آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟

0

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین محرمانه آئین نامه واردات خودرو در دولت خبر داد و گفت: مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی داند به چه شکل نوشته شده است.

روح الله عباسپور در رابطه با آخرین طرح های مربوط به کمیسیون صنایع مجلس در مورد خودرو اظهار کرد: در جریان شرایط و موقعیت بازار خودرو هستیم و می دانیم مردم نسبت به کیفیت و قیمت خودرو نگرانی هایی دارند.

وی افزود: مجلس بدین نتیجه رسید که ضرورتا و الزاما خودروسازان باید رقبایی را پیش روی خود ببینند؛ بدین منظور واردات را با شرایطی مصوب کردیم و در بودجه 1401 در نظر گرفتیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاییدیه شورای نگهبان و موافقت دولت با واردات خودرو گفت: آئین نامه اجرایی در هیئت دولت در حال تدوین و محرمانه است، مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی داند به چه شکل نوشته شده است.

عباسپور اضافه کرد: کار باید به تناسب قانون و مصوبه مجلس پیش رود؛ هرچند وزیر صمت اعلام کرده بر مبنای کیفیت و قیمت برنامه هایی در دست دارند.

این نماینده مجلس گفت: تا زمانی که خودرو دو نرخی و ارزش پول ملی بدین شکل است، وضعیت کنونی بازار خودرو به همین صورت ادامه دارد.هرچند می گویند شرایط کنونی پاسخگوی بازار نیست ولی مسئله اصلی اختلاف قیمت بازار و کارخانه است و افراد با اختلاف قیمت بالا، خودرو را ثبت نام کرده و در بازار به فروش می رسانند.

به گفته عباسپور خودروهای کنونی با هر کیفیتی به مردم تحویل داده شده و آن ها اقدام به خرید می کنند؛ ولی نباید بازار وارداتی به صورت انحصاری در اختیار دو خودروساز قرار گیرد چون در این صورت انتظار بازار برآورده نخواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.