واردات خودرو برقی به مناطق آزاد

0

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، اظهار کرد که آیین‌نامه واردات خودرو مدت‌هاست که در وزارت صمت تنظیم و نهایی شده و دولت نیز کلیات آن را در چندین جلسه بررسی کرده است. بنابراین، به‌زودی تصویب و رسانه‌ای خواهد شد.
در مناطق آزاد فقط خودروهای برقی اجازه ورود دارند.بر اساس گفته‌های وی، اصلی‌ترین موضوع در واردات خودرو، تامین ارز است. در واقع وزارت صمت نمی‌خواهد که واردات خودرو به قیمت مشکل در بازار ارز تمام شود. واردات خودرو در ازای صادرات انجام خواهد شد و وزیر صمت می‌گوید که صادرات حتما نباید خودرو باشد و حتی صادرکننده فرش نیز می‌تواند خودرو وارد کند. این ساز و کاری است که وزارت صمت برای تامین منابع ارزی طراحی کرده و سیاست‌گذار ارزی باید آن را تائید کند.

وی افزود شرکت‌های واردکننده خودرو باید خدمات پس از فروش را نیز ارائه دهند. لازم به ذکر است که واردکنندگان در مناطق آزاد تنها می‌توانند خودروهای برقی را وارد کنند؛ همچنین باید ایستگاه‌های شارژ مورد نیاز را نیز تامین کنند.

آقای قالیباف خاطرنشان کرد که در سایر مناطق، سقف 10 هزار دلار وجود دارد و افراد دارای صلاحیت و تجربه می‌توانند خودرو وارد کنند. وی در ادامه تاکید کرد که آیین‌نامه واردات خودرو تهیه شده و وزارت صمت منتظر ابلاغیه دولت است تا دستورالعمل واردات نیز مشخص شود. اگر دستورالعمل نهایی شود و منابع ارزی نیز مشکلی نداشته باشند، وارد کردن خودرو زمان‌بر نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.