. تابش طولانی‌مدت نور خورشید می‌تواند باعث شکستگی داشبورد پلاستیکی شود و رنگ داخلی ماشین را تغییر دهد.

سایه‌بان‌های پنجره‌ها هم مانند شید شیشه جلو کار می‌کنند، با این تفاوت که به شیشه‌ها متصل می‌شوند و می‌توانند در حین رانندگی ثابت بمانند تا نور خورشید به بخش عقبی خودرو نتابد به خصوص اگر کودک در آن بخش روی صندلی مخصوصش نشسته است.

 

اگر خودروتان را زیر نور خورشید پارک کرده‌اید، روی صندلی کودک را بپوشانید

روکش صندلی: این روکش از تغییر رنگ پارچه صندلی خودرو و همچنین گرم شدن بیش از حد کمربندهای ایمنی جلوگیری می‌کند. اگر ماشین شما مجهز به یک صندلی کودک ثابت است حتما آن را با این پوشش بپوشانید تا کودک شما در برخورد با یک صندلی داغ اذیت نشود.

 

چتر خودرو: 

اگر به گاراژ دسترسی ندارید، این یک گزینه عالی است، این چترها اساسا خودکار و بی‌سیم هستند و نصب آسان، آنها را به وسایلی کاربردی تبدیل کرده است که می‌تواند دمای ماشین شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

روکش فرمان:

اگر در یک روز بسیار گرم مجبور شده باشید پشت فرمان ماشین پارک شده خود بنشینید تصدیق می‌کنید که هیچ چیز بدتر از یک فرمان داغ که نمی‌توانید در دست بگیرید نیست! روکش فرمان وسیله‌ای است که آن را به اندازه کافی خنک نگه می‌دارد تا در گرمای تابستان دستان خود را نسوزانید.

روکش ضد گرمای فرمان خودرو از ترک خوردن فرمان و سوختن دست شما جلوگیری می‌کند.
اکثر وسایلی که می‌توانید برای جلوگیری از داغ شدن ماشین در تابستان خریداری کنید، قیمت مناسبی دارند. برخی از مردم هم از گزینه‌های خلاقانه‌ای مانند پارچه‌های نخی استفاده می‌کنند تا سایه مورد نیاز را برای خودروی خود ایجاد کنند اما باید در نظر بگیرید که رنگ و بافت این پارچه‌ها هم به مرور و بر اثر حرارت و اشعه فرابنفش از بین می‌رود.

هشدار: حتی اگر خودروی خود را پارک می‌کنید، هرگز نباید کودکان یا حیوانات خانگی را داخل ماشین رها کنید، حتی وقتی شیشه‌ها را کمی باز گذاشته‌اید.

منبع: همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.