هزینه و اجرت ‌تعویض یا تعمیر جلوبندی خودرو + نرخ نامه 1401

0

در این مقاله به بیان میزان اجرت و هزینه جلوبندی خودرو بر اساس نرخنامه جلوبندی ‌سازی سال ۱۴۰۱ پرداخته‌ایم تا بدانید که برای تعویض سیستم تعلیق اتومبیل و سرویس این بخش حساس خودرو، لازم است چقدر هزینه کنید.

اهمیت تعویض و تعمیر جلوبندی خودرو

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش بسیار اساسی در ارتقاء کیفیت سواری خودروها و همچنین حفظ تعادل و پایداری مناسب آنها ایفا می‌کند. جلوبندی خودرو شامل قطعاتی مثل میل موجگیرها، بوش طبق، میل تعادل و غیره می‌شود که در صورت خرابی، ضمن انتقال ضربات شدید به درون کابین و کاهش لذت رانندگی، ممکن است خطرات جانی هم در پی داشته باشد.

همچنین خرابی جلوبندی خودرو گاهی موارد ممکن است به نامیزان شدن تایرها بیانجامد و در این صورت علاوه بر اجرت و هزینه جلوبندی خودرو ، مالک باید مبلغ اضافی بابت خرید تایرهای نو نیز بپردازد که با توجه به گرانی قطعات و لاستیک اتومبیل در شرایط فعلی، این هزینه اضافه قطعا برای بسیاری از صاحبان خودرو بسیار گزاف و سنگین خواهد بود. بنابراین باید پس از شروع علائمی همچون شنیده شدن صداهای ناهنجار از سمت سیستم تعلیق و… نسبت به مراجعه به تعمیرگاه اقدام کرد تا از بروز حوادث و هزینه‌های گزاف در این زمینه ممانعت به عمل آورد.

به علاوه توصیه می‌شود که قطعات و لوازم جلوبندی خودرو را از فروشگاه‌های معتبر و همچنین برندهای باکیفیت بخرید؛ زیرا اجناس نامرغوب معمولا در مدت زمان کوتاهی دچار ایراد می‌شوند و هزینه‌های شما را به سطحی بیشتر از آنچه توقع داشتید، می‌رسانند. بنابراین خرید قطعه نامرغوب نه‌تنها صرفه‌جویی نیست، بلکه ممکن است از لحاظ مالی و حتی از نظر ایمنی جانی، مشکلات متعددی برای شما به وجود بیاورد.

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو

در ادامه مطلب اجرت و هزینه جلوبندی‌ سازی خودرو را بر اساس نرخ اتحادیه جلوبندی ‌سازی سال 1401 در مورد خودروهای پرفروشی نظیر پژو ۴۰۵ ، پراید، ال۹۰ ، ۲۰۶ و… به اطلاع خواهیم رساند.

اجرت جلوبندی کامل پژو 405 اجرت تعویض کمک فنر عقب ال 90 اجرت تعویض کمک فنر جلو پراید اجرت تعویض فنر پژو 206 اجرت تعمیر جلوبندی ام وی ام اجرت مکانیکی خودرو اجرت تعویض جلوبندی پژو 206 هزینه تعمیر جلوبندی سمند هزینه تعمیر جلوبندی پژو 206 عیب یابی جلوبندی سمند رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران اجرت تعویض طبق 206 اجرت تعویض طبق پراید اجرت تعویض بلبرینگ چرخ پراید اجرت تعویض بوش اکسل پراید اجرت تعویض لنت ترمز ال90 کاهش ارتفاع 206 اجرت مکانیکی پژو اجرت تعمیر اساسی 206

اجرت و هزینه جلوبندی خودرو بر اساس نرخنامه جلوبندی ‌سازی

هزینه تعمیر جلوبندی پژو 405 سال 1401 (اجرت تعمیرکار) بر اساس نرخنامه امسال چیزی معادل 300 هزار تومان اعلام شده است. همچنین شما جهت خرید پک کامل جلوبندی پژو ۴۰۵ که معمولا در هنگام سرویس باید تمامی این قطعات تعویض شوند، حدود 1 تا 1 میلیون و 350 هزار تومان نیاز دارید که باید آن را به اجرت تعمیرکار اضافه کنید تا هزینه کامل جلوبندی پژو 405 در سال ۱۴۰۱ برای شما مشخص شود.

در سوی دیگر خودروی پراید که معمولا از لحاظ جلوبندی کمی ضعیف بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر احتیاج به تعمیر و سرویس سیستم تعلیق خود پیدا می‌کند، از لحاظ اجرت تعویض جلوبندی بر اساس نرخنامه جلوبندی ‌سازی مبلغی حدود 200 هزار تومان نیاز دارد. قیمت پک کامل قطعات جلوبندی پراید هم در بازار حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است که به اجرت جلوبندی‌ساز اضافه می‌شود. پس هزینه تعمیر جلوبندی پراید در سال ۱۴۰۱ چیزی نزدیک به 800 تا 900 هزار تومان خواهد شد.

پک کامل جلوبندی پژو ۲۰۶ بر اساس نرخ سال جاری با قیمتی حدود 1.3 تا 1.7 میلیون تومان در بازار موجود است. هزینه تعمیر جلوبندی 206 در سال ۱۴۰۱ بر اساس نرخنامه جلوبندی ‌سازی به طور متوسط چیزی نزدیک به 300 هزار تومان اعلام شده است. بنابراین برای تعویض و سرویس کامل جلوبندی پژو ۲۰۶ مبلغی حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان هزینه لازم است.

در پایان به رنو ال ۹۰ یا همان تندر ۹۰ می‌رسیم. هزینه تعمیر جلوبندی ال 90 سال ۱۴۰۱ به طور میانگین مبلغی معادل 350 هزار تومان جهت اجرت کار بوده و قیمت پک کامل جلوبندی ال ۹۰ نیز در بازار حدود 1.5 میلیون تومان است.

دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش اتاق 405 دلایل لرزش فرمان دلایل لرزش موتور خودرو لرزش اتاق پراید غربیلک فرمان لرزش دارد علت لرزش فرمان پراید علت لرزش داشبرد پراید تعمیرات تخصصی پراید

نوع خدمت یا کالا حدود قیمت
پک کامل جلوبندی پراید 600 تا 700 هزار تومان
اجرت تعویض جلوبندی پراید 200 هزار تومان
پک کامل جلوبندی 206 1.3 تا 1.7 میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی 206 300 هزار تومان
پک کامل جلوبندی پارس، سمند و 405 1 تا 1.350 میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی 300 هزار تومان
پک کامل جلوبندی ال90 1.5 میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی ال 90 350 هزار تومان

جمع‌بندی

در پایان لازم است تاکید کنیم جلوبندی خودرو یکی از حساس‌ترین بخش‌های اتومبیل به حساب می‌آید که معمولا در بازه‌های زمانی ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر احتیاج به سرویس و یا تعویض کامل پیدا می‌کند. البته برحسب کیفیت سیستم جلوبندی این بازه ممکن است به مقادیر بیشتر تغییر یابد، اما به طور کل خودروهای پرمصرف داخلی نظیر پراید و ۴۰۵ معمولا پس از حدود ۸۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض و سرویس جلوبندی پیدا می‌کنند.

بنابراین بهتر است در بازه‌های زمانی نه‌چندان طولانی به جلوبندی‌سازان معتبر و معتمد مراجعه کنید تا خودرو را بررسی کرده و در صورت خرابی جلوبندی، نسبت به تعمیر آن اقدام کند. به خاطر داشته باشید که خرابی جلوبندی می‌تواند ضمن آسیب رساندن به دیگر بخش‌های خودرو نظیر شاسی و تایرها، منجر به خطرات ایمنی و حتی جانی شود. همچنین کیفیت سواری خودرو نیز با جلوبندی خراب بسیار کاهش می‌یابد و لذت رانندگی را از شما سلب می‌کند. با این تفاسیر بهتر است که در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به بررسی، سرویس و تعمیر جلوبندی خودرو اقدام کنید تا از آسیب‌های احتمالی و هزینه‌های اضافی دور بمانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.