چگونه بهینه ودرست بنزین مصرف کنیم ؟

0

مصرف بهینه بنزین؛ نکاتی برای کاهش مصرف بنزین خودرو
چگونه بهینه بنزین بزنیم؟بهترین زمان برای بنزین زدن چه زمانی می‌باشد؟

صبح ها بهترین زمان برای بنزین زدن می باشد. زیرا در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد که این سبب می شود هر چه زمین سرد‌تر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم تر است. از آن طرف وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد.

تعویض سنسور اکسیژن پراید تعویض سنسور اکسیژن پژو 206 سنسور اکسیژن چیست علائم خرابی سنسور اکسیژن قیمت سنسور اکسیژن سمند سنسور اکسیژن پراید کجاست بررسی سنسور اکسیژن آموزش تعمیر خودرو تعمیرکار
اجازه ندهید که باک خالی شود بعد بنزین بزنید.

دلیل این امر این امر آن است که هر چه بنزین بیشتری داخل باک باشد، به تبع هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‌‎کند و می دانیم که بنزین با سرعت بالا تبخیر می‌شود.
هنگام تخلیه تانکر سوخت، بنزین نزنید.

هنگامی که تانکر در حال تخلیه ی سوخت می باشد، به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود باعث می شود که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و این مواد در هنگام سوخت گیری وارد خودروی شما شوند.

 

عادات بد که باعث افزایش مصرف بنزین می شود:

دقت کنید که گاهی اوقات استفاده بهینه از یک وسیله، عدم استفاده از آن است. این موضوع در مورد وسایل نقلیه ی شخصی نیز صادق است. هر زمان که می توانید به جای استفاده از وسایله ی نقلیه ی شخصی خود از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کنید.

به هر حال، عادات بدی در رانندگی و نگهداری از خودرو وجود دارد که باعث افزایش میزان مصرف سوخت می شود که لیستی از آنها در زیر آمده است:
 1. قرار دادن وسایل اضافه در خودرو

واضح است که هرچه خودرو سبک تر باشد، کمتر بنزین مصرف می شود. (تقریبا به ازای هر 50 کیلوگرم افزایش وزن، میزان پیمایش خودرو با میزان یکسان بنزین نزدیک به ۱ الی ۲ درصد کاهش می‌یابد). همچنین وسایل اضافی ای مانند باربند را که موجب ایجاد مقاومت در برابر باد می شوند را بردارید. (در مواقعی که باید از باربند استفاده کنید به مرتب چیدن وسایل توجه کنید، بدین صورت که بار روی باربند را از کوچک به بزرگ چیده و روی آنرا بپوشانید تا حجم وسایل و همین طور مقاومت در برابر باد نیز کاهش یابد).
2. عادت رانندگی با سرعت بالا

هرچه با سرعت بیش تر رانندگی کنید، میزان مصرف سوخت نیز افزایش می یابد. به طور مثال، اگر با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، می توانید 20 درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می رانید.
3. ترمزهای ناگهانی

همواره به شرایط اطراف توجه کنید تا که مجبور به این امر نشوید؛ همچنین در محل هایی مانند چراغ قرمز ها که می دانید بایستی ایست کنید از قبل به تدریج سرعت خود را کم کنید.
4. روشن گذاشتن خودرو در حالت در جا برای زمان زیاد

اگر باید بیش از ۴۰ ثانیه توقف کنید، خودرو را خاموش کرده و نگذارید درجا کار کند. دقت کنید که مقدار بنزینی که برای 2 دقیقه درجا کار کردن لازم است از میزان مصرف بنزین برای روشن کردن خودرو بیش تر است.
5. رانندگی تهاجمی

به طور متعادل رانندگی کنید و از فشار های ناگهانی پدال گاز پرهیز کنید. دقت کنید که هر چه رانندگی تهاجمی تر، با سبقت ها و خط عوض کردن های زیاد باشد مصرف بنزین بیشتر خواهد بود.
6. تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها

باد چرخ ها را همیشه تنظیم کنید؛ به خصوص وقتی هوا سرد می شود.
7. صبر کردن زیاد بعد از روشن کردن خودرو

هنگامی که خودرو را روشن می کنید، نیازی نیست که خودرو مدت زمانی طولانی درجا کار کند. همچنین دقت کنید که بهتر است دقایق ابتدایی با سرعت بالا رانندگی نکنید.
8. گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

لازم نیست که قبل از خاموش کردن خودرو گاز دهید.
9. بالا بودن ترمز دستی در حین حرکت

همواره دقت کنید که قبل از حرکت ترمز دستی را کاملاً خوابانده باشید زیرا در غیر این صورت علاوه بر مشکلات دیگر، مقاومت اضافی ایجاد شده باعث افزایش مصرف سوخت می شود.
10. عدم آشنایی با مسیر

قبل از حرکت مسیر بهتر را شناسایی کنید؛ این روزها به لطف انواع و اقسام نرم‌افزارهای مسیریاب این امر بسیار ساده شده‌است.
11. ماندن در دنده‌های سنگین

تا آنجا که می توانید سعی کنید زودتر به دنده های سبک بروید.
12. غیر استاندارد بودن اگزوزها

از اگزوز های استاندارد استفاده کنید. بهینه ترین اگزوز برای خودرو همان اگزوز های استاندارد می باشد.
13. خراب‌ بودن سیستم ترمز

هرچند وقت یکبار ترمز های خودرو را بررسی کنید.
14. تنظیم نبودن موتور خودرو

به طور منظم موتور خودرو خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تنظیم است. با تنظیم کردن موتور خودرو مصرف سوخت خودرو 5 درصد کاهش می یابد.
15. فیلتر هوای خراب یا کثیف

فیلتر هوا نقشی بسیار کلیدی دارد. فیلتر هوای مناسب و استاندارد و تعویض به موقع آن 10 درصد مصرف سوخت و 50 درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد.
16. مشکل داشتن ترموستات

ترموستات خودرو را بررسی کنید که درست کار می کند. ترموستات دارای مشکل می تواند تا 2 درصد مصرف سوخت را افزایش دهد.
<>17. ایراد شمع خودرو

مراقب باشید تا شمع خودرو را به طور مرتب تعویض نمایید.
۱۸_درست نبستن درب باک

همیشه مراقب باشید که در باک بسته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.