وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

0

با ۹ مورد از وقیحانه ترین کپی کاری چینی ها در صنعت خودرو آشنا شوید؛ کپی کاری هایی که با واکنش شدید خودروسازان بزرگ همراه شد.

به گزارش مشرق، با وجود این که صنعت خودروسازی چین طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری گسترده به میزان چشمگیری پیشرفت کرده است، اما برخی از خودروسازان این کشور در تولید محصولات خود کپی کاری های آشکاری را انجام دادند که به دلیل عدم رعایت حق کپی رایت با واکنش شدید خودروسازان بزرگ مواجه شدند.

در همین راستا قصد داریم شما را با ۹ مورد از وقیحانه ترین کپی کاری چینی ها در صنعت خودرو آشنا کنیم.

۱.‌ گریت وال ORA Punk Cat

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

گریت وال ORA Punk Cat در صدر لیست وقیحانه ترین کپی کاری چینی ها در صنعت خودرو جای دارد. گریت وال که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد با گذشت حدود ۴ دهه توانست به هشتمین خودروساز بزرگ چین تبدیل شود، اما اقدام یکی از زیربرندهای این شرکت حواشی زیادی را برای آن به همراه داشت.

در واقع ORA به عنوان زیربرند گریت وال که روی تولید خودروهای برقی تمرکز دارد در طراحی خودرو ORA Punk Cat کپی کاری ناشیانه‌ای را از فولکس واگن بیتل کلاسیک قدیمی انجام داد و با واکنش شدید فولکس واگن مواجه شد.

۲. هنگتیان L۴۶۰۰

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

هنگتیان L۴۶۰۰ به عنوان نسخه چینی تویوتا لندکروز محسوب می‌شود. این خودرو در واقع از لحاظ ظاهری کاملا به نسخه اصلی شباهت داشته و باید آن را یک کپی کامل و البته بی‌کیفیت‌تر از لندکروز دانست. البته سازنده چینی برای آن کابین لوکس با روکش چرم را در نظر گرفت و حتی نسبت به نسخه ژاپنی خود از فضای داخلی بیشتری بهره می‌برد. این خودرو به موتور ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر مجهز شده و به همین دلیل از لحاظ فنی قابل قیاس با لندکروز نخواهد بود.

۳. هانکت کانتیسی

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

هانکت کانتیسی به عنوان یکی دیگر از وقیحانه ترین کپی کاری چینی ها در صنعت خودرو محسوب می‌شود. Hunkt Canticie به عنوان نسخه چینی رنجروور در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار چین عرضه شد. این خودرو با وجود این که طراحان تغییراتی را در آن اعمال کردند، اما باز هم به رنجروور شباهت دارد. البته سازنده چینی این خودرو با استفاده از صفحه‌نمایش LCD، تودوزی خاص و فرمان سه‌پره توانسته کابین آن را جذاب کند.

۴. بیجینگ BJ۸۰

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

بیجینگ BJ۸۰ یک کپی کامل از مرسدس بنز محسوب می‌شود که پس از معرفی با انتقادات زیادی مواجه شد. البته مرسدس بنز کلاس جی مدتی قبل با امکاناتی چون ناوبری ماهواره‌ای، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی بزرگ و با قیمت حدود ۵۰ هزار دلار به بازار آمریکا عرضه شد، اما نسخه چینی این خودرو با قیمتی کمتر و مشخصات فنی ضعیف‌تر به دست مشتریان چینی می‌رسد.

۵. بیجینگ اتو BJ۸۰ SUV

شرکت مرسدس شاسی بلند G AMG ۶*۶ را با قیمت زیاد و پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با قدرت ۵۳۶ اسب بخار به بازار عرضه می‌کند، اما مشتریان در بازار چین می‌توانند آن را با قیمت کمتر به همراه موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ خریداری کنند. هرچند بیجینگ اتو BJ۸۰ SUV یک کپی برداری کامل از مرسدس بنز G AMG ۶*۶ محسوب می‌شود، اما شرکت بیجینگ موتور آن را هماهنگ طراحی کرده و نتیجه کار رضایت‌بخش است.

۶. سانک سان دلفین

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

سانک سان دلفین یکی دیگر از وقیحانه ترین کپی کاری چینی ها در صنعت خودرو به شمار می‌رود. این اتومبیل که در نمایشگاه خودرو چین در سال ۲۰۲۰ به معرض نمایش درآمد یک کپی کامل از شورولت کوروت C۱ محسوب می‌شود. در حالی که قیمت نسخه اصلی حدود ۱۶۰ هزار دلار است، نسخه کپی آن قرار بود با قیمت کمتر به بازار عرضه شود که البته این کپی کاری با واکنش شدید شورولت همراه شد و حتی شکایتی را نیز علیه سانک سان به ثبت رساند.

۷. هوآنسو C۶۰

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

هوآنسو C۶۰ یک نسخه ارزان‌تر و بی‌کیفیت‌تر از لامبورگینی اوروس یا پورشه کاین محسوب می‌شود. در واقع این خودرو را باید یک کپی کاری ترکیبی از لامبورگینی اوروس یا پورشه کاین دانست. این خودرو به یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز شده و با قیمت ۱۵ هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد.

۸. زوتی SR۸

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

زوتی SR۸ یک کپی کامل از پورشه ماکان محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که هنگام مشاهده آن در خیابان تشخیص آن با نسخه اصلی دشوار است. این خودرو در مدل پایه با دنده دستی و پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار به فروش می‌رسد. البته مشتریان می‌توانند آن را با پیشرانه‌های ۲ لیتری توربو ۲۵۲ اسب بخاری، ۳ لیتری، ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر یا ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو دیزل هم سفارش دهند.

۹. دانگ فنگ هانما

 وقیحانه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در صنعت خودرو +عکس

در آخر لیست وقیحانه ترین کپی کاری چینی ها در صنعت خودرو به دانگ فنگ هانما می‌رسیم. هرچند این خودرو کاملا قدیمی است، اما در واقع نسخه کپی کاری شده از هاموی آمریکایی محسوب می‌شود.

منبع: گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.