خبرهای خوب خودرویی در راه است!

0

این خودروها جایگزین تیبا، سمند و ساینا می شوند

امید قالیباف گفت: هدف گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت ها در بازار حاکی از کاهش قیمت خودرو در بازار است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: همزمان با رشد کمی تولید و ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد ماه متوقف می شود و به جای آن خودروهای شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما 8S و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

وی نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ ۸ ماده ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید آن متوقف شده است، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره گذاری خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه تصریح کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه ( که در حال انجام است) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی صمت تاکید کرد: هدف گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت ها در بازار حاکی از کاهش قیمت خودرو در بازار است.

قالیباف در پایان گفت: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع:رکنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.