علت حرکت نکردن ماشین گیربکس اتومات چیست ؟

0

علت حرکت نکردن ماشین اتومات از اتفاقات ناگهانی است که وقتی دچار آن شوید بسیار پر تشویش و دردسر ساز است. برای رفتن آماده شده این ، سوار ماشین میشوید خودرو را روشن میکنید اما ماشین حرکت نمیکند. ایراد از کجاست ؟

آموزش رانندگی با گیربکس اتوماتیک آموزش نکات فنی خودرو تجربه رانندگی با تندر 90 اتوماتیک رانندگی با خودروهای اتومات نگهداری از خودرو اتوماتیک نگهداری از گیربکس اتوماتیک آموزش تعمیر و سرویس خودرو

برای حرکت چرخ ها باید نیروی تولید شده موتور، توسط گیربکس به چرخ ها برسد. موتور نیروی مورد نیاز را تولید کرده اما هنگامی که گاز را فشار میدهید ماشین حرکت نمیکند.

اگر نمی دانید در مرحله بعد چه باید بکنید و برای بودجه بندی تعمیر گیربکس اتوماتیک استرس دارید ، کمی نفس بکشید و این مقاله را بخوانید.

ما برخی از دلایلی را که چرا ماشین اتومات حرکت نمی کند و اینکه چه باید بکنیدرا بررسی می کنیم.

وقتی ماشین اتومات شما حرکت نمی کند چه باید کرد

اگر خودرویی دارید که حرکت نمی کند ، ممکن است با مشکل جدی در گیربکس روبرو باشید و یا ممکن است به دلیل یک دلیل ساده باشد.

در اینجا آنچه باید انجام دهید ذکر شده است:

  •  مطمئن شوید ماشین شما روشن است. برخی از خودروها ها آنقدر بی صدا هستند که ممکن است متوجه نشوید و فکر کنید هنوز آن را روشن نکرده اید.
  • اطمینان حاصل کنید که ترمز دستی را خاموش کرده اید.
  • سعی کنید ماشین خود را با دنده دیگری حرکت دهید.
  • روغن گیربکس خودرو را بررسی کنید.

خرابی خودرو تعمیر خودرو آموزش تعمیر گیربکس مشکلات گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس پراید بررسی مشکلات خودرو آموزش عیب یابی خودرو علت زوزه دیفرانسیل

چرا ماشین اتومات در هیچ دنده ای حرکت نمی کند

چرا خودرو شما با گیربکس اتوماتیک با هیچ دنده ای حرکت نمی کند.

 نشت روغن گیربکس

شایع ترین دلیل اینکه چرا ماشین شما با گیربکس اتوماتیک حرکت نمی کند کم بودن حجم روغن گیربکس است.

ظرفیت حجم روغن گیربکس خودروها متفاوت است. اگر نصف یا تمام این روغن نشت کند ، سیستم نمی تواند فشار هیدرولیکی را که گیربکس برای عملکرد نیاز دارد ایجاد کند.

 موارد زیر نشانه نشت روغن گیربکس است:

  •  آزمایش روغن با  چسب که نشان می دهد که سطح روغن پایین است
  • چراغ هشدار داشبورد که نشان دهنده مشکل است. خودروهای مدرن دارای چراغ انتقال هستند که در صورت بروز مشکل نمایان می شود.
  • زیر ماشین شما گودال روغن وجود دارد.
  • صدای چرخ دنده و ساییدگی.
  • گیربکس صدای تکان دهنده ای می دهد.
  • هنگام رانندگی ارتعاش عجیبی احساس می شود.
  • بوی سوخته.
  • تاخیر در شتاب.
  • هنگامی که ماشین شما در حالت خلاص قرار دارد ، صدای ضربه ای را می شنوید.
  • دماسنج شما نشان می دهد که بیش از حد داغ شده .

فیلتر یا صافی مسدود شده

اگر ماشین اتومات شما بعد از توقف در هیچ دنده ای حرکت نمی کند ، ممکن است فیلتر یا صافی مسدود شده باشد. با این مشکل اغلب صدای ناله همراه است. گاهی اوقات ممکن است موتور به شما اجازه دهد تا مسافت بسیار کوتاهی را حرکت دهید و دیگر ماشین حرکت نکند. این به طور معمول نشان می دهد که گیربکس فرسوده شده است.

بررسی سریع تعویض دنده

اگر تعویض دنده به طور تصادفی به حالت خلاص زده شود ، گاهی اوقات خودرو شما حرکت نمی کند. خوشبختانه می توانید خودتان آن را بررسی کنید و نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه تعمیرات ندارید.

آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ بهترین دیسک و صفحه خودرو دیسک و صفحه کلاچ علائم تمام شدن دیسک و صفحه علائم تعویض دیسک و صفحه علت زود تمام شدن دیسک و صفحه زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ دیسک و صفحه کلاچ چیست آموزش تعمیر کلاچ بکسواد صفحه کلاچ دلایل خراب شدن سیم کلاچ دلایل سوختن صفحه کلاچ دلایل سفت بودن کلاچ آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی خودرو سیستم کلاچ گیربکس اتوماتیک

صفحه کلاچ فرسوده

مطمئنم وقتی اسم کلاچ برده میشود ، فقط به گیربکس دستی فکر می کنید. با این حال ، گیربکس اتوماتیک نیز دارای سیستم کلاچ می باشد.

اگر اتومبیل شما حرکت نمی کند ، صرف نظر از اینکه چه دنده ای را امتحان می کنید ، یا گیربکس واکنش نشان نمی دهد ، ممکن است کلاچ سوزونده باشید. کلاچ از صفحات اصطکاک و صفحات فولادی تشکیل شده است. با گذشت زمان ، این صفحات فرسوده می شوند. این بدان معناست که نمی توان فشار مناسب را روی چرخ دنده های سیاره ای وارد کند.

اگر سطح روغن گیربکس شما مناسب است ، اما گیربکس اتوماتیک شما در حال درجا است ، ممکن است لازم باشد کیت کلاچ خودرو را تعویض کنید.

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک آدرس تعمیرگاه های تهران تعمیر توربین گیربکس اتومات نحوه عملکرد گیربکس اتومات آموزش مکانیک خودرو اجزای داخل توربین گیربکس اتومات توربین چیست

مبدل گشتاور خراب

مبدل گشتاور به عنوان کوپلینگ هیدرولیک شناخته می شود – نوعی کوپلینگ سیال است. این قطعه قدرت مکانیکی چرخشی را برای بار متحرک از موتور ایجاد می کند. در اصل ، جایگزین کلاچ مکانیکی است.

اگر ماشین شما حرکت نمی کند و تمام دنده های ممکن را امتحان کرده اید ، ممکن است مبدل گشتاور خرابی داشته باشید. بسیاری از خرابی های مبدل گشتاور در اثر اصطکاک زیاد ایجاد می شود. و بدان معناست که بلبرینگ های سوزنی مبدل گشتاور آسیب دیده اند. خرابی شیر برقی کلاچ یا آب بندی معیوب نیز می تواند در خرابی مبدل گشتاور مقصر باشد.

مبدل گشتاور خراب می تواند به گیربکس خودرو شما آسیب برساند.

در زیر برخی از علائم خرابی مبدل گشتاور را مشاهده می کنید:

  •  خودرو با هیچ دنده ای روشن نمی شود
  • گیربکس از دنده خارج می شود
  • شما می توانید صداهای تکان دهنده ، زمزمه ، لرزش را بشنوید.
  • گیربکس بیش از حد گرم می شود
  • روغن گیربکس کثیف

چگونه از مشکلات گیربکس جلوگیری کنیم؟

چگونه مشکلات گیربکس یا جعبه دنده خودرو را تشخیص دهیم؟

درست مانند هر قطعه متحرک در خودرو ، با گذشت زمان ، قطعات گیربکس می توانند فرسوده شوند. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است ، می توانید با نگهداری صحیح گیربکس خود از گرفتار شدن در شرایطی که ماشین با هیچ دنده ای حرکت نکند ، جلوگیری کنید.

با بررسی مرتب سطوح روغن گیربکس در فواصل زمانی که سازنده توصیه می کند ، اطمینان حاصل کنید که همیشه روغن گیربکس دارید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هنگام تعویض روغن از روغن گیربکس مناسب برای خودروی خود استفاده می کنید.

خواهید دید که هزینه برخی سرویس های جزئی خیلی کمتر از هزینه تعمیرات اساسی  و هزینه یدک کش خواهد بود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.