سیگنال پوتین و اردوغان به بازار خودرو

0

بازار خودرو امروز 28 تیر 1401 دستخوش اخبار مختلفی قرار داشت، اخباری که موجب شد تا شاهد نوعی سردرگمی دربازار خودرو باشیم.

اخبار خودرو اخبار بازار خودرو دلایل گران شدن خودرو برخورد با دلالان خودرو قیمت خودرو امیرحسن کاکایی کیست

ورود رییس جمهور روسیه و ترکیه در یک روز به کشور موجب شد تا نرخ دلار در بازار امروز شکل کاهشی به خود گیرد، با این حال این رویدادها نتوانستند بازار خودرو سیگنال روشنی ارسال کنند.

به گفته فعالان بازار خودرو علاوه بر عوامل سیاسی که نرخ دلار را کاهشی و بازار خودرو را سرگردان کرد، می توان به فروش اینترنتی خودرو اشاره کرد؛ بطوریکه در حال حاضر  متقاضیان اندکی هم که در بازار وجود دارند بیش از همه تمایل دارد تا اقبال خود را در فروش اینترنتی بسنجدند و با این شرایط بازار در رکود بیشتری فرو رفته است.

مهلت شرکت در قرعه کشی 2 دستگاه تارا تا پایان تیر تمدید شد

با این شرایط در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو در بازار «سمند سورن پلاس» در بازار افتی 2 میلیونی داشت، اما «دنا معمولی» در بازار با روند افزایش سه میلیون تومان عرضه شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز در بازار رشد 2 میلیونی را تجربه کرد.

اما محصولات سایپا در بازار با رشد سه میلیونی و افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند، امروز «سمند LX» در بازار تغییر قیمت نداشت و 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار بدون تغییر 351 میلیون تومان دست به دست شد. اما «سمند سورن پلاس» امروز افتی 2 میلیونی در بازار داشت و 350 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

اما ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز هم رشد قیمت داشت و هم بدون تغییر وارد بازار شد. با این شرایط «دنا معمولی» امروز 395 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 3 میلیونی را تجربه کرد و اما «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار بدون تغییر 510 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «رانا پلاس» نیز در بازار 302 میلیون دست به دست شد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز  399 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت، اما «پژو 207 سقف شیشه ای» با افزایش 2 میلیونی در بازار 407 میلیون تومانی شد.

منبع:اقتصادنیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.