راه های تشخیص کارکرد کیلومتر شمار خودرو چگونه است؟

0

امروزه با توجه به بازار داغ خودروهای دست دوم یا کارکرده به دلیل بالارفتن قیمت خودرو، تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم دارید بسیار مهم است. اگر دنبال این هستید تا بدانید که خودروی مورد نظر شما چند کیلومتر کار کرده است با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره نحوه تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را کسب کنید.

تعرفه کارشناسی خودرو تعیین قیمت خودرو دست دوم تاثیر کارکرد کیلومتر بر قیمت خودرو آدرس کارشناسی رنگ خودرو تهران قیمت پژو 206 تیب 2 آموزش و راهنمای خرید خودرو قیمت خودرو دست دوم

نحوه کارکرد کیلومتر شمار خودرو چگونه است؟

یکی از بخش‌های خودرو که اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی را در اختیار راننده قرار می‌دهد کیلومتر شمار خودرو است، چرا که  راننده را از میزان کارکرد خودرو مطلع خواهد کرد. کیلومتر شمار به وسیله کابل هم محور به هاب چرخ‌های جلوی اتومبیل وصل شده و در صورت حرکت کردن اتومبیل، نمایشگر کیلومتر شمار سرعت را نمایش خواهد داد و میزان مسافتی که اتومبیل پیموده را در پنل فرمان و کامیپوتر خودرو ثبت و نمایش می‌دهد.

در زمان خرید و فروش خودرو نیز یکی از ملاک‌های قیمت‌گذاری میزان کارکرد اتومبیل است هرچقدر کارکرد کیلومتر شمار عدد بیشتری را به نمایش بگذارد افت قیمت خودرو هم بیشتر خواهد بود، در ادامه روش‌های تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را با هم بررسی خواهیم کرد.

راههای تشخیص کم کردن کیلومتر کم کردن کیلومتر پژو کم کردن کیلومتر سمند نحوه خواندن کیلومتر ماشین پایین آوردن کیلومتر ماشین در تهران نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین تشخیص کارکرد واقعی خودرو تشخیص کارکرد واقعی 206

راه‌های تشخیص کم شدن کیلومتر شمار عبارتند از:

برای اینکه متوجه شوید که آیا کارکرد اتومبیل واقعی است یا دچار دست‌کاری شده است به صورت معمول چند راه وجود دارد که در ادامه این روش‌ها با لیست خواهیم کرد:

  1. شمار از طریق دستگاه دیاگ
  2. بررسی شکل ظاهری اتومبیل
  3. بررسی تایرهای اتومبیل
  4. بررسی سرویس‌های دوره‌ای نمایندگی
  5. تشخیص کم شدن کیلومتر شمار از طریق کارشناسی اتومبیل

با توجه به اینکه شناسایی دست‌کاری کیلومتر شمار کار بسیار سختی است و اغلب دلالان و افراد سودجو برای اینکه اتومبیل را با قیمت بالاتری به فروش رسانند، اقدام به دست‌کاری کیلومتر شمار می‌نمایند که در ادامه هریک از این راه‌های تشخیص کم شدن کیلومتر توضیح خواهیم داد:

تشخیص کم شدن کیلومتر شمار از طریق دستگاه دیاگ

بررسی کامپیوتر اتومبیل و تست دستگاه دیاگ یکی از روش‌های تشخیص کم شدن کیلومتر شمار است، اما این روش به صورت قطعی میزان کارکرد خودرو را نشان نمی‌دهد، اما امروزه تعمیرکاران تجربه و تخصص لازم با استفاده از تکنولوژی که در اختیار دارند می‌توانند به داده هایی که در کامپیوتر ECU ثبت شده دست یافته و در صورت نیاز تغییراتی را در آن اعمال نمایند.

آموزش کم کردن کیلومتر ماشین جرم کم کردن کیلومتر ماشین راههای تشخیص کم کردن کیلومتر کم کردن کیلومتر 206 کم کردن کیلومتر پراید کم کردن کیلومتر پژو کم کردن کیلومتر سمند مجازات کم کردن کیلومتر نحوه تشخیص کم کردن کیلومتر ماشین آموزش خرید و فروش خودرو دانستنی های فنی خودرو علت خراب شدن کیلومتر شمار خودرو علت خراب شدن کیلومتر شمار سمند

میزان کارکرد واقعی خودرو هم در نمایشگر پشت آمپر و هم در کامپیوتر ECU اتومبیل ذخیره می‌شود و در شرایطی که تنها کارکرد پشت نمایشگر دست‌کاری شود می‌توان از طریق داده‌های کامپیوتر به میزان کارکرد واقعی خودرو دسترسی پیدا کرد.

 

بررسی شکل ظاهری اتومبیل

با توجه به اینکه قطعات مصرفی خودرو به مرور زمان و در صورت استفاده مداوم دچار استهلاک خواهند شد، به همین خاطر یکی از راه‌های تشخیص کم شدن کیلومتر شمار محسوب می‌شود برای این موضوع می‌توان بخش‌های گوناگون اتومبیل را مورد بررسی قرار داد از جمله: سر دنده، فرمان، شبکه‌های رادیاتور، لنت‌های ترمز، روکش صندلی‌ها، لاستیک روی پدال‌ها، کدر شدن شیشه (جلو و عقب  و چراغ جلو و چراغ عقب و…) را می‌توان نام برد.

اگر با ماشین مد نظر رانندگی کنید با توجه به کشش و شتاب ماشین می‌توانید متوجه شوید که ماشین زیاد کار کرده یا خیر، چرا که ماشین کم کارکرد از شتاب و کشش بیشتری در هنگام حرکت برخوردار است و در این شرایط به کیلومترشمار و اعدادی که نمایش داده می‌شوند توجه نماید که آیا اعداد و ارقام به‌درستی نمایش داده می‌شوند.

راهنمای خرید لاستیک بهترین لاستیک آلمانی لاستیک مناسب ال 90 لاستیک مناسب پژو لاستیک مناسب برای پراید افزایش طول عمر لاستیک دلایل لاستیک سابی چیست دانستنی های فنی خودرو قیمت لاستیک 206 سایت قیمت لاستیک خودرو

بررسی تایرهای اتومبیل

بررسی تایرهای اتومبیل یکی دیگر از روش‌های تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو محسوب می‌شود هرچند که با تعویض لاستیک این روش قطعیت خود را از دست می‌دهد اما برای تست این روش با استفاده از یک سکه فلزی، آن را به صورت عمودی در عاج تایر فرو کنید، اگر بین 1 یا 1.5 میلیمتر سکه در عاج لاستیک فرو رفت حداقل کارکرد ماشین 80 هزار کیلومتر است و اگر اعداد کیلومتر شمار خودرو کمتر از این میزان را نمایش داد، یعنی میزان کارکرد کیلومتر شمار دستخوش تغییرات شده است.

بررسی سرویس‌های دوره‌ای نمایندگی

این روش یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای اتومبیل‌های کنونی است چرا که مالکین اتومبیل برای اینکه از شرایط گارانتی خودروی خود استفاده نمایند ملزم به مراجعه حضوری و سرویس دوره‌ای خودروی خود خواهند بود و وقتی به نمایندگی شرکت مربوطه مراجعه نمایند، میزان کارکرد اتومبیل در نمایندگی ثبت خواهد شد. شما با مراجعه به نمایندگی‌های مربوط به خودرو می‌توانید استعلام بگیرید و از میزان کارکرد اتومبیل خود مطلع شوید.

تشخیص کم شدن کیلومتر شمار از طریق کارشناسی اتومبیل

و اما آخرین روشی که در این مقاله برای تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو به آن می‌پردازیم کمک گرفتن از کارشناس خودرو است، هرچند که در این روش هم به میزان تجربه و دانش کارشناس بستگی دارد و امکان اشتباه و خطای انسانی وجود دارد، اما در اغلب اوقات کارشناسان زبده به راحتی و بر حسب تجربه به میزان کارکرد خودرو پی می‌برند.

مکانیک زبردست با یک تست رانندگی و بررسی قطعات فنی خودرو  و باز کردن چرخ‌های خودرو و بررسی سیستم  ترمز و… که آیا میزان ساییدگی زیاد بوده یا کم، پی به میزان کارکرد واقعی خودروی مورد نظر خواهد برد، به همین خاطر با صرف هزینه بین 200 الی 400 هزار تومان می‌توانید خودرو را هنگام معامله کارشناسی کنید و از ضررهای اقتصادی جلوگیری نمایید.

جمع‌بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله ما به بررسی نحوه تشخیص کم شدن کیلومترشمار خودرو پرداختیم و روش‌های پایه‌ای که وجود دارد که به شما سرنخ‌هایی درباره دست‌کاری کیلومتر شمار خودرو می‌دهد را با هم بررسی کردیم.

اما به یاد داشته باشید که برخی مواقع به دلیل تصادف یا خرابی کیلومتر شمار، مالک خودرو مجبور به تعویض کیلومتر شمار اتومبیل می‌شود و باید یک قطعه جدید را در پنل فرمان نصب نماید و کیلومتر شمار از صفر شروع به شمارش مسافت طی شده نماید.

در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی می‌توانید از فروشنده دلیل را جویا شوید شاید برای انجام این کار دلیل موجهی داشته باشد. در پایان خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهادهای خود را درباره تشخیص کم شدن کیلومترشمار در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
تشخیص دستکاری شدن کیلومتر شمار خودرو چگونه ممکن است؟

  • از طریق دستگاه دیاگ؛ از طریق شکل ظاهری خودرو؛ از طریق بررسی‌های تایر؛ از طریق سرویس‌های دوره‌ای نمایندگی؛ از طریق کمک گرفتن از دستگاه کیلومتر شمار

دستگاه دیاگ چگونه به شما کمک می‌کند که متوجه شوید کیلومترشمار خودرو دستکاری شده است؟
تعمیرکاران با کمک دستگاه دیاگ به صورت کلی تشخیص می‌دهند که خودرو شما دستکاری شده است یا خیر اما میزان دقیق دستکاری کیلومترشمار به کمک این دستگاه ممکن نیست.

چگونه از ظاهر خودرو متوجه شویم که کیلومترشمار آن دستکاری شده است؟
با بررسی میزان کارکرد سر دنده، فرمان، شبکه‌های رادیاتور، لنت‌های ترمز، روکش صندلی‌ها، لاستیک روی پدال‌ها، کدر شدن شیشه می‌توانید متوجه شوید کارکرد خودرو شما چقدر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.