تویوتا کراون 2023 رونمایی شد +تصویر

0

تویوتا کراون در بسیاری از بازارهای جهانی خودرویی ناشناخته است. اما طرفداران زیادی در بازار ژاپن و بسیاری از کشورهای آسیایی دارد. این خودروی سدان لوکس که از دهه 1970 به بازارهای جهانی عرضه شده تا به امروز 16 نسل مختلف را به خود دیده و آخرین نسل تویوتا کراون در سال 2018 معرفی شده بود. حال تویوتا برای مدل 2023 نسل جدید کراون را عرضه کرده که البته مقداری با نسخه های قبلی خود متفاوت شده است.

ظاهر تویوتا کراون 2023

خودرونویس، تویوتا کراون 2023 سدان یک خودروی سدان سایز متسوط لیفت شده بوده که در طراحی ظاهری آن از کراس اوور برقی bZ4X الگوبرداری شده و دیزاین کابین آن مشابه با محصولات لکسوس اجرا شده است. نسخه های مجهزتر این خودرو دارای تریم ظاهری دو رنگ هستند و دو پیشرانه هیبریدی تویوتا روی این خودرو قابل نصب است. تنها وجه اشتراک تویوتا کراون 2023 با مدل قبلی کابین لوکس، تجهیزات رفاهی و ایمنی متعدد و پیشرانه به نسبت قدرتمند آن است.

تویوتا کراون 2023 در نسخه های XLE و لیمیتد دارای رینگ های 19 اینچی دو رنگ است. ولی در صورت سفارش پکیج Advanced برای نسخه لیمیتد رینگ هایی 21 اینچی برای این خودرو نصب می شوند. نسخه پلاتینیوم تویوتا کراون 2023 استایل ظاهری خاصی داشته و تریم بدنه دو رنگ برای آن اجرا شده و به صورت استاندارد دارای رینگ های 21 اینچی 10 پره مشکی رنگ است.

داخل کابین تویوتا کراون 2023

کابین تویوتا کراون 2023 نسبت به طراحی بیرونی آن بسیار ساده تر اجرا شده است. نسخه پایه XLE دارای تودوزی چرمی مصنوعی برای صندلی ها بوده. اما نسخه های لیمیتد و پلاتینیوم به مراتب لوکس تر هستند و به صورت استاندراد دارای گرم کن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب و سانروف هستند. تویوتا کراون 2023 به جدیدترین سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودروساز ژاپنی مجهز شده که متشکل از یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در میان داشبورد و یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان است. این سیستم دراای درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو بوده و قابلیت وای فای هات اسپات 4G را دارد. تمامی نسخه های تویوتا کراون 2023 درای پکیج ایمنی تویوتا Safety Sense 3.0 هستند.

مشخصات فنی تویوتا کراون 2023

تویوتا در ابتدای زمان عرضه دو پیشرانه هیبریدی مختلف را برای تویوتا کراون 2023 نصب می کند. نسخه پایه که کراون XLE نام دارد و همچنین مدل لیمیتد دارای یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هستند که به چهارمین نسل سیستم هیبریدی تویوتا مجهز شده است. این پیشرانه دارای دو موتور الکتریکی بوده و یک مد رانندگی تمام الکتریکی برای مسافت های کوتاه با سرعت کم برای آن تعبیه شده است. این نسخه در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 6.2 لیتر بنزین مصرف می کد. نیروی تولیدی این مدل توسط یک گیربکس eCVT اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

نسخه پرچمدار تویوتا کراون مدل پلاتینیوم بوده که پیشرانه قدرتمندتری داشته و دارای سیستم هیبرید Max بوده که ترکیبی از یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و دو موتور الکتریکیست. این نسخه تویوتا کراون قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت بوده و در هر 100 کیلومتر 8.4 لیتر بنزین مصرف می کند. خوشبختانه این نسخه فاقد گیربکس eCVT بوده و برای آن یک گیربکس قدیمی شش سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر در پشت فرمان نصب شده است.

تمام نسخه های تویوتا کراون 2023 به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند. ولی نسخه پلاتینیوم این خودرو به سیستم هیبرید Max مجهز شده برای اولین بار دارای سیستم تمام چرخ محرک پیشرفته E-Four بوده که تا به امروز روی تویوتای دیگری نصب نشده بود. این سیستم انتقال قدرت خاص می تواند تا 80 درصد قدرت را به چرخ های عقب منتقل کند که داینامیک رانندگی تویوتا کراون 2023 را بهبود بخشیده است.

تویوتا کراون 2023 در نسخه های XLE و لیمیتد دارای سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و مولتی لینک در عقب هستند که چنین تعلیقی روی خودروهای توسعه یافته روی پلتفرم TNGA تویوتا رایج است. اما نسخه پلاتینیوم دارای سیستم تعلیق تطبیق پذیر هوشمند بوده که تویوتا ادعا کرده رولینگ بدنه را کاهش داده و موجب بهبود پایداری خودرو می شود. همچنین نسخه پلاتینیوم دارای دو مد رانندگی بیشتر بوده که شامل  یک مد شخصی برای تنظیمات سلیقه ای مشخصات فنی خودروست.
منبع Motor1

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.