در تصادف با درب باز خودرو مقصر اصلی کیست؟

0

مقصر تصادف در هنگام باز کردن درب خودرو

دیه راننده مقصر تصادف مقصر اصلی تصادفات رانندگی مقصر تصادف از بغل مقصر تصادف از بغل سمت راست مقصر تصادف از پشت سر مقصر تصادف سر چهار راه اخبار راهنمایی و رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی تصادف موتور سیکلت مقصر تصادف فرعی به اصلی

بنده خودرو خود را پارک نموده و بعد از چند دقیقه خواستم پیاده شوم. کمی ترافیک هم بود. از آینه خودرویی ندیدم ولی درب را باز کردم. یک خودروی تیبا با درب خودرو من برخورد کرد. به افسر زنگ زدم ولی با راننده تیبا توافق کردیم که خسارت را من بدهم.

در محل کار یکی از همکاران گفتند طبق قانون راننده ای که پارک کرده و قصد پیاده شدن دارد اگر درب را باز کند و خودرویی به درب آن برخورد کند مقصر راننده در حال حرکت هست ولی اگر راننده ای برای سوار شدن درب را باز کند و خودرویی با درب آن برخورد کند مقصر راننده پارک شده هست ؟

پاسخ: نه اینگونه نیست. تشخیص این موضوع هم بسیار سخت است. اگر فاصله جلوی ماشین متحرک کمتر از طول خودرو باشد مقصر ماشینی است که در را باز کرده است وگرنه ماشینی که در حال حرکت است مقصر است. البته اثبات مقصر در این زمینه کلا کار سختی است.

یک پراید کنار خیابان پارک بوده  و درش هم نیمه باز. من با ماشین به در پراید برخورد کرده ام. مقصر کیست؟

هنگام توقف حق تقدم با خودرو در حال حرکت هستش و ماشینی که ایستاده حتما قبل از پیاده شدن باید چک کنه اگه تصادفی پیش بیاد مقصر باز کننده در می باشد.

درب عقب ماشینم باز بود مسافر داشت وسایلش را تو ماشین می ذاشت که ماشین دیگه به درب ماشینم زد مقصر کیست؟

دیه راننده مقصر تصادف مقصر اصلی تصادفات رانندگی مقصر تصادف از بغل مقصر تصادف از بغل سمت راست مقصر تصادف از پشت سر مقصر تصادف سر چهار راه اخبار راهنمایی و رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی تصادف موتور سیکلت مقصر تصادف فرعی به اصلی

توی بازارخانمی داشت وسایلش رو روی صندلی عقب جاسازی میکرد وطبیعتا درب عقب باز بود که ماشین دومی با درب ماشینم تصادف کرد.پلیس بدون توجه به گفته هام منو مقصرشناخت.

در تصادف با درب باز خودرو مقصر اصلی چه کسی است؟

اخبار شهرکرد اخبار چهار محال و بختیاری اخبار حوادث حوادث وحشتناک تصادف وحشتناک

گرفتن خسارت در تصادفات رانندگی ، هر روز تعداد زیادی تصادف در کشور رخ می دهد که بخش از آن ها تصادف هایی هستند که باعث به وجود آمدن خسارت می شود . باید بدانید که برابر قانون در سوانح رانندگی کسی که حادثه مستقیما از فعال وی ناشی شده ، مسئول و قابل تعقیب است و قانون جدید هم مانعی بر سر این مسئله ایجاد می شود .

وقتی صحبت از خودرو و تصادف با عابر پیاده می کنیم ، اکثر افراد حق را به عابر و راننده را مقصر می داند ولی طبق آمار به دست آمده 30 درصد تصادف ها درون شهری می باشد و مقصر آن عابر پیاده می باشد و 10 درصد تصادف های برون شهری نیز مقصر هستند .

 

تخلفاتی که باعث به وجود آمدن تصادف با عابر می شود ، شامل موارد زیر می باشد .

1- ورود ناگهانی به سطح سواره

2- بی توجهی به چراغ قرمز خیابان

3- استفاده نکردن از پل عابر پیاده

4- بی توجهی به خط کشی عابران

در صورت بروز حادثه ای که عابر پیاده در آن دخیل است و در صورت عبور او از معابر غیر مجاز ، کارشناسان تصادفات راهور ناجا صحنه تصادف را بررسی نموده و سهم تقصیر هر یک از طرفین ، یعنی هم عابر پیاده و هم راننده را مشخص می نمایند .

مواردی که کارشناسان باید آن ها را بررسی کند تا به علت تصادف برسند ، شامل موارد زیر می باشد .

1- مسکونی یا غیر مسکونی بودن معبر

2- برزگراه یا معبر اصلی بودن

3- فرعی بودن یا کوچه بودن

4- امکان عبور برای عابر

5- وجود چراغ و علائم راهنمایی و رانندگی

در تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون بیمه اجباری آمده است که ، مسئولیت دارنده وسیله نقلیه مانع از مسئولیت شخصی که حادثه منسوب به فعل یا ترک فعل اون می باشد ، نیست . پس مسئول جبران زیان وارد همیشه مقصر نمی باشد .

قابل توجه رانندگان می باشد ، کسانی که ماشین دارند حتما باید از بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث داشته باشد .

عابران برای پیشگیری از تصادف باید چه قوانینی باید رعایت کنند ؟

1- عابران پیاده نباید در خیابان های اصلی و بزرگراه ها ، خارج از گذرگاه های تعیین شده حرکت کنند .

2- عابرین پیاده موظف هستند که از موانع و خط کشی خطوط ویژه ، سواره رو خیابان ها و میدان ها عبور ننمایند .

3- عابران پیاده موظف هستند در محل هایی که پیاده رو وجود دارد ، از سطح سواره رو استفاده نکنند ، زیرا باعث آسیب رسیدن می شود .

4- عابران پیاده باید از دویدن ، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب وسایل نقلیه باشند .

5- عابران موظف هستند در سطح پیاده رو توقف ننماید ، و از صحبت کردن با راننده و سر نشینان خودداری کنند .

چرا بیمه بدنه برای خودرو لازم می باشد ؟

افزایش ارزش خودرو ها در سال های اخیر ، هزینه های جبران خسارت های اتفاق افتاده را یکی از هزینه های ناخواسته برای دارندگان خودرو می باشد . بیمه شاخص ثالث خسارات جانی و مالی وارد شده به سایر افراد را جبران می کند ، و اگر ماشین آسیب دیده باشد بیمه ثالث هیچ گونه هزینه را پرداخت نخواهد کرد و باید بیمه بدنه آن را جبران کند که شامل موارد زیر می باشد :

1- اگر اتومبیل شما سرقت و یا دچار آتش سوزی و واژگونی شد ، نمی توانید از بیمه شخص ثالث استفاده کنید .

2- در تصادفی که شما مقصر باشید قادر به استفاده از بیمه شخص ثالث نمی باشید .

3- زمانی که اتومبیل پارک شده شما دچار تصادف شود و مقصر شخص دیگر باشد ، بیمه شخص ثالث کاری انجام نمی دهد .

مراحل گرفتن دیه در تصادفات

کسانی که در تصادف آسیب دیدند و یا فوت کردند ، باید موارد زیر را انجام دهند :

1- داشتن کروکی راهور

2- گزارش اورژانس 115

3- وجود گزارش پزشکی قانونی

4- شکایت فرد غیر مفصر از مقصر در مراجع قضایی

5- داشتن بیمه نامه معتبر

6- طی مراحل بیمه شخص مقصر

تصادف دنده عقب :

برابر مواد 140 و 155 آیین نامه راهور حرکت با دنده عقب در آزاد راه و بزرگراه و ورودی و خروجی آن ها ممنوع است و در راه های دیگر به هنگام ضرورت با احتیاط کامل و پرهیز از هر نوع حادثه مجاز است و وسیله نقلیه ای که در مسیر مجاز در حال حرکت است بر وسایل نقلیه متوقفی که در حال شروع حرکت جلو به عقب ، گردش یا دور زدن هستند حق تقدم دارند و همچنین در چنین شرایطی اگر تصادفی پیش آید ، مقصر آن شخصی می باشد که دنده عقب آمده است می باشد .

تصادفات فرعی به اصلی

در برخورد راه اصلی با فرعی حق تقدم با وسیله ای است که در راه اصلی در حال حرکت می باشد . رانندگانی که از راه فرعی راه اصلی می شوند باید در صورت لزوم توقف کنند و پس از رعایت حق تقدم نسبت به خودرو هایی که در مسیر مجاز و اصلی و با سرعت مجاز در حرکت هستند وارد راه اصلی می شوند .

در چه صورتی شکایت تصادف روی پلاک می خورد ؟

در صورتی که وسیله ای پس از برخورد با وسیله دیگر که در محل پارک بوده و یا در حال حرکت بوده اقدام به فرار کند و در محل توقف نکند وسیله غیر مقصر چنانچه پلاک خودرو مقصر و متواری را داشته باشد ، باید به پلیس زنگ بزنید و پلیس گزارش لازم را نوشته و تحویل دهید .

دیه راننده مقصر تصادف مقصر اصلی تصادفات رانندگی مقصر تصادف از بغل مقصر تصادف از بغل سمت راست مقصر تصادف از پشت سر مقصر تصادف سر چهار راه اخبار راهنمایی و رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی تصادف موتور سیکلت مقصر تصادف فرعی به اصلی

رانندگانی که وسایل نقلیه دارند ، باید موارد زیر را رعایت کنند :

1- پیش از ورود به تقاطعی که علایم یا مامور راهنمایی و رانندگی ندارند ، باید بابستند و سپس با احتیاط کامل از تقاطع بگذرند .

2- هنگام برخورد با اتومبیل های مدارس که برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان در حال توقف می باشند ، توقف نمایند تا دانش آموزان با ایمنی کامل از عرض راه عبور کنند .

3- هنگام برخورد با وسایل نقلیه امدادی که دستگاه های آگاه سازی شنیداری یا دیداری خود را به کار انداخته باشند تا حد امکان وسیله نقلیه را در مسیر مجاز خود به سمت راست راه هدایت می کنند .

4- پیش از رسیدن به گذر گاه پیاده و در صورت حضور یا عبور اشخاص باید وسیله نقلیه خود را متوقف سازند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.