تولید بوگاتی شیرون سوپراسپرت تمام شد

0

بعد از تولید 30 نمونه رؤیایی، بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+ به خط پایان رسید. با ساخت نسخه آخر از این سری، گام نهایی برای تکمیل نهایی 500 دستگاه شیرون برداشته شد.

قیمت هر یک از این مدل‌ها 3.5 میلیون یورو تخمین زده می‌شود. دلیل نام‌گذاری بوگاتی شیرون سوپراسپرت فوق با پسوند (300+) ثبت سرعت دقیقاً 490.484 کیلومتر برساعت (معادل 304.773 مایل برساعت) در پیست معروف Ehre-Lessien بوده است که درواقع اشاره مستقیمی به سرعت بیش از 300 مایل برساعتی آن دارد.

این مدل ویژه دارای بدنه کشیده‌تر نسبت به سایر نسخه‌هاست، که به‌منظور آیرودینامیک بهتر و ثبت سرعت بالاتر در نظر گرفته شده بود. پیشرانه غول‌آسای آن 8 لیتری 16 سیلندر W شکل با 1578 اسب‌بخار قدرت است. جالب آنکه حداکثر سرعت نسخه‌های استاندارد شیرون 440 کیلومتر برساعت بوده است. این در حالی است که پیش‌تر شایعاتی مبنی بر اضافه کردن رول‌کیج و حذف محدودکننده سرعت به‌عنوان یک آپشن هم مطرح بود.

قیمت هر یک از این مدل‌ها 3.5 میلیون یورو تخمین زده می‌شود. بوگاتی مدل شیرون سوپراسپرت ویرایش 300+ را اواخر سال 2019 معرفی کرد و در سال 2021 هشت سری اولیه آن را به نمایش گذاشت. شیرون فوق از ابتدای سال 2022 به دست مشتریان رسید.

در حال حاضر بوگاتی به‌عنوان بخشی از پروسه ادغام خود با ریماک به آینده نگاه می‌کند و از هم‌اکنون به فکر جانشین شیرون است. گفته می‌شود ساخت مدل‌های ویژه با پیشرانه درون‌سوز هم‌چنان ادامه خواهد داشت ولی رویکرد به مدل‌های برقی نیز عمیقاً وجود دارد. با این حال نمی‌دانیم که تولید پیشرانه‌های رؤیایی W16 هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.