معرفی شاسی بلند جدید آئودی Q6 مدل 2023

0

نخستین ثمره همکاری سایک و آئودی در کلاس شاسی‌­بلندهای بزرگ، خودرویی به نام آئودی Q6 است که در جریان رویدادی ویژه در شانگهای به صورت حضوری و در پکن به صورت مجازی رونمایی شده است.

سایک-­آئودی قبل از این خودرو، دو محصول دیگر یعنی آئودی Q5 e-Tron و آئودی A7L را نیز به مشتریان چینی عرضه کرده است.

طراحی آئودی Q6

براساس اعلام سازنده، از مهندسی آلمانی و طراحی موردپسند چینی‌­ها برای آفرینش آئودی Q6 استفاده شده است. ابعاد بدنه آئودی Q6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.099، 2.014، 1.784 و 2.98 متر اعلام شده است.

برخلاف Q7 که روی پلتفرم MLB ساخته شده، آئودی Q6 روی سازه ارزان‌تر و ساده‌­تر MQB Evo شکل گرفته است. شبیه‌­ترین محصول به آئودی Q6، فولکس‌­واگن ترامونت است که فاصله بین محورهای آن به 2.98 متر می­‌رسد. البته لازم به یادآوری است که با وجود این ابعاد بزرگ، قرار نیست خودروی جدید را با نام Q9 بشناسیم چراکه با یک خودروی مختص بازار چین روبرو هستیم.

خریداران آئودی Q6 می‌­توانند از میان هشت رنگ بدنه، شش طرح برای رینگ‌ها و 11 ترکیب برای کابین، نمونه موردنظر را انتخاب کنند.

کابین و امکانات آئودی Q6

صرف نظر از ظرفیت شش یا هفت نفره کابین آئودی Q6، صندلی‌ها با چرم روکش شده و تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 12 جهت، سیستم صوتی Bang & Olufsen با 14 بلندگو، روکش چرم ناپا برای فرمان، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 10.1 اینچی را به همراه دارد.

در تریم کامل، نمایشگر سوم 8.6 اینچی به همراه صفحه نمایش هداپ هم حضور دارد.

مشخصات فنی آئودی Q6

آئودی Q6 را می­‌توان با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با کد فنی EA888 سفارش داد، که 295 اسب‌­بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. گزینه دوم، پیشرانه شش سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با کد فنی EA390 است، که به صورت استاندارد همراه با سامانه چهارچرخ محرک هوشمند آئودی ارائه می‌شود.

قیمت آئودی Q6آئودی Q6 در چهار تریم و با قیمت 74 الی 96 هزار دلار عرضه خواهد شد. ثبت نام اولیه آئودی Q6 همزمان با رونمایی از این خودرو، آغاز شده است. مشتریانی که از طریق اپلیکیشن SAIC Audi اقدام به ثبت سفارش نمایند، از تخفیف 990 دلار برخوردار خواهند شد.

مترجم:باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.