معرفی خودرو کوچک برقی دانگ فنگ نانو باکس

0

شرکت دانگ‌ فنگ EV New Energy در تاریخ 17 جولای از خودروی کوچک برقی نانو باکس رونمایی کرد.

این خودرو، در حقیقت نسخه چینی از رنو سیتی K-ZE است، که آن هم نسخه برقی از رنو کوئید بشمار می‌­آید. نانو باکس اکنون توسط اتحاد دانگ فنگ – رنو و با اسامی مختلف همچون آئولوس EX1، فنگ‌شینگ T1 و ونوسیا e30 تولید می‌شود. البته دانگ‌ فنگ قصد دارد ظرف 5 سال آینده، سه تا 5 مدل جدید را براساس پلتفرم این خودرو به تولید برساند.

طراحی دانگ فنگ نانو باکس

دانگ فنگ نانو باکس در چهار رنگ عرضه می­‌شود، که البته رنگ صورتی با کمی تاخیر و از سه ماهه چهارم سال جاری قابل سفارش خواهد بود.

ابعاد بدنه دانگ فنگ نانو باکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.732، 1.579، 1.515 و 2.423 متر اعلام شده است. با توجه به این ابعاد، قیمت 9.700 الی 10.600 دلاری تعیین شده برای سه تریم دانگ فنگ نانو باکس چندان ارزان به نظر نمی­‌رسد ولی توجه داشته باشید که با یک خودروی برقی روبرو هستیم.

در نمای جلوی این خودروی کوچک می‌­توان چراغ‌های دیلایت باریک LED، قطعه مشکی رنگ به جای جلوپنجره و چراغ‌های اصلی جلو در پایین سپر را تشخیص داد. یک قطعه نسبتاً باریک هم به عنوان کانال ورود هوا در پایین سپر جلو نصب شده است. نوار کرومی بین چراغ‌های جلو و پورت شارژ در جلوی بدنه، از دیگر نکات قابل توجه خواهد بود.

کابین و امکانات دانگ فنگ نانو باکس

کابین دانگ فنگ نانو باکس همچون بدنه به صورت دو رنگ تزئین شده است و مواردی همچون صفحه پشت آمپر 7 اینچی و نمایشگر 10 اینچی با بلوتوث و دستیار صوتی را به همراه دارد.

با اتصال به اپلیکیشن اختصاصی، می‌­توان ریموت درها، تهویه مطبوع و موقعیت مکانی خودرو را از راه دور تحت کنترل درآورد.دانگ فنگ نانو باکس به ترمز ضدقفل، تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز و حسگرهای عقب نیز مجهز شده است.

مشخصات فنی دانگ فنگ نانو باکس

قوای حرکتی دانگ فنگ نانو باکس از موتور سنکرون مغناطیسی با 44 اسب‌­بخار قدرت و 125 نیوتن‌متر گشتاور تامین شده است، که در کنار باتری به ظرفیت 27.2 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 331 کیلومتر (براساس استاندارد چینی CLTC) را برای این خودرو فراهم می­‌کند.

براساس اعلام سازنده، با اتصال دانگ فنگ نانو باکس به جریان سریع، شارژ باتری ظرف 30 دقیقه از 30 به 80 درصد افزایش می‌­یابد، اما شارژ کامل با جریان عادی به 4 ساعت زمان نیاز دارد.

مترجم :باما

منبع : naavtotrasse.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.