معرفی بازیگران سریال آفتاب پرست + بیوگرافی و تصاویر

0

نام اولیه سریال آفتاب پرست «جواد پورشه» بوده که با تصمیم نیک‌نژاد، کارگردان کار و احمدی تهیه کننده‌ی آن، به آفتاب پرست تغییر یافته است.

سریال آفتاب پرست (Chameleons) در ژانر کمدی، درام و خانوادگی ساخته شده و هر هفته دوشنبه، از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود. آفتاب پرست جایگزین مجموعه طنز راز بقا سعید آقاخانی از فیلم‌نت آغاز شده است.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال آفتاب پرست، می‌توانید عکس های بازیگران سریال آفتاب پرست را نیز مشاهده کنید.

بازیگران سریال آفتاب پرست

بازیگران و چهره‌های مشهوری همچون پژمان جمشیدی، باران کوثری، گوهر خیراندیش، حمیدرضا آذرنگ، غلامرضا نیکخواه و آتیلا پسیانی در سریال آفتاب پرست به ایفای نقش می‌پردازند.

در کنار این هنرپیشه‌های مطرح، که هر یک از آن‌ها پیش‌ از بازی در این مجموعه، تجربه‌ی حضور در پروژه‌های موفق سینما و تلویزیون ایران را داشتند، هنرمندان کمتر دیده شده‌‌ای نیز در سریال کمدی آفتاب پرست بازی می‌کنند.

الهام اخوان، حسن زارعی، پیام احمدی، سولماز غنی، سیاوش چراغی پور، فرهاد بشارتی، جواد یحیوی، عرفان ناصری، علی غریب، حامد وکیلی، سید سعید نعمتی، فروغ قجابگلو، سید کاظم احمدزاده و فرزین محدث دیگر بازیگران مجموعه طنز آفتاب پرست هستند. ما در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال آفتاب پرست می‌پردازیم.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۵۶ در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمد. او بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال است، اما در حال حاضر یکی از پولسازترین بازیگران سینما و تلویزیون به شمار می‌آید.

جمشیدی اولین بازی خود را سال ۱۳۹۰، در قالب بازیگر مهمان در یک قسمت از مجموعه پربیننده ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت تجربه کرد. او در همین سال در نخستین کار سینمایی خود فیلم آتش‌بس 2 (اثر تهمینه میلانی) نیز به ایفای نقش پرداخت.

پژمان جمشیدی در سال ۱۳۹۲ در سریال تلویزیونی پژمان با بازی در نقش خودش مشهور شد. پس از آن در فیلم طنز خوب بد جلف خوش بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. زوج هنری پژمان جمشیدی با سام درخشانی که در سریال پژمان شکل گرفته بود با این فیلم به محبوبیت ویژه‌ای در میان مخاطبان دست یافتند.

او با بازی خاص خود نظر کارگردان مطرح بسیاری را به سوی خود جلب کرد، به‌طوری‌ که در سال ۱۳۹۷ در یک مجموعه تلویزیونی، شش فیلم سینمایی و یک تئاتر ایفای نقش کرد و یکی از پرکارترین بازیگران این سال شد.

جمشیدی در ده سال فعالیت هنری خود، علاوه بر تلویزیون و سینما در تئاتر نیز حضور فعالی داشته و از سال‌ ۹۳ تا ۹۸ در ۲۰ نمایش به ایفای نقش‌ کرده است.

باران کوثری

باران کوثری در بیست‌وپنجم مهر ماه سال ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته نمایش از هنرستان سوره است. مادر وی رخشان بنی‌اعتماد (کارگردان سینما) و پدرش جهانگیر کوثری (تهیه‌کننده سینما و کارشناس فوتبال) است.

نخستین تجربه بازیگری او در سال 1370، با بازی در فیلم «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش فرهنگ، رقم خورد.

نقش‌آفرینی‌های بعدی باران کوثری تا سال ۱۳۸۰ مربوط به حضور در فیلم‌های مادرش (رخشان بنی اعتماد) است. او در سال 1377 با ایفای نقش در سریال بگذار آفتاب برآید به طور حرفه‌ای کارش را دنبال کرد و در همین سال با نقش‌آفرینی در سریال پرمخاطب صاحب دلان به کارگردانی محمدحسین لطیفی به شهرت رسید.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم «خون‌بازی» و «روز سوم»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بخش سودای سیمرغ سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «کوچه بی‌نام» و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم دوبلین در سال ۲۰۱۹ برای بازی در «عرق سرد» بخشی از جوایز و افتخارات کارنامه‌ی هنری باران کوثری هستند.

حمیدرضا آذرنگ

در ادامه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال آفتاب پرست می‌رسیم به حمیدرضا آذرنگ، ایشان در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱در تهران به دنیا آمد. آذرنگ دانش‌آموخته رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است. او با ساناز بیان ازدواج کرده است.

وی کارش را در سن 27 سالگی از تئاتر آغاز کرد، و در سال 1386 با ایفای نقش در مجموعه «آن سوی دریا این سوی خاک» به طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد. آذرنگ سه سال بعد با بازی در سریال «در مسیر زاینده رود» به شهرت رسید.

در کارنامه هنری او علاوه بر بازیگری، تجربه نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه هم به چشم می‌خورد. وی تاکنون برنده پنج جایزه، از جشنواره تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری شده‌ است. او همچنین در جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه شناخته شد.

حمیدرضا آذرنگ نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم اول از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان بوده است.

گوهر خیراندیش

بیوگرافی گوهر خیراندیش همسر گوهر خیراندیش اخبار بازیگران ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران بازیگران معروف ثروت بازیگران محبوب‌ ترین بازیگران عکس جدید بازیگران بیوگرافی بازیگران

گوهر خیراندیش متولد یکم شهریور ماه سال 1333 در شیراز است. او دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است.

وی همسر مرحوم جمشید اسماعیلی خانی بوده و سه فرزند به نام‌های امید، آزاده، آناهیتا دارد. گوهر خیراندیش در یکی از گفتگوهایش با رسانه‌ها گفته بود که به ازدواج دوم فکر می‌کند.

بازی خیراندیش در سال 1364 در سریال «آئینه» بهتر دیده شد و چند سال بعد، او با نقش‌آفرینی در فیلم بانو به شهرت رسید.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، برای بازی در فیلم رسم عاشق‌کشی از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از دوازدهمین جشن خانه سینما برای نقش‌آفرینی در فیلم دعوت، از افتخارات کارنامه‌ی هنری گوهر خیراندیش محسوب می‌شوند.

آتیلا پسیانی

بهترین بازیگران ایرانی بیوگرافی آتیلا پسیانی همسر آتیلا پسیانی بیوگرافی بازیگران عکس جدید بازیگران بازیگران معروف

آتیلا پسیانی از بازیگران سریال آفتاب پرست است که در دهم اردیبهشت ماه سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس بازیگر و کارگردانی دانشگاه تهران است. وی متاهل بوده و یک دختر و پسر با نام‌های ستاره و خسرو دارد.

پسیانی فعالیت هنری خود را از سال 1346، زمانی که 10 سال داشت، با تئاتر آغاز کرد. وی در سال 1361 با سریال «محله برو بیا» به شهرت رسید. آتیلا پسیانی علاوه بر بازیگری، سخنور و سفیر نیکوکاری هم است.

غلامرضا نیکخواه

همسر غلامرضا نیکخواه بیوگرافی غلامرضا نیکخواه بهترین بازیگر طنز فیلم طنز اخبار بازیگران ازدواج بازیگران بیوگرافی بازیگران عکس جدید بازیگران بیوگرافی نیلوفر نیکخواه اخبار فیلم و سریال

غلامرضا نیکخواه در یکم فروردین ماه سال 1340 در بوشهر به متولد شد. وی دانش‌آموخته‌ علوم سیاسی و همچنین لیسانس کارگردانی است. او ازدواج کرده و یک فرزند دختر به نام نیلوفر دارد. نیکخواه در گمرک به عنوان کارشناس خودرو مشغول به کار است.

غلامرضا نیکخواه از سال 1367 با بازی در نقش کوتاهی در یک مجموعه تلویزیونی که از شبکه دو سیما پخش شد، بازیگری را آغاز کرد. وی 4 سال بعد با ایفای نقش در مجموعه «نوروز 72» به طور حرفه‌ای کار هنری خود را دنبال کرد.

رضا نیکخواه که در مجموعه‌های بسیاری با مهران مدیری همکاری داشته است. وی در سریال قهوه تلخ نقش نستر آقا خان، داموس الملک، خوابگذار و خزانه دار را ایفا کرد و با این نقش به شهرت رسید.

سیاوش چراغی پور

بیوگرافی سیاوش چراغی پور همسر سیاوش چراغی پور بازیگران سریال جیران کارگردان فیلم جیران بیوگرافی بازیگران همسر بازیگران اخبار بازیگران ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران عکس جدید بازیگران

سیاوش چراغی پور در یکم فروردین ماه سال 1342 در قصرشیرین به دنیا آمد. او دوره بازیگری را با هنرکنده آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی شروع کرد. او متاهل است و دو فرزند دختر به نام‌های خورشید و باران دارد.

چراغی پور فعالیت حرفه‌اش را از سال 1380 با فیلم من ترانه پانزده سال دارم آغاز کرد، و در 1397 با بازی در سریال پربیننده‌ی لیسانسه‌ها و بچه مهندس به شهرت رسید.

شبنم قربانی

زندگینامه بازیگران سریال آفتاب پرست

شبنم قربانی در نوزدهم تیر ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. او دارای فوق دیپلم رشته کامپیوتر است. وی در سال 1396 با بازی در تئاتر «یک مساوی چهار» وارد دنیای بازیگری شد.

قربانی در سال 1397 با ایفای نقش در سریال پر مخاطب «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان در نقش طناز حریرچی وارد قاب تلویزیون شد. او دو سال بعد با بازی در سریال «ملکه گدایان» که از شبکه نمایش خانگی پخش شد، به شهرت رسید.

شبنم قربانی همسر امین میرشکاری صدابردار سینما تلویزیون است.

الهام اخوان

الهام اخوان در نهم شهریور ماه سال 1367 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس رشته تئاتر و کارشناسی ارشد رشته کارگردانی است.

اخوان کارش را 16 سالگی با تئاتر آغاز کرد. او مدتی به عنوان منشی صحنه در پروژه‌ها تلویزیونی و سینمایی حضور داشت.

الهام اخوان در سال 1398 با بازی در فیلم «دوزیست» به طور حرفه‌ای بازیگری را دنبال کرد. او دو سال بعد با ایفای نقش در سریال «دودکش 2» به شهرت رسید.

پیام احمدی‌‌نیا

پیام احمدی‌نیا متولد چهارم آبان ماه سال 1361، در تهران‌ است. احمدی‌نیا فعالیت هنری خود را از پشت صحنه و به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد.

او اولین بار با ایفای نقش در «پایان خدمت» در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی حمید زرگرنژاد وارد سینما شد. وی دوره دیده رشته بوکس است. پیام احمدی‌نیا در فصل سوم سریال پربیننده‌ی زیرخاکی، نقش یک افسر عراقی را ایفا کرد.

حمال طلا، خانواده دکتر ماهان، لونه زنبور، زونا، لژیونر، کار کثیف، آسپرین، ناهید، زخم و هیولا از دیگر آثاری هستند که پیام احمدی‌نیا در آن حضور داشته است.

سولماز غنی

 

زندگینامه بازیگران سریال آفتاب پرست را با سولماز غنی ادامه می‌دهیم، او در 27 مرداد ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. فعالیت بازیگری خود را از سال 1380، با ایفای نقش در فیلم آتانازی شروع کرد. سپس در سریال «با من بمان» بهتر دیده شد.

سولماز غنی در سال 1386 با نفش‌آفرینی در سریال سرنوشت مشهور شد. وی در سال 1391 با علی رحیمی، نوازنده و مدرس موسیقی ازدواج کرده است.

فرهاد بشارتی

فرهاد بشارتی در سال ۱۳۴۵ در رشت متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است. بشارتی متاهل، و صاحب یک فرزند پسر است. ایشان علاوه بر بازیگری سفیر پیشگیری از اعتیاد نیز هستند.

فرهاد بشارتی از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان فعالیت هنری خود را آغاز کرد. وی پس از پایان تحصیلاتش به‌طور جدی‌ و حرفه‌ای در عرصه بازیگری مشغول به فعالیت شد.

ایشان با بازی در سریال دنیای شیرین دریا به شهرت رسید. بشارتی در تئاترها، تله فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

فرهاد بشارتی یکی از بازیگران فعال در کارهای نمایشی حوزه‌ی اجتماعی، خانوادگی، کودک و نوجوان، پلیسی و طنز است.

حسن زارعی

حسن زارعی زاده‌ی یکم فروردین ماه سال 1331 در شیراز است. وی تحصیلکرده رشته بازیگری از دانشگاه تهران بوده و در سال 1352 با فیلم «تنگلا» واری دنیای بازیگری شد.

زارعی در دهه شصت کارگردانی مجموعه‌های متعدد عروسکی تلویزیونی را برعهده داشت، از معروف‌ترین کارهای وی می‌توان کارگردانی سری سوم مجموعه نمایشی چاق و لاغر در سال ۱۳۶۷ را نام برد.

او مدتی به کشور امارات مهاجرت کرد، تا اینکه در نوروز ۱۳۹۶ و پس از سال‌ها دوری از عرصه بازیگری، با ایفای نقش در سریال «دیوار به دیوار» به تلویزیون بازگشت.

از آثار شناخته شده وی می‌توان به فیلم‌های سینمایی تنگنا و بوی پیراهن یوسف و سریال‌های آئینه، مدرس، این خانه دور است و چوب خط اشاره کرد.

 بازیگران سریال آفتاب پرست  اخبار بازیگران  ازدواج بازیگران  اینستاگرام بازیگران  عکس جدید بازیگران  بیوگرافی بازیگران  بیوگرافی پژمان جمشیدی  بیوگرافی باران کوثری  همسر باران کوثری  بیوگرافی گوهر خیراندیش  بیوگرافی غلامرضا نیکخواه  همسر غلامرضا نیکخواه  بیوگرافی سیاوش چراغی پور  بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ  بیوگرافی شبنم قربانی  بیوگرافی الهام اخوان  بیوگرافی سولماز غنی  بیوگرافی فرهاد بشارتی

 

خلاصه داستان سریال آفتاب پرست

قصه‌ی این سریال درباره جمال و منوچ دو رفیق صمیمی است که خفتگیری می‌کنند. آن‌ها عشق لاتی و سطح یک شدن در کارشان (خفتگیری) را در سر دارند، اما از بس پخمه و چلمن و البته بدشانس هستند، که پلیس آن‌ها دستگیر و زندانی می‌کند.

در زندان جمال به همه می‌گوید که در سطح یک، آن هم تنها پورشه سواران را خفت کرده‌اند و برای همین به جمال پورشه معروف می‌شود و این آغاز ماجراهای جذاب این دو رفیق بدشناس در سریال طنز آفتاب پرست است.

مدت زمان هر قسمت از این مجموعه جدید طنز، تقریبا 60 دقیقه است. اما تاکنون اخبار دقیقی درباره تعداد قسمت های سریال آفتاب پرست از سوی سازندگانش اعلام نشده است، اما به طور غیررسمی از برخی رسانه‌ها شنیده‌ شده این مجموعه 12 قسمتی خواهد بود.

سریال کمدی آفتاب پرست در شهرک اکباتان و شمال شهر تهران فیلمبرداری شده است. برزو نیک نژاد کارگردان آفتاب پرست، پیش از این سریال پربیننده‌ی، ساخت ایران 2 را نیز برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده بود.

سید مصطفی احمدی تهیه کننده‌ی سریال آفتاب پرست است که پیش از این، تهیه‌کنندگی آثاری همچون مجموعه‌های پربیینده؛ هیولا به کارگردانی مهران مدیری و راز بقا به کارگردانی سعید آقاخانی و برنامه تلویزیونی دورهمی فصل چهارم و پنجم را نیز بر عهده داشته است.

عوامل سریال آفتاب پرست

  • کارگردان: برزو نیک نژاد
  • نویسنده: امیر برادران
  • تهیه کننده: مصطفی احمدی
  • مجری طرح و مدیر تولید: مسعود زمانی
  • مدیر فیلمبرداری: محمد عزت‌ خواه
  • تدوین: امیر‌شیبان خاقانی
  • طراح صحنه: بهنام جعفری
  • مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی
  • طراح لباس: آرتا ماهان
  • طراح جلوه‌ های رایانه ای: امین پهلوان‌ زاده
  • طراح جلوه‌ های میدانی: آرش آقابیک
  • طراح گریم: سیامک احمدی
  • مدیر برنامه ریزی: حامد مختاری
  • دستیار یک کارگردان: نوید صلاحی
  • مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری
  • منشی صحنه: فاطمه‌سادات سیدی
  • آهنگساز: آریا عظیمی‌ نژاد
  • جانشین تهیه کننده: علی عطارباشی
  • هماهنگی پروداکشن: حمید احمدی
  • طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان

بازیگران سریال آفتاب پرست چه کسانی هستند؟

پژمان جمشیدی، باران کوثری، حمیدرضا آذرنگ، الهام اخوان، حسن زارعی، پیام احمدی، سولماز غنی، گوهر خیراندیش، غلامرضا نیکخواه، آتیلا پسیانی، سیاوش چراغی پور، فرهاد بشارتی، جواد یحیوی، عرفان ناصری، علی غریب، حامد وکیلی، سید سعید نعمتی، فروغ قجابگلو، سید کاظم احمدزاده و فرزین محدث بازیگران مجموعه طنز آفتاب پرست هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.