طرز تهیه موس شکلاتی؛ خوشمزه و مجلسی

0

موس شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد.

کارستان: موس شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موس شکلاتی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم موس شکلاتی

  • شکر    ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ    ۳ عدد
  • شیر ولرم    ½ فنجان
  • شکلات تخته ای تلخ    ۱۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای ساده    ۱۰۰ گرم
  • خامه صبحانه    ۱۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین    ۲ قاشق غذاخوری
  • آب    ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک    ۱ پنس

طرز تهیه موس شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه موس شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار شکلات تخته ای را به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم و به محض ذوب شدن شکلات، کاسه را از روی کتری بر می داریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط شکلات و خامه کاملا خنک شود. در ادامه سفیده های تخم مرغ را از زرده های آن جدا می کنیم و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم، سپس شکر و وانیل را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس شیر ولرم را کم کم اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه درون کاسه کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شکلات و خامه را به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مایه یکدست شود. در ادامه نمک را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که سفیده تخم مرغ به حالت پفکی و ابری پیدا کرد هم زدن را متوقف می کنیم. حالا سفیده تخم مرغ را به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله ششم

در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود. حالا ژلاتین را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس شکلات تخته ای ساده را بنماری می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از شکلات آب شده درون قالب های سیلیکونی می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و مایه موس را درون آنها می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا مجددا قالب ها را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا موس شکلاتی ها کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان موس شکلاتی ها را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.