علائم کمبود روغن گیربکس چیست ؟

0

علائم کمبود روغن گیربکس

تعمیر و نگهداری h30 cross تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری برلیانس تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو زمان تعویض روغن موتور

علائم کمبود روغن گیربکس از موارد مهمی است که باید به آن حتما دقت کنید تا از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرویتان جلوگیری شود.

یکی از موارد ضروری که هر صاحب خودرو باید به آن اطمینان داشته باشد این است که چگونه بفهمد روغن گیربکس کم است یا خیر.تقریبا تمامی راننده ها با بررسی منظم روغن موتور آشنا هستند.

اما خودروها از روغن دیگری نیز استفاده می کنند که اهمیت آن کمتر از روغن موتور نیست و آن روغن گیربکس است. در خودروهای گیربکس دستی به آن واسکازین می گویند و در خودروهای اتوماتیک روغن گیربکس.

اما صرف نظر از اینکه شما به آن را چه می گویید، مشکل در این روغن ضروری خودرو می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه زیادی شود. اما نگران نباشید، ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه بفهمید روغن گیربکس کم است و با علائم کمبود روغن آشنا شوید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هر دو خودروی اتوماتیک و دستی از نوعی روغن گیربکس استفاده می کنند. این دو نوع خودرو هنگام نیاز به روغن گیربکس علائم متفاوتی از خود نشان می دهند.

نشانه های کم بودن روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض دنده لغزشی

گیربکس باید بدون هیاهو زیاد دنده عوض کند. با این حال، اگر احساس می‌کنید که دنده‌ها در حین تعویض لیز می‌خورند، این نشان‌دهنده کمبود روغن گیربکس است.

لیز خوردن را می‌توان با جابجایی ناگهانی، افزایش سرعت در دقیقه و صداهای ساییدن نیز ترکیب کرد. همه اینها نشان می دهد که مشکلی وجود دارد و مواد اصطکاک حیاتی قادر به درگیر شدن نیستند. اگر این مشکل را جدی نگیرید و همچنان به رانندگی با این ایراد ادامه دهید، آسیب قابل توجهی در گیربکس ممکن است رخ دهد.

آموزش تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس تیبا حجم روغن گیربکس تیبا قیمت روغن گیربکس نشتی روغن گیربکس علت روغن ریزی گیربکس پراید علت روغن ریزی ماشین پژو 405 علت روغن ریزی گیربکس 206 علت روغن ریزی ماشین سمند از کجا روغن گیربکس میره از کجا روغن ماشین میره آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

گرم شدن بیش از حد گیربکس

با کاهش سطح روغن گیربکس، گیربکس به دلیل عدم روانکاری و اصطکاک بیش از حد گرمای بیشتری تولید میکند و  آسیب پذیر می شود. هنگامی که گیربکس بیش از حد گرم می شود، ممکن است متوجه یا بوی سوختگی شوید.

این مشکل همچنین می تواند باعث از کم شدن قدرت خودرو  و جابجایی نامنظم دنده ها همراه باشد. در هر صورت، قبل از اینکه آسیب بیشتری رخ دهد، باید خودرو را کنار بکشید و رانندگی را متوقف کنید. در غیر این صورت، به یک تعمیر اساسی گیربکس اتوماتیک نیاز خواهید داشت.

تاخیر در تعویض دنده

با کم شدن روغن گیربکس، هنگام تعویض دنده متوجه تاخیر خواهید شد. همچنین، وقتی خودرو را از حرکت به دنده عقب میزنید، ممکن است خودرو قبل از درگیر شدن، کمی مکث کند و با تاخیر حرکت کند.

این مشکل به این دلیل رخ می دهد که فشار گیربکس هیدرولیک کافی برای ایجاد تغییر دنده به طور معمول وجود ندارد.

علت افزایش مصرف سوخت کاهش مصرف سوخت پژو 206 مصرف سوخت 206 اتوماتیک مصرف سوخت خودرو اتوماتیک جدول مصرف سوخت خودروها کاهش مصرف سوخت دنا آموزش نکات فنی خودرو مقالات آموزشی خودرو قیمت جک J4 مشخصات جک J4 معایب و مزایای گیربکس اتوماتیک

تعویض دنده نامنظم

هر زمان که تعویض دنده آنطور که باید اتفاق نیفتد، ممکن است مربوط به کمبود روغن گیربکس باشد. بی نظمی در تعویض دنده می تواند خود را به عنوان یک احساس کوبیدن یا تقه یا تاخیر نشان دهد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که تعویض دنده بیشتر اتفاق می افتد. از آنجایی که سطح روغن ناسازگار و نامناسب است ، زمان تعویض دنده و نحوه تعویض همگی تحت تاثیر قرار می گیرند.

عدم تعویض دنده

اگر روغن گیربکس کاملاً خالی شود، ممکن است اصلاً خودرو نتواند تعویض دنده را انجام دهد. این سیستم مهر و موم شده و پیچیده برای کار کردن نیاز به روغن کاری دارد.

می توانید داخل گیربکس را با روغن گیربکس پر کنید تا ببینید آیا این مشکل حل می شود یا خیر. با این حال، رانندگی با ماشینی که  آن مناسب نیست ممکن است باعث آسیب غیرقابل برگشت به گیربکس شود.

تعمیر خودرو مکانیک خودرو عیب یابی خودرو علت روشن شدن چراغ روغن پراید دلایل روشن شدن چراغ روغن علت روشن شدن چراغ روغن 405 بهترین تعمیرگاه پراید

چراغ های هشدار داشبورد

برای اکثر رانندگان، اولین نشانه کمبود روغن گیربکس ، چراغ هشدار داشبورد است. سیستم‌های انتقال مدرن از حسگرهای الکترونیکی زیادی استفاده می‌کنند که به شما در مورد هر گونه مشکلی هشدار می‌دهند.

کد مشکل بلافاصله به رایانه خودرو ارسال می شود و در آنجا از طریق یک چراغ هشدار به شما هشدار داده میشود. اگر چراغ چک موتور یا چراغ گیربکس روشن شود، ممکن است به سادگی به علت کمبود روغن گیربکس باشد. در هر صورت، دقت کنید همیشه حواستان به چراغ های هشدار باشد و فورا نسبت به آن اقدام کنید.

مجله مکانیک دانش خودرویی آموزش تعویض روغن گیربکس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات بهترین روغن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 206 حجم روغن گیربکس اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آزرا قیمت روغن گیربکس نشانه های خرابی روغن گیربکس

هر چند وقت یکبار باید روغن گیربکس خود را پر کنم ؟

شما نباید روغن گیربکس را پر کنید مگر اینکه نشتی یا نقصی وجود داشته باشد. به دنبال نشتی در زیر خودرو باشید تا مشخص شود مشکل از کجاست.

البته اگر نشتی نمی بینید، ممکن است یک مشکل داخلی وجود داشته باشد که باید توسط مکانیک تشخیص داده شود.

برای تعیین اینکه هر چند وقت یک باید روغن گیربکس را تعویض کنید، باید دفترچه راهنمای تعمیر یا سرویس را بررسی کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.