عوارض ریختن نوشابه و شکر در باک بنزین چیست؟

9

کارستان ؛حتماً شما هم شنیده‌اید که ریختن شکر در باک بنزین خودرو تا چه میزان می‌تواند به خودروی شما آسیب بزند و حتی موجب از کار افتادن موتور آن شود، اما به راستی این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

بهتر است بدانید از آنجایی که شکر قابلیت حل شدن در بنزین را ندارد، انداختن قند در باک بنزین و یا ریختن مقداری شکر در باک بنزین خودرو می‌تواند مشکلات عمده‌ای را در خودروی شما به وجود آورد؛ اما امکان رسیدن دانه‌های شکر به داخل موتور اتومبیل شما تقریباً وجود ندارد.

چرا ریختن شکر در باک بنزین خودرو خطرناک است؟

خطرات ریختن نوشابه در باک باک بنزین چیست ترکیدن باک بنزین دلایل نشتی باک بنزین ریختن آب در باک بنزین ریختن روغن در باک بنزین ریختن الکل در باک بنزین خطرات ریختن تینر در باک بنزین تعویض باک بنزین 405 مجله خودرو کارستان مجله مکانیک آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

اضافه کردن شکر در باک بنزین خودرو گاهی عوارض جدی‌تری از آنچه که به نظر می‌رسد دارد. همان‌طور که می‌دانید شکر قابلیت حل شدن در بنزین را ندارد و آزمایش‌های عمده‌ای که در این زمینه انجام شده، این موضوع را به اثبات رسانده است. این امر نشان‌دهنده آن است که با ریختن شکر در باک بنزین خودرو راهی برای رفتن آن به سوی موتور اتومبیل شما نخواهد داشت.

زمانی که مقداری شکر به بنزین اضافه شود، شکر به علت سنگین بودن در زیر ظرف و درواقع باک خودرو ته‌نشین خواهد شد و تنها مقدار ناچیزی از آن در بنزین حل می‌شود. در این شرایط زمانی که راننده ترمز می‌گیرد و یا از روی دست‌انداز عبور می‌کند، شکر تو باک بنزین و در فیلتر بنزین ماشین گیر می‌کند و شما مجبور می‌شوید فیلترها را زودتر از همیشه تعویض کنید.

از طرف دیگر این روال ممکن است با توجه به میزان شکری که وارد باک خودرو شده، مدت‌ها ادامه پیدا کند تا همه شکر از داخل باک خارج شود. چنانچه نسبت به این موضوع بی‌توجه باشید و فیلتر‌ها را به موقع عوض نکنید، بنزین قادر نخواهد بود به موتور راه پیدا کند و خودروی شما مشکلات جدی‌تری را تجربه خواهد کرد. زمانی که میزان شکر در باک بنزین خودرو زیاد باشد، باید باک را به طور کامل تخلیه و تمیز نمود.

اضافه کردن شکر در باک بنزین خودرو گاهی عوارض جدی‌تری از آنچه که به نظر می‌رسد دارد.

مشکلات انداختن قند داخل باک بنزین

در مورد انداختن قند داخل باک بنزین باید بدانید که مشکلاتی که با ریختن شکر در باک بنزین خودرو به وجود می‌آمد عیناً تکرار خواهد شد.

با انداختن قند در باک بنزین، قند آب شده و به صورت ذراتی شبیه به شکر تبدیل می‌شود و همانند شکر در کف باک بنزین رسوب کرده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. با وجود قند در باک بنزین شما هیچ‌گاه اتفاقی رخ نخواهد داد، پس بهتر است هیچ‌گاه حتی برای شوخی نیز این کار را انجام ندهید.

عوارض ریختن نوشابه در باک خودرو

خطرات ریختن نوشابه در باک باک بنزین چیست ترکیدن باک بنزین دلایل نشتی باک بنزین ریختن آب در باک بنزین ریختن روغن در باک بنزین ریختن الکل در باک بنزین خطرات ریختن تینر در باک بنزین تعویض باک بنزین 405 مجله خودرو کارستان مجله مکانیک آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

تحقیقاتی که در مورد ریختن نوشابه در باک خودرو انجام شده‌اند نشان می‌دهند که بعد از اضافه کردن نوشابه در باک ماشین تنها کمتر از ۱ کیلومتر راندن خودرو، ماشین از حرکت می‌ایستد.

با این کار فیلتر سوخت و کاربراتور به وسیله نوشابه خیس می‌شود و اتومبیل از کار خواهد افتاد. از طرفی این کار به موتور اتومبیل آسیب وارد می‌کند و می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای خودروی شما به همراه داشته باشد.

میزان آسیب وارد شده به خودرو با توجه به مقدار نوشابه در باک ماشین اتفاق می‌افتد. با ریختن نوشابه در باک خودرو صداهای عجیبی در هنگام رانندگی حس خواهید کرد. اگر مقدار نوشابه در باک ماشین بیشتر از ۱ لیتر باشد، می‌تواند به موتور آسیب بزند اما در صورتی که تنها کمی از آن وارد باک بنزین شده باشد، لازم نیست نگران آسیب به موتور باشید.

در هر صورت باید بدانید که آب موجود در نوشابه می‌توانید از راه موتور وارد پمپ سوخت ماشین شوند و خسارات جدی به خودروی شما وارد کند.

میزان آسیب وارد شده به خودرو با توجه به مقدار نوشابه‌ای که وارد باک ماشین شده اتفاق می‌افتد.

کلام آخر

اضافه کردن نوشابه، شکر یا قند داخل باک بنزین امری جدی است که بهتر است حتی به شوخی هم این کار را انجام ندهید و در صورت آگاهی از چنین موضوعی هر چه سریع‌تر خودروی خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید تا باک را تخلیه و تمیز نماید.

منبع:استادکار

ممکن است شما دوست داشته باشید
9 نظرات
  1. حسین (ع) می گوید

    چرا شعر می نویسید خب کدوم ادم خری میاد شکر یا نوشابه، یا ضد یخ میریزه تو باک، الا کسی ک از قصد ماشین رو خراب کنه و کار نکنه

  2. مهدی می گوید

    دمت گرم خاهر صاحب کارمو میخام که پول منو خورد

  3. رستاخیز مردگان می گوید

    قدیما شکر تو باک ماشین سنگینا برا دشمنی میریختن،شکر با گازوییل وارد سرسیلندر میشد و باعث خط افتادن جداره سیلندر و روغن سوزی و…میشد.

  4. عبدالله می گوید

    واقعامقاله کم آوردی شکرنوشابه ادراردرباک بنزین کصشعرم بستیم چرت چولانوشتی داش بروسریال روزگارانی درچکورواراببین که عبدالغدیرچطورماشینهای۸سیلندرراتعمیرمیکند..والله بجان ان..نانستی بروببین تازه غفورهم وانتشومیبره انجاتعمیرچون توباک شکرریخته بودراشدوبنزینشوخالی کرده بودجان اداش….

    1. ....؟؟.نننح می گوید

      واقعا عبداللهی. داش

  5. نام می گوید

    اگه شکر را داخل محفظه روغن خودرو بربزیم چه میشود؟؟ البته میدونم فقط دشمن ادم یه همچین کاری مکنه

  6. کنت می گوید

    این در موقعی هست که تو راه مونده باشی وباک خالی باشه،
    حتی ادرار هم بدرد اینجور وقتا میخوره

    1. رضا می گوید

      ادرار را مواقع ضروری تو رادیاتور باید ریخت نه تو باک بنزین

  7. حامد می گوید

    اخه کدوم ادمی،تو باک نوشابه یا شکر می ریزه؟ک چی بشه؟خب تینر فوری بریزه بهتره،مقاله کم اوردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.