آموزش تعمیر و تعویض کویل جرقه ماشین

0

کوئل ماشین از قطعات مهم در خودرو می باشد که نقش مهمی را در مبحث احتراق خودروی شما بر عهده دارد . کوئل در واقع نقش اساسی را در برقراری جریان الکتریکی بین سیم پیچ های اصلی و سیم پیچ های ثانویه اجرا می کند .

کوئل پژو 206

اگر کوئل خودرو شما دچار مشکل شود خودروی شما به درستی کار نمی کند و در عملکرد خود دچار مشکل می شود . عوارض این مشکل می توان در درجه اول در ریپ زدن ماشین مشاهده کرد .

علائم خرابی کوئل

خاموش شدن پراید بعد از استارت خاموش شدن خودرو خاموش شدن خودرو در جاده خاموش شدن خودرو سر پیچ خاموش شدن ناگهانی 206 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

این علائم شامل علائم زیر است، در حالی که به آنها محدود نمی شود:

ماشین معمولا بد روشن می شود . این بدان معنی است که استارت اولیه به درستی رخ نمی دهد و در عمل احتراق نقص رخ می دهد.

موتور ضعیف کار می کند و به نظر از کار افتاده است. به صداهای موتور به طور منظم توجه کنید تا بتوانید تفاوت ها را احساس کنید با زمانی که موتور خودرو سالم بود .

روشن شدن چراغ چک نیز از دیگر نشانه های این خرابی می باشد .

چرا سیم پیچ کوئل خراب می شود

کویل های جرقه زن نیز بخشی از قطعات مصرفی خودرو هستند. زیرا استفاده مداوم و مقاومت شمع ها باعث فرسودگی آنها می شود.

هر چه خودرو کیلومترهای بیشتری را طی کرده باشد، احتمال نقص کویل احتراق بیشتر است. با این حال، منبع ولتاژ سیم پیچ احتراق یا رطوبت معیوب نیز می تواند باعث آسیب طولانی مدت به این قطعه شود و در نتیجه چنین خرابی ایجاد شود.

آموزش مرحله به مرحله تعویض کوئل

آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش روشن کردن خودرو مکانیک خودرو خود باشیم خاموش شدن خودرو در جاده بررسی برق وایر شمع عیب یابی خودرو به زبان ساده خدمات فنی خودرو پمپ بنزین پراید کجاست

روش تعویض ممکن است از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. با این حال، مراحل اولیه برای همه تولید کنندگان و همه مدل ها یکسان است. فقط این دستورالعمل ها را به راحتی دنبال کنید .

کار روی مدار الکتریکی خودرو انجام می شود. به همین دلیل، جدا کردن کامل باتری از مدار منبع تغذیه ضروری است.

حالا درب موتور باید برداشته شود. بسته به وسیله نقلیه، ممکن است ابزار خاصی برای این مورد نیاز باشد.

سیم های موجود را از سیم پیچ کوئل بردارید. در صورت لزوم سیم ها را علامت گذاری کنید یا از آرایش سیم ها روی کویل احتراق عکس بگیرید.

اکنون پیچ را باز کرده و سیم پیچ  کوئل را بردارید.

کویل احتراق جدید را وارد کنید.

سیم پیچ احتراق را پیچ کنید.

کابل ها را دوباره وصل کنید. تناسب کابل ها را بررسی کنید. به چیدمان دقیق کابل ها روی کویل جرقه زنی دقت کنید.

سر باطری موتور را محکم کنید.

باتری را دوباره وصل کنید.

موتور را تست کنید.

موتور باید بلافاصله روشن شود و بسیار راحت تر کار کند. تنها با استفاده از صدا، باید بتوانید تشخیص دهید که آیا همه سیلندرها دوباره کار می کنند و آیا تعویض موفقیت آمیز بوده است.

در اینجا مواردی است که هنگام ساخت جایگزین باید به آن توجه کنید

اگرچه جایگزینی بسیار ساده و سرراست به نظر می رسد، هنوز نکات مهمی در هنگام انجام آن وجود دارد:

هنگام کار بر روی وسایل الکترونیکی خودرو، همیشه (!) باتری را جدا کنید.

کویل های احتراق به باتری ها، توزیع کننده احتراق و شمع ها متصل می شوند . تمام اتصالات را با دقت علامت گذاری کنید. خطاهای اتصال می تواند منجر به عدم کارکرد سیلندرها شود، زیرا مخلوط بنزین و هوا قابل احتراق نیست. بنابراین، مبادله نامربوط بود.

از این گزینه برای علامت گذاری اتصالات استفاده کنید یا از سیم پیچ احتراق که هنوز نصب شده و همه کابل ها متصل هستند عکس بگیرید. به این ترتیب می توانید یک نمای کلی از همه چیز داشته باشید.

آموزش تنظیم کاربراتور پراید بد روشن شدن پراید کاربراتوری تعمیر کاربراتور پراید تنظیم دلکو پراید کاربراتور عیب یابی پراید کاربراتوری تعمیرات تخصصی پراید تعمیرکار

مهم: کویل های احتراق نیازی به تعویض همه  سیم ها با هم ندارند. برخلاف شمع ها، کویل های احتراق را می توان به صورت جداگانه و بدون هیچ مشکلی تعویض کرد. با این حال، اگر سازنده خودرو یا مدل خودرو دارای نقص در کویل های احتراق شناخته شده باشد، این مورد اعمال نمی شود. در این صورت، تعویض تمام کویل های احتراق برای جلوگیری از اصلاح عیوب بعدی منطقی است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.