ارزانترین خودرو برقی هایما

0

هایما خودروساز چینی که به واسطه حضور مدل هایی از کراس اوورهایش در بازار ایران نیز کاملا برای مخاطب آشنا و شناخته شده محسوب می شود، یک خودروی کوچک و ارزان در کاتالوگ فروش خود دارد که در بازار چین با نام آیشنگ ای وی شناسایی می شود.

هایما آیشنگ از منظر ابعاد برابر با 3680 میلیمتر در طول، 1550 میلیمتر در عرض و 1530 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2340 میلیمتر است.

به عنوان یک الکتریکی در بخش پیشرانه از تک موتور 40 کیلوواتی استفاده می کند که اگر بخواهیم براساس اسب بخار آن را توضیح دهیم چیزی حدود 53 اسب بخار می شود. انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری 26.1 کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی معادل 202 کیلومتر را در اختیار مجموعه قرار می دهد.

این باتری لیتیمی برای شارژ به 9 ساعت زمان نیاز دارد. در تریم بالاتر آیشنگ از باتری 34.05 کیلوات ساعت و در تریم پرچمدار از باتری 32.54 کیلووات ساعت استفاده می شود

بیشینه سرعت تمامی تریم های آیشنگ برابر با 100 کیلومتر برساعت است.

سیستم ترمز در محور جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. رینگ های آلومینیومی در اندازه 14 اینچی ارائه می شوند.

کابین طراحی بسیار ساده ای دارد و عملا خبری از فناورانه های جذاب در آن نیست. تمامی قسمت ها از پلاستیک سخت ساخته شده اند که نمی توان اینجا صحبتی از کیفیت بالا داشت. از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه غیراتوماتیک، استارت دکمه ای، بلوتوث و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند ای بی اس، دستیار حرکت در سربالایی، ای بی دی، ایزوفیکس، ایربگ، پاور ویندوز و … قابل اشاره هستند.

قیمت پایه این هایما از حدود 6500 هزار دلار آغاز می شود.

منبع: عصرایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.